Start » Forum » ISBN aanvragen?

ISBN aanvragen?

6 reacties [Laatste bericht]
Katilette
Laatst aanwezig: 7 jaren 29 weken geleden
Sinds: 22 Jan 2012

ISBN aanvragen?

Ik heb misschien een hele domme vraag, maar ik kom er echt niet uit, dus ik stel 'm toch maar.

Ik heb een paar maanden geleden een boek uitgegeven in eigen beheer, gewoon voor de lol. Maar ik zou nu eigenlijk wel een ISBN willen hebben voor dat boek. Heb je nu wel of niet een KvK-nummer nodig om een ISBN aan te vragen? Ik kan er niet echt duidelijk iets over vinden. Weet iemand hier meer over of weet iemand waar ik er meer over kan vinden?

Ik weet niet of hier al een topic over bestaat (misschien heb ik erover heen gelezen). Zou iemand me dan kunnen doorverwijzen?

Alvast bedankt.

Reacties

Tja
Laatst aanwezig: 5 uren 2 min geleden
Sinds: 4 Mei 2009

Toen ik het een nummer wilde aanvragen moest ik het inschrijvingsnummer van de KvK doorsturen. Daarom heb ik het niet gedaan. Het is inmiddels een paar jaar geleden, dus kan het wel veranderd zijn.

Waar je ook bent, 'Ik zal je vinden'.

L'Chaim
Laatst aanwezig: 7 jaren 1 week geleden
Sinds: 6 Jan 2012

http://www.schrijvenonline.org/forum/101838

Katilette, deze link verwijst naar een eerder bericht hierover op het forum. Succes!

Eat, drink and be merry, tomorrow we may all be dead. L'Chaim - Op het leven!

Eliesje
Laatst aanwezig: 4 jaren 15 weken geleden
Sinds: 13 Jul 2008

Ik heb laatst mijn gedichten laten bundelen, gewoon voor mezelf. Omdat ik (toen ik dat vertelde) al best veel enthousiaste reacties kreeg, heb ik besloten om er een ISBN nr aan vast te koppelen. Ik had geen KvK-nummer nodig.

Trenne dich nie von deinen Träumen.
Wenn sie verschwunden sind, wirst du weiter existieren,
aber aufgehört haben zu leben.

Katilette
Laatst aanwezig: 7 jaren 29 weken geleden
Sinds: 22 Jan 2012

Eindelijk, duidelijkheid! Haha. Thanks, allemaal. Dit heeft me goed geholpen.

nthvdplas
Laatst aanwezig: 7 jaren 8 weken geleden
Sinds: 4 Jun 2012

Voor ISBN heb je een (uitgevers)prefix nodig. Hiervoor vraagt bureau ISBN een bedrag van zo'n 60 euro als ik mij niet vergis, maar dat is ook afhankelijk van het aantal ISBN-nummers dat daarmee voor je wordt gereserveerd. Vervolgens betaal je voor een ISBN-suffix, het unieke nummer, nog zo'n 8 euro. En BTW natuurlijk.
Ik weet niet zeker of je een KVK nodig hebt. Heb het zelf wel, en heb dus een prefix geregistreerd op mijn bedrijf.

Niels van der Plas, schrijver van kinderverhalen en initiatiefnemer van www.sprookjeskoninkrijk.nl.

MW Caers
Laatst aanwezig: 6 jaren 29 weken geleden
Sinds: 29 Nov 2007

Voor de Belgen zit dat blijkbaar weer net iets anders in elkaar.
De uitgeversprefix kan (maar moet niet) aangevraagd worden in Nederland. Het ISBN-nummer moet dan weer wel aangevraagd worden in België bij Boekenbank.be. Enkel het ISBN-nummer wordt er aangerekend.

http://www.boekenvak.be/boekenbank/isbn-kantoor/is...

Caspers mam: "Jouw probleem is dat je geen gezond verstand hebt."
Casper: "Ik heb heel veel gezond verstand!"
Casper: "Ik probeer het alleen zoveel mogelijk te negeren."

Lees Schrijven Magazine
  • Leer schrijven als Stephen King
  • Alles wat een schrijver moet weten over uitgeverijen
  • Schrijftips van Sander Kollaard (Stadium IV)
  • Wat verdien je aan een boek?
  • Crashcourse publiciteit & promotie
  • De schrijfdip en wat je ertegen kunt doen

Dit nummer niet missen, maar nog geen abonnee? Neem vóór 23 september 16:00 u. een abonnement!

MELD JE AAN
Verkoopt jouw boekhandel Schrijven Magazine?

Benieuwd of jouw boekhandel of kiosk Schrijven Magazine verkoopt? Zoek het op in de storelocator.

Zoek een verkooppunt