Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Korte verhalen gezocht voor korte films

Door een google opdracht kwam ik op deze site terecht. Nu zijn er eerder oproepen geplaatst, waarin verhalen werden gezocht voor een film, maar daarbij ontbrakt het nog wel eens aan achtergrondinformatie. Ik zal proberen die fout in elk geval niet te maken. Mocht er informatie ontbreken, wil ik die graag beantwoorden. Het is onze intentie om een aantal korte films te maken. En met kort bedoelen we zo rond de 5 a 10 minuten. Daar beelden soms meer zeggen dan woorden (oeps gevaarlijke uitspraak hier!), hiermee alvast een voorbeeld van hetgeen we bedoelen: http://vimeo.com/1189256. Wij doen dit vanuit hobbymatige overwegingen en zonder winstoogmerk, maar dat wil niet zeggen dat wij geen professioneel product gaan afleveren. Er zijn mensen bij onze projecten betrokken, die deze en aanverwante activiteiten beroepsmatig invullen en we kunnen beschikken over professionele middelen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan muziekcompositie, professionele beeldmontage etc. De film wordt in HD geschoten en gemonteerd. Voor mogelijke acteurs zijn ook al contacten gelegd. Voor ons staat het plezier van het maken voorop en streven we geen winst na. Besef ook dat het investeren in goede apparatuur behoorlijk veel geld kost en dat alles doen zonder enige vorm van subsidie. We steken onze tijd belangeloos in onze producties. De boodschap zal duidelijk zijn, we zijn niet de nieuwe Paul Verhoeven. Wel hebben wij ambities om onze producties op tv te krijgen. Er zijn ook al enkele eerdere producties, waaraan wij hebben meegewerkt, uitgezonden op de Nederlandse televisie. Dus helemaal groen zijn we ook niet meer. Meer achtergrond hieromtrent delen we graag in een eventueel persoonlijk contact. Dat betekent dat wij - in beginsel - een eventuele bijdrage niet zullen en kunnen belonen. Uiteraard is er alle ruimte voor credits. Mochten wij onverhoopt winst draaien op een productie, willen wij dat vanzelfsprekend met een ieder delen die aan de productie bijgedragen heeft. Nogmaals het gaat ons om het plezier aan het geheel en niet om de knikkers. Welnu, ik vermoed dat het wel duidelijk is. We zoeken gelijkgestemden die wellicht bijdragen hebben voor korte (verfilmbare) verhalen. Ook verhaalideeen zijn meer dan welkom. Misschien ben je handig in het uitwerken van verhalen in concrete scenario's of wil je anderzins bijdragen aan onze nieuwe plannen. Laat het ons weten! Bedankt voor het lezen in elk geval ;-)

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Daar beelden soms meer zeggen als woorden (oeps gevaarlijke uitspraak hier!),
Zeker als je 'dan' had moeten gebruiken :) Flauw, maar kon het even niet laten.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben de beroerdste niet, dus speciaal aangepast ;-) Naast spellingtips (er zijn vast meer fouten in de tekst te vinden), ben ik zeer benieuwd naar de reacties n.a.v. de oproep...

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien ben ik wat groen, maar als je film maakt voor de lol op dat niveau en met ferme investeringen, wat doe je dan met die film? In de kast zetten als trotse vader of uitdelen aan bekenden? Het zal toch ook een doel moeten hebben, zonder kijkers geen nut voor film of zie ik dat fout.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Allereerst ieder z'n hobby. De een heeft een Ferrari in de garage waar hij vier keer per jaar een ritje mee maakt, de ander geeft duizenden euro's weg aan zeldzame barbies voor z'n collectie. Wij beleven in ieder geval heel veel plezier aan het maken van films. Uiteraard geeft een goed resultaat de nodige voldoening. En ja, erkenning voor het werk is dan ook fijn. En nee we doen niet aan gedwongen kijksessies tijdens verjaardagen of iets in die geest. En nu over het kijkpubliek. Er stond al in de tekst vermeld dat we zeker gaan voor airplay, maar daarvoor is in onze vorm geen garantie. We opteren er wel voor. Wat overigens wel goed mogelijk is, zijn zogenaamde filmfestivals. Die zijn er in allerlei smaken en niveau's. Ook daar is al werk vertoont, waar we aan meegewerkt hebben. Er zijn ook legio kleine producties die toch nog een redelijke afzetmarkt hebben via independent dvd uitgaven, vergis je daar niet in. En vlak het internet niet uit. Is het niet een beetje zoals met schrijven? Schrijft iedereen (hier) met de intentie de volgende bestsellerauteur te worden? Ik hoop toch ook vanwege het plezier, om er wellicht wat van te leren en in de hoop het werk gelezen te zien. En niemand wordt geboren als begenadigd auteur of filmmaker... toch? Ik kon natuurlijk allerlei pretenties in mijn oproep zetten, maar dat lokt dan misschien weer andere reacties uit. Wij hebben er veel lol in, het geld er voor over en streven naar professionele en succesvolle producties.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je voor je uitleg, natuurlijk zijn er ook hier veel mensen die zullen zeggen dat ze puur schrijven om het schrijven. Ik ben er zo goed als zeker van dat negentig procent toch hoopt op dat boek op de displaytafel naast de ingang van de boekwinkel. :D Velen die inmiddels professioneel schrijven doen dit niet gratis, vaak wel als er een redelijke zichtbaarheid uit voorkomt. Vandaar mijn vraag. Daarom denk ik dat het niet zal meevallen hier veel verhalen weg te slepen, maar in elk geval veel sterkte. Schrijven gaat ook een hoop tijd in zitten, vandaar dat ik ook liever schrijf aan iets dat misschien ooit een uitgever vind dan zomaar om het schrijven. Ik zou eens informeren bij de vele cursussen die er zijn. Misschien dat cursisten hun opdrachten aan je willen afstaan.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
"Niet geschoten, altijd mis" zullen we maar zeggen... Ik vraag niet om een heel manuscript, maar een leuk verhaalidee of concreet kort verhaal.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag P-Productions, Ik ben scenarioschrijver voor R-productie (Amersfoort) en weet dus wat een moeite het kan zijn om een geschikt verhaal te vinden om te verfilmen. Even wat logische vragen; Tot hoever willen jullie gaan? Wat zijn jullie resources en wat krijgen jullie absoluut niet voor elkaar? Met welke leeftijd hebben wij te maken als we naar 'jullie' (P-Productions) kijken? Daarnaast; wat voor verhaal zoek je? Welk genre? Ben erg benieuwd naar de reactie.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1. Tot hoever willen jullie gaan? Een verhaal moet natuurlijk redelijk "verfilmbaar" zijn. We in staat wat special effects toe te voegen, maar een gevecht tussen ruimteschepen zit er niet in. Daarentegen is het geen probleem als er een speciale locatie, item of iets soortgelijks geregeld moet worden. 2. Wat zijn jullie resources en wat krijgen jullie absoluut niet voor elkaar? Voor wat betreft apparatuur en faciliteiten (camera, geluid, licht, montage, steadycam, dolly, crane etc.) zit het wel snor. Dus technisch zijn er nauwelijks beperkingen. Voor wat betreft acteurs kunnen we putten uit een paar bronnen. Grote settings zijn vanzelfsprekend een stuk lastiger, dus dat heeft minder de voorkeur. 3. Met welke leeftijd hebben wij te maken als we naar 'jullie' (P-Productions) kijken? Nou ik heb speciaal zitten rekenen. De gemiddelde leeftijd is 37 jaar. Heb nog niet helemaal de relevantie van de vraag te pakken... ;) 4. Daarnaast; wat voor verhaal zoek je? Welk genre? Het gaat om korte verhalen waar een bepaalde gebeurtenis centraal staat. Bijvoorbeeld een bepaalde emotie of iemand met bijzondere passie. Er is een voorkeur voor humor (past wel bij de groep). Vandaar ook het voorbeeld in de originele posting. We zijn wel redelijk goed in "timing" en uitlichten van momenten. Dus samengevat... Een kort verhaal dat voor een film redelijk te realiseren is. Het voorbeeld speelt zich af in een restaurant. Dat is in onze ogen prima te realiseren en vereist (naast een goede voorbereiding en afspraken) geen hele bijzondere zaken.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi P. Ik heb wel iets waar je eens naar mag kijken. Een verhaal waar ik verder toch niets mee doe. Lijkt me leuk iets van mij als filmpje te zien. Maar ik wil wel inspraak in het vervolg van het traject. Lijkt me interessant (en leerzaam) om te zien hoe een verhaal verwerkt wordt tot beeld. Hoe gaat het verder? Stuur je me een pb?

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Super leuk dat jullie zoiets doen! Ik ben een filmfanaat, maar of ik nou een verhaal kan produceren waar jullie wat aan hebben betwijfel ik. Gebrek aan ervaring... maar ik zal eens proberen iets op papier te krijgen. Ook mijn vraag is dan: hoe gaat het dan verder?

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die mensen die al een berichtje hebben gestuurd, top! Mijn inziens zitten er leuke en bruikbare dingen tussen. Er is duidelijk ook goed meegedacht. Leuk! @ Lucatero. Vanzelfsprekend houden we rekening met eventuele condities/wensen van de schrijver. Verhalen moeten bijvoorbeeld omgezet worden tot een script, storyboard etc. Die leggen we bijvoorbeeld voor. @Meis. Als je een leuk verhaal hebt, kijken wij of het bruikbaar, haalbaar en verfilmbaar is. Als we het verhaal willen adopteren moet het worden uitgewerkt in een filmscript. Dan bijvoorbeeld acteurs en locaties zoeken. Data regelen en benodigde organisatie etc.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
3. Met welke leeftijd hebben wij te maken als we naar 'jullie' (P-Productions) kijken? Nou ik heb speciaal zitten rekenen. De gemiddelde leeftijd is 37 jaar. Heb nog niet helemaal de relevantie van de vraag te pakken... ;)
Ik neem aan dat je begrijpt dat mensen die schrijven (ik tenminste wel) benieuwd zijn naar de ervaring en mogelijkheden. Leeftijd limiteert al snel bepaalde factoren in een wens als deze. Zoals gezegd schijf ik al verhalen voor een filmgroep, deze bestaat uit jonge mensen waardoor er toch al snel een limiet is in de verhaallijn. Daarnaast kon ik zien met je reactie over apparatuur en faciliteiten dat je weet waar je het over hebt. Mijn enige struikelblok is de regio waar jullie gevestigd zijn, het kan zijn dat ik er overheen gelezen heb maar het verhaal dat ik momenteel in de aanbieding heb is een verhaal dat ik gebruik voor een wedstrijd. Ik twijfel nog even over het vrijgeven, maar ik zag dat je al een aantal reacties hebt ontvangen.

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo, Mijn naam is Hayden en ik las vandaag jullie oproep ( P-Productions) dat jullie opzoek waren naar korte verhalen, voor een project. Zou u mij kunnen vertellen waar ik mijn idee en korte verhaal op kan sturen?. Mocht het zo zijn dat het niet meer van toepassing is, dan heb ik alsnog aantal werk liggen , misschien kunnen wij voor elkaar wat betekenen. Ik zie graag een reactie tegemoet, Hayden Soekha Byrde.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
waarschijnlijk een idee over een kort verhaal. Het avontuur van 2 beginnend auteurs! Twee beginnend auteurs ontmoeten elkaar via de website, na een kort telefoongesprek ontstaat het idee om presentaties te organiseren voor beginnend auteurs. Inmiddels een behoorlijke organisatie met presentaties door het hele land met enthousiaste deelnemers. Voor meer inhoud nodig ik P-productions graag uit om dit verhaal te verfilmen, of eens kennis te komen maken op onze presentatie in Dudok te Arnhem op 28 november a.s. met vriendelijke groet Myra van der Wal Renate Diks

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lijkt me een fijn idee. Ik heb wel een verhaaltje liggen dat zich leent voor pellicule, als u nog geïnteresseerd bent, laat maar weten hoe ik het bij u krijg. Ik ben mezelf ook aan het bekwamen in het uitschrijven van scenario's, kan ook hierover wel een voorbeeldje bezorgen, lijkt me wel leuk om dat samen met gelijkgestemden te doen ... Nog een fijne dag! Iris

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lijkt me erg leuk dit. Ik heb wel ideeen en zou graag willen weten waar ik dat naartoe kan sturen? Summer

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo, Eerst en vooral wil ik duidelijk stellen dat het niet mijn bedoeling is om P-production's topic te stelen. Maar ik heb in een ander topic ook een oproep naar verhalen voor een korfilm gedaan. Nu zag ik dat er hier een paar reacties waren waarop niet gereageerd werd, althans niet publiek. Dus dacht ik misschien weten ze nu met hun verhaal geen blijf, en willen ze het wel met mij delen. Het mag ook een los idee, niet uigewerkt verhaal,... zijn, gewoon iets dat mij op weg kan helpen. hier in ieder geval mijn oproep nog eens: http://www.schrijvenonline.org/forum/12529 Groetjes Pieter