Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

homo-erotische roman

Kan een hetero een fictieve homo-erotische roman schrijven?

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Daarbij: de gedachte van een forum als dit is niet: plompverloren een vraag dumpen, zonder toelichting, en vervolgens niet op de inspanningen van anderen reageren, behalve in de vorm van een flauw antwoord.
Ik bedank een ieder voor zijn reactie en wil het hierbij laten. Waar je ook gaat, je staat altijd op iemands tenen. Godfried Bomans
Beste Verweij, Ik wil graag terug naar je oorspronkelijke vraag: 'kan een hetero een homo erotisch verhaal schrijven?' Dat kan alleen als fictie, de vraag is of het dan wel zo geloofwaardig is als the real thing. Daarop kan ik geen antwoord geven, maar het hangt heel erg van van het inlevingsvermogen van de auteur. En als het goed is, wordt talent niet begrenst door wat men verwacht, maar door de mate waarin het individu (de schrijver) zich kan vereenzelvigen met de materie. Overigens vind ik dat een prachtige gedachte, dan er mensen zijn die anderen begrijpen en zich in anderen verplaatsen. Daar mogen we allemaal wel een voorbeeld aan nemen. Zie alleen al je de in mijn ogen rare reacties op je vraag. Verder heeft Bomans gelijk, maar ik denk niet dat we bang moeten zijn voor andermans reactie.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
begrenst - begrensd. Ja, het is laat en dan word ik scherp. Ga lekker schrijven, Verweij. Schrijvers hebben fantasie genoeg.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kan een hetero een fictieve homo-erotische roman schrijven?
En waarom niet, een levende kan toch ook over een dode schrijven.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ouderwets een filmpje huren wil ook wel eens helpen. Of boeken lezen van homoseksuele auteurs.
Een homo erotische film bedoelt U? Dat is voor mij onwennig. Buiten Willem Arondéus zijn mij geen homoseksuele auteurs bekend. Heeft U een suggestie?

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ouderwets een filmpje huren wil ook wel eens helpen. Of boeken lezen van homoseksuele auteurs.
Een homo erotische film bedoelt U? Dat is voor mij onwennig. Buiten Willem Arondéus zijn mij geen homoseksuele auteurs bekend. Heeft U een suggestie?
De trilogie van Micha Meinderts.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Buiten Willem Arondéus zijn mij geen homoseksuele auteurs bekend. Heeft U een suggestie?
Kan een hetero een fictieve homo-erotische roman schrijven?
Eigenlijk is dat een vreemde vraag gezien het vorige antwoord. Als je maar één homoseksuele auteur kent, wie zouden dan al die homo-erotische romans hebben geschreven? Tenzij wordt ontkend dat er zoiets als een homo-erotische roman bestaat buiten het werk van Arondéus. In het kader zijn echter Oscar Wilde en Gerard Reve te noemen. Voor de rest hou ik niet bij wie in welk hokje past, omdat het over hun schrijfkwaliteiten niets zegt. Het feit dat er veel schrijvers homoseksueel zijn (ik schat het op 10%), wil echter niet zeggen dat anderen geen homo-erotiek kunnen schrijven.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En Jannekes kinderachtige reactie krijgt plots een andere kleur ... Moet deze ook niet op slot nu?

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb de indruk dat ik iemand heb betrapt die uit zijn rol viel. Slotje lijkt me een goed idee!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb de indruk dat ik iemand heb betrapt die uit zijn rol viel. Slotje lijkt me een goed idee!
Laat dat maar aan Dries over, en doe niet zo gewichtig.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En Jannekes kinderachtige reactie krijgt plots een andere kleur ... Moet deze ook niet op slot nu?
Toch niets tegen mensen met een ander kleurtje? :D

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Noek, over kinderachtig gesproken...
Hoezo? Spreek ik over kinderachtig :? Tot hiertoe nog niet één keer, maar misschien verandert dat wel als ik de moeite zou doen om al jouw reacties te lezen (troost je, dat ben ik niet van plan).

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, daar helpt Noeks onderschrift ook fijn bij :-)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, daar helpt Noeks onderschrift ook fijn bij :-)
Verklaar je nader, de clou ontgaat me, maar het gebeurt meer en dat ligt niet zelden aan mij. :D

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik zie de overeenkomst ook niet. Ik ben trouwens van niemand onder de indruk. Zie mijn onderschrift.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ouderwets een filmpje huren wil ook wel eens helpen. Of boeken lezen van homoseksuele auteurs.
Een homo erotische film bedoelt U? Dat is voor mij onwennig. Buiten Willem Arondéus zijn mij geen homoseksuele auteurs bekend. Heeft U een suggestie?
De trilogie van Micha Meinderts.
Ja hoi ;) Overigens kunnen homo's ook hetero-erotische romans schrijven, dus ik denk dat het andersom ook wel lukt. Als je maar niet van vooroordelen uitgaat.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Helemaal juist. Waarom zou dat ook moeilijker moeten zijn dan als man vanuit een vrouw schrijven of andersom? Ik vind dat zelf juist een uitdaging. Als ik de hoofdpersonen turf uit alles wat ik tot op heden schreef, kom ik op meer vrouwelijke dan mannelijke hoofdpersonen uit.