Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

veranderen van uitgever

Bij deze heb ik na al die aanmoedigingen van anderen mijn boek opgestuurd naar een reguliere uitgever. Ze zeiden dat het een voordeel was dat er zoveel media aandacht was voor mijn boek. Dus dat zullen ze meenemen in hun besluit. Heb contact gehad met Freemusketeers of ik wel of niet mijn contract kon ontbinden. Dat is wel mogelijk. Dat wist ik niet. Maar hoe langer je contract loopt hoe hoger de boete, logisch. Nou die boete valt wel mee. En die reguliere uitgever heeft er geen bezwaar mee dat het al eens uitgegeven is, want laten we eerlijk wezen: het is voor hun een voordeel. Want zij kunnen nu van tevoren al een beeld vormen van hoe groot die belangstelling al was en eventueel nog meer zou kunnen krijgen. Gezien mijn mogelijkheden, hoe beperkt die nu ook zijn loopt het goed. Nu alleen nog even wachten op antwoord.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Boete? Kijk eerst eens goed naar wat er in het contract staat met FM en in hun voorwaarden. Het heeft in dit geval zeker zin om juridisch advies in te winnen. Ook bij een reguliere uitgever gaan de royalties je waarschijnlijk niet rijk maken en dan is het zonde om zelfs maar honderd euro te betalen.

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat ben ik met je eens. Ik ga mijn contract pas ontbinden als ik een goedkeurend antwoord krijg van een reguliere uitgever. En het contract met FM is goed nagekeken, je kunt er niet om heen. Maar bedankt voor de tip. En rijk maken is een groot woord, dat krijg je alleen voor elkaar als je bijvoorbeeld: Saskia Noort heet, of een andere bekende naam. Maar als je ergens hard aan hebt gewerkt en de media heeft er veel aandacht aan besteed, dan is het toch een proberen waard om te kijken of er meer uit te halen valt? Dat zou toch iedereen doen?

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Je hebt gelijk, Matthias. Volgens mij kun je gewoon aangeven dat je je contract niet wilt verlengen.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga mijn contract pas ontbinden als ik een goedkeurend antwoord krijg van een reguliere uitgever.
Verklaart dit niet alles? Alle andere uitgevers zijn dus irregulier Synoniemen voor irregulier zijn illegaal, clandestien, onwettig en verboden. Waar zeuren we dan over?