Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

pseudonaam

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die hun boek hebben uitgegeven onder een pseudonaam (ivm privacy) kan dit zomaar of moet ik hier een speciale reden voor aandragen bij een uitgever?

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgens mij zijn uitgevers hier de laatste jaren niet meer zo happig op. Als het enigszins kan, zien ze graag dat de schrijver onder zijn eigen naam publiceert.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je eenmaal zo ver bent dat de uitgever interesse heeft in je verhaal, dan ga je op gesprek. Daar kun je vervolgens alles bespreken. Het is echt niet zo dat een uitgever zegt 'we gaan dit publiceren en wij bepalen wel hoe'. Dat is een partnerschap. Je krijgt inspraak op de kaft en op de achterflap en al die andere dingen die voor een uitgave belangrijk zijn. Zorgen over een pseudoniem hoef je dus niet te hebben: als het eenmaal zo ver is dat iemand je boek wil uitgeven dan bespreek je gewoon wat het beste is.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die hun boek hebben uitgegeven onder een pseudonaam (ivm privacy) kan dit zomaar of moet ik hier een speciale reden voor aandragen bij een uitgever?
Ik heb zo veel schuilnamen (pseudoniemen) als gepubliceerde werken. :D

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In de fantasy wordt de voorkeur gegeven aan een engels kllinkende naam. Heb je die niet van jezelf, dan wordt een pseudoniem op prijs gesteld. Het ligt er natuurlijk ook aan onder welke naam je mogelijk al bekend bent geworden, en of er al andere (bekendere) schrijvers zijn met dezelfde naam.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik schrijf onder een pseudoniem. Een anagram van mijn naam. Daar heb ik verschillende redenen voor: privacy, mijn echte naam is lastig uit te spreken in het Nederlands en -dat ontdekte ik laatst- er is al een schrijfster MET MIJN ECHTE NAAM . Da's heel gek als je je naam op iemand anders zijn boek ziet staan. Misschien bestaat mijn pseudoniem in het echt ook en gebruik ik iemand anders zijn naam. Misschien wordt mijn echte naam door iemand anders als pseudoniem gebruikt :crybaby: dan had ik net zo goed onder mijn echte naam kunnen werken. Ik stel mijn pseudoniem als voorwaarde voor uitgave.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat heb ik ook Ellabella: op 1 letter na.... (Marja in plaats van Marjan Brouwers). En die schrijfster is ook nog eens gevierd... Heb nog niet bedacht wat ik zal doen. Mijn kastelenboek heb ik wel onder mijn eigen naam gepubliceerd. Prompt stond het boek bij Bol.com onder het lijstje van Marja Brouwers! Tja.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook ik schrijf onder een pseudoniem. a) Ik schrijf verhalen, romans in het zgn. fantasygenre en als ik onder mijn eigen naam ga schrijven, denkt iedereen dat hij een streekroman in handen heeft. b) omdat dit genre in de lage landen nog een erg klein afzetgebied heeft, en uitgevers tot voor kort alleen maar vertaalde werken uitgaf van buitenlandse schrijvers, heb ik besloten dat ik - onder invloed van beslissing a - beter een Engelse schrijversnaam kon kiezen.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Goed woord, niet? Ik heb het nog gegoogled omdat ik het zo'n normaal woord vond dat ik dacht dat het een Vlams syoniem moest zijn.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pseudonaam Schitterend! Hoe krijgen we dat in het woordenboek? Dankjewel Isabella S., Ik gebruik nooit meer pseudoniem. Vanaf nu.
Pseudonaam is een pseudoniem voor 'pseudoniem' als het gaat om 'nieuwe' woorden dan ben je bij mij aan het goede adres...

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben helemaal fan, start maar een club! Een goed woord behoeft tenslotte geen verklaring. Zo zijn er ook oma's met foptanden en vrouwen met uithangborsten...

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze gaan allemaal over de dood (sorry dat is het eerste wat er in me opkomt...terwijl doodgaan wel het laatste is wat ik doe..) Het letterlijk nemen = sex met een volgeschreven dooie Ik maak mezelf van kant, dat staat sexy mislukte zelfmoord: aan mij is geen touw vast te knopen Man zeer actief na zelfmoord: hij was de hele dag in touw Deze gaan niet over de dood...(niet op spelling letten) snotterige vogels: verkauwen plakkerige vogels: kauwgomkauwen gereïncarneerde vogels: herkauwen en zo verzin ik er nog véél meer...

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze gaan allemaal over de dood (sorry dat is het eerste wat er in me opkomt...terwijl doodgaan wel het laatste is wat ik doe..) Het letterlijk nemen = sex met een volgeschreven dooie Ik maak mezelf van kant, dat staat sexy mislukte zelfmoord: aan mij is geen touw vast te knopen Man zeer actief na zelfmoord: hij was de hele dag in touw Deze gaan niet over de dood...(niet op spelling letten) snotterige vogels: verkauwen plakkerige vogels: kauwgomkauwen gereïncarneerde vogels: herkauwen en zo verzin ik er nog véél meer...
Ik wilde een topic starten met als titel Zelfbedachte aforismen en woordspelingen, maar dacht dat er toch geen interesse zou zijn. Ik heb er ook heel wat bedacht.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze gaan allemaal over de dood (sorry dat is het eerste wat er in me opkomt...terwijl doodgaan wel het laatste is wat ik doe..) Het letterlijk nemen = sex met een volgeschreven dooie Ik maak mezelf van kant, dat staat sexy mislukte zelfmoord: aan mij is geen touw vast te knopen Man zeer actief na zelfmoord: hij was de hele dag in touw Deze gaan niet over de dood...(niet op spelling letten) snotterige vogels: verkauwen plakkerige vogels: kauwgomkauwen gereïncarneerde vogels: herkauwen en zo verzin ik er nog véél meer...
Ik wilde een topic starten met als titel Zelfbedachte aforismen en woordspelingen, maar dacht dat er toch geen interesse zou zijn. Ik heb er ook heel wat bedacht.
Leuk!! Ik heb zeker interesse!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze gaan allemaal over de dood (sorry dat is het eerste wat er in me opkomt...terwijl doodgaan wel het laatste is wat ik doe..) Het letterlijk nemen = sex met een volgeschreven dooie Ik maak mezelf van kant, dat staat sexy mislukte zelfmoord: aan mij is geen touw vast te knopen Man zeer actief na zelfmoord: hij was de hele dag in touw Deze gaan niet over de dood...(niet op spelling letten) snotterige vogels: verkauwen plakkerige vogels: kauwgomkauwen gereïncarneerde vogels: herkauwen en zo verzin ik er nog véél meer...
Ik wilde een topic starten met als titel Zelfbedachte aforismen en woordspelingen, maar dacht dat er toch geen interesse zou zijn. Ik heb er ook heel wat bedacht.
Leuk!! Ik heb zeker interesse!
Ik laat de eer om hem te openen aan iemand anders. Laat ons twee zaken afspreken: 1. Alleen zelfbedachte aforismen mogen geplaatst worden. - 2. Je geeft er geen commentaar op, anders wordt het een soepje. Je kunt natuurlijk een tweede topic opstarten: commentaar op zelfbedachte aforismen. Misschien een aanzet om er zelf wat te bedenken: Citaten van schrijvers en over schrijvers: http://www.avantage-ta.com/citaten/52 http://lva.home.xs4all.nl/citaten.html http://www.woordenboer.nl/edwin/schrijven.htm Citaten allerlei: http://www.citatenverzameling.com/ http://www.schrijversinfo.nl/trefwoord.html