Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Lezen de uitgevers dit forum?

Lezen de uitgevers dit forum? Dat is wat ik me inderdaad afvraag. Even voorstellen trouwens: Ben Midland (pseudoniem) Ik ben 6 jaar geleden aan een esoterische fact-fiction thriller begonnen. Het idee om er aan te beginnnen kwam voort uit mijn studiejaren. Op een gegeven moment, 6 jaar terug dus hield ik het niet langer uit en begon. Nu, 6 jaar verder waarvan drie jaar aan vergaande studie gewijd sta ik voor het uitgeef-proces. Terug naar het onderwerp: ik heb mijn blik eens over dit forum laten gaan en vroeg me af of de uitgeverijen en misschien zelfs agents zich hier wagen, op zoek naar iets van hun gading. De omgekeerde wereld dus, of zouden ze zich niet uit hun ivoren toren durven te wagen, of gewoon geen tijd? Wat ik me ook afvraag: waarom in hemelsnaam het manuscript op papier en geen PDF? Op mijn manuscript van 600 pagina's past geen paperclip en ik licht het liever zelf toe op het adres van een uitgeverij. Dan kun je jezelf tenminste verkopen! Of is dit wishful thinking? Ik heb een agent gevraagd wat die ervan vond. "er zit toekomst in" Basta. Niks meer van gehoord. Ik vind mezelf helemaal niet pretentieus maar de uitgeverijen zouden moeilijke tijden doormaken en niet zo snel toehappen. Valt dat onder navelstaren? Ik zou het wel weten als ik uitgever was. Kunnen ze weer eens ouderwets geld verdienen! En dan heb ik het niet eens over de filmindustrie. 'Licht, geluid..................geen actie?' Ik hoop dat ze dit lezen. Ik ben altijd in voor een goede discussie.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, 1 tot 2 romans uitgeven per jaar is heel normaal in de Small Press. Dat wil dus zeggen: voor de uitgever, die geeft immers uit (en Wirrewapper spreekt m.i. namens de uitgever die Wirrewapper dan droomt te zijn). 1 tot 2 romans schrijven per jaar is iets anders, maar dat doet een uitgever dan ook niet.