Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Verhaal idee

Hallo allemaal,

Lid sinds

12 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mensen kunnen dit idee eventueel jatten, je kan het beter niet online zetten indien het verhaal nog niet helemaal af is.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kom op zeg, zo orgineel is het niet, en het gaat om de uitwerking. Er zit niemand hier mee te loeren om ideeën op te doen. Of het voor de doelgroep geschikt is, kan ik helaas niet zeggen. Het lijkt me dat er voldoende soortgelijke verhalen zijn om te bewijzen dat het thema die groep wel aanspreekt.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Luister is. Hoe oud ben je eigenlijk? Een pubertje vast. Doe niet zo onbeleefd
Geweldig, ik voel me jaren jonger! :D Het punt is dat er talloze boeken over pesten zijn en je kunt wel raden wat het politiek correcte einde is: hetzelfde als in jouw verhaal. Materialisme delft het onderspit als het om oprechte belangstelling gaat. Er is niets onbeleefds aan om je op dat algemene thema te wijzen. Als je even de jeugdafdeling van de locale bibliotheek induikt kun je zien dat het thema van je verhaal niet uniek is. Dat wil niet zeggen dat je het niet kunt gebruiken, maar dat de essentie in de uitwerking zit. En dat een of andere sukkel hier zou komen om een algemeen thema van je te jatten, dat is overdreven gedacht. Die kan immers ook in de bieb kijken hoe een echte schrijver dat aanpakt: immers, als je wilt jatten kun je het beter goed doen.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Dat is wel waar, schlimalznik, en toch is het verstandiger om een plan niet op een forum te werpen, al was het alleen maar omdat je daarmee bij voorbaat je verhaal weggeeft. Jij houdt niet van mystificatie rond een verhaal, maar zo lang het er niet is, kun je het niet laten zien. Ook een verhaal moet worden. Dat neemt niet weg dat je je kunt / mag afvragen of een bepaald thema bij een bepaalde leeftijd past. Ik geloof dat kinderen pas vanaf een bepaalde leeftijd doelbewust pesten; dat is vanaf het moment dat ze het verschil zien tussen zichzelf en de ander, tussen mijn en dijn, tussen geven en nemen - vanaf het moment dat de nuances naar boven komen drijven. Bij de een gebeurt dat sneller dan bij de ander, en niet iedereen gaat bij het zien van nuances pesten. Ik vraag me af of het klopt dat een kind niet meer gepest wordt, zodra het met een mooi object aankomt. Hoe vaak zie je niet dat juist dat mooie object dan vernield wordt? Daarna wordt het pesten alleen maar erger. Je zult in je verhaal dus een evenwicht moeten zien te vinden tussen de reden waarom je personage gepest wordt en zijn mogelijkheden om dit te voorkomen / verijdelen / corrigeren, of hoe dan ook erop te reageren. Pesten is een psychologisch gegeven, dat moet je psychologisch verwerken.

Lid sinds

12 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Och... weer een leeg draadje, waarbij het onderwerp is verwijderd... Zonde van de opmerkingen die geplaatst zijn. Die drijven nu op niets.