Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

iemand goede ervaring met uitgever?

Ik heb een boek geschreven over mijn belevingswereld, alles in het boek is waargebeurd. Omdat mijn beleving anders is dan die van vele anderen (ik heb het gechecked) denk ik dat het interessant is om te lezen. Ik vraag mij af of iemand een tip heeft naar welke uitgever ik een dergelijk boek kan sturen? Een uitgever die op zijn minst reageert bijvoorbeeld. Groet, Isabella

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De beste tip die ik je kan geven is ga naar de boekwinkel (of Bol.com) en zoek naar boeken die de meeste verwantschap hebben met jouw verhaal. Zo ontdek je welke uitgever jouw soort boeken publiceert. Een kleine waarschuwing overigens: dat je verhaal waargebeurd is, is geen 'selling point'. Het boek moet op zichzelf staan. 'Waargebeurd' kan nooit compenseren dat een boek (bijvoorbeeld) niet goed geschreven is. Of ongeloofwaardig is. Jij staat straks namelijk niet naast de lezer om te zeggen 'echt waar! Waar gebeurd!'. De lezer neemt je verhaal tot zich zoals elk ander boek en als dat niet leuk is om te lezen dan legt hij het weer weg.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de tip, ik heb dit inderdaad al gedaan maar bij Bol.com staan de uitgevers niet bij de boeken vermeldt. Of kijk ik verkeerd? Ik bedoelde het waar gebeurde aspect ook niet als een selling point, snap dat dit losstaat van of een boek goed of interessant is. Ik noemde het wel met een reden, maar dat weet ik nu niet meer...niet belangrijk dus!

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de tip, ik heb dit inderdaad al gedaan maar bij Bol.com staan de uitgevers niet bij de boeken vermeldt. Of kijk ik verkeerd? Ik bedoelde het waar gebeurde aspect ook niet als een selling point, snap dat dit losstaat van of een boek goed of interessant is. Ik noemde het wel met een reden, maar dat weet ik nu niet meer...niet belangrijk dus!
Als je het op Bol.com niet kan vinden, dan zou ik naar je plaatselijke boekwinkel gaan en daar eens rondneuzen. Of bezoek de websites van uitgevers. Het is heel belangrijk dat je inderdaad een uitgever zoekt die in je straatje past, en dat vraagt wat research van jouw kant :-)

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de tip, ik heb dit inderdaad al gedaan maar bij Bol.com staan de uitgevers niet bij de boeken vermeldt. Of kijk ik verkeerd?
Het staat er wel. Als je op het boek klikt zie je het staan naast de afbeelding van de kaft, bijvoorbeeld hier: http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/kate/9…
Auteur: Ineke Kraijo Nederlands - Paperback 300 pagina's | Boekencentrum | april 2012
De uitgeverij is dus Boekencentrum.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@via, top dat je het opgezocht hebt! Ik ga kijken!! Dit maakt de zoektocht een stuk gemakkelijker, dank je wel!

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Via, leuk voorbeeld ;-) Isabella. Je kunt ook eens een middagje in de bieb gaan neuzen.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Via, leuk voorbeeld ;-) Isabella. Je kunt ook eens een middagje in de bieb gaan neuzen.
:D

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb twee uitgevers gevonden die boeken uitgeven over soortgelijke onderwerpen, Ik heb eerst een email gestuurd waarin ik kort toelicht wat het onderwerp van mijn boek is en de vraag gesteld of dit onderwerp bij de betreffende uitgever zal passen. Ook heb ik gevraagd of zij, mocht dit het geval zijn, interesse hebben in het beoordelen van mijn manuscript. Beide uitgevers hebben al binnen een uur gereageerd (heel prettig) en geven aan dat het onderwerp goed aansluit bij hun collectie. Zij zijn beiden benieuwd naar mijn manuscript en ik ga het eerst naar één van hen versturen omdat de andere uitgever het pas volgend jaar wil uitgeven (mocht hij interesse hebben adhv het manuscript) Bedankt dus voor de tips mbt het zoeken van een juiste uitgever. Ik ben zeer benieuwd natuurlijk hoe er op het manuscript wordt gereageerd. (1e keer dus dat ik het verstuur)

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb twee uitgevers gevonden die boeken uitgeven over soortgelijke onderwerpen, Ik heb eerst een email gestuurd waarin ik kort toelicht wat het onderwerp van mijn boek is en de vraag gesteld of dit onderwerp bij de betreffende uitgever zal passen. Ook heb ik gevraagd of zij, mocht dit het geval zijn, interesse hebben in het beoordelen van mijn manuscript. Beide uitgevers hebben al binnen een uur gereageerd (heel prettig) en geven aan dat het onderwerp goed aansluit bij hun collectie. Zij zijn beiden benieuwd naar mijn manuscript en ik ga het eerst naar één van hen versturen omdat de andere uitgever het pas volgend jaar wil uitgeven (mocht hij interesse hebben adhv het manuscript) Bedankt dus voor de tips mbt het zoeken van een juiste uitgever. Ik ben zeer benieuwd natuurlijk hoe er op het manuscript wordt gereageerd. (1e keer dus dat ik het verstuur)
Spannend! Heel gaaf dat je meteen reactie krijgt! Heel veel succes! (Mag ik je wel nog even waarschuwen dat een echte uitgever *nooit* geld aan jou zal vragen voor het uitgeven? Ik zeg het er maar voor de zekerheid bij. Een echte uitgever betaalt jou voor je boek. Op het moment dat iemand je vraagt 'mee te betalen aan de kosten' zit je bij een Publish on Demand bedrijf en daar heb je niets aan.)

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Harryhol Bedankt! Alle tips zijn welkom! Ik ben nu met de állerlaatste aanpassingen van mijn manuscript bezig en dan stuur ik het op...heel spannend inderdaad!