Start » Forum » Biografisch verhaal

Biografisch verhaal

11 reacties [Laatste bericht]
Elisan
Laatst aanwezig: 7 jaren 34 weken geleden
Sinds: 28 Dec 2011

Biografisch verhaal

Hallo allen,

ik wil heel graag een boek uitgeven.
Een biografisch verhaal.
Ik heb wat hoofdstukken opgestuurd naar een bedrijf maar ze vinden het niet goed.
Ik vroeg me af of iemand mijn verhaal wilt schrijven en uit wilt geven?
Het boek is nog niet af.
Ik heb nu 117 blz.

MVG Elisabeth

Reacties

Via
Laatst aanwezig: 1 jaar 22 weken geleden
Sinds: 12 Jan 2010

Naar wat voor bedrijf heb je de hoofdstukken gestuurd?
Je zult toch echt zelf je verhaal moeten schrijven.

Déesse-en-France
Laatst aanwezig: 4 weken 5 dagen geleden
Sinds: 25 Nov 2011

Hoi Elisan. Het zou nuttig zijn als je jezelf eerst even voorstelt. Wat wil je bereiken met het laten schrijven van die biografie door een ghost writer? Bedoel je trouwens biografie of autobiografie? En bedoel je met "een bedrijf" een uitgever? Veel onduidelijkheden dus.

"Hoe groot je talent ook is, schrijven kan niet in één keer worden geleerd." (Rousseau)

Wirrewapper
Laatst aanwezig: 1 jaar 24 weken geleden
Sinds: 6 Dec 2011

Hoi Elisan,

Heb je van die uitgever te horen gekregen waarom ze het niet goed vinden? Was het je schrijfstijl of het verhaal zelf? Aan je schrijfstijl kan misschien iets gedaan worden, maar als de biografie op zich niet interessant is voor een uitgever is het zonde van je moeite om er mee door te gaan.

Zet een stukje van 500 woorden op Proeflezen, en kijk dan wat voor reacties je krijgt.

Succes,
Wirrewapper

Wiske
Laatst aanwezig: 1 jaar 26 weken geleden
Sinds: 27 Mrt 2006

Heb je het naar een uitgever gestuurd? Is dit het eerste dat je geschreven hebt? Waar gaat het over? (biografie zou dus iets over een bepaald persoon zijn).
Als ze het niet goed vonden, kun je op dit forum een heeeeeleboel informatie vinden, en tips van ons allen, over hoe het beter zou kunnen.
Laat eens iets lezen op Proeflezen inderdaad.
En welkom smile .

eigenisaardig
Laatst aanwezig: 7 jaren 20 weken geleden
Sinds: 9 Mei 2011
Déesse-en-France schreef:

Hoi Elisan. Het zou nuttig zijn als je jezelf eerst even voorstelt. Wat wil je bereiken met het laten schrijven van die biografie door een ghost writer? Bedoel je trouwens biografie of autobiografie? En bedoel je met "een bedrijf" een uitgever? Veel onduidelijkheden dus.

Hoi Déesse-en-France, ik zoek me wezenloos, maar kan jouw voorsteltopic nergens vinden. Je reageert zoveel binnen één maand ...

Déesse-en-France
Laatst aanwezig: 4 weken 5 dagen geleden
Sinds: 25 Nov 2011

EigenisONaardig... Wat dat voorstellen betreft: ik heb nog nooit iemands hulp hier gevraagd, dus mij voorstellen is niet aan de orde. Desgewenst kan men mijn profiel bekijken n.a.v. mijn respons. Als jij moeite hebt met het aantal reacties dat ik plaats, dan is dat JOUW probleem, niet het mijne. Compris? Over en UIT...

"Hoe groot je talent ook is, schrijven kan niet in één keer worden geleerd." (Rousseau)

eigenisaardig

EigenisONaardig... Wat dat voorstellen betreft: ik heb nog nooit iemands hulp hier gevraagd, dus mij voorstellen is niet aan de orde. Desgewenst kan men mijn profiel bekijken n.a.v. mijn respons. Als jij moeite hebt met het aantal reacties dat ik plaats, dan is dat JOUW probleem, niet het mijne. Compris? Over en UIT...

Ik weet niet wie hier ONaardig is, hoor confused Voorstellen is wel zo netjes.
En nuttig ook, zoals je enkele reacties hierboven zelf zegt.

Thérèse
beheerder
Laatst aanwezig: 7 uren 5 min geleden
Sinds: 2 Aug 2009

Zie # 0.

Tijdens de zomervakantie schrijfmeters maken in De scribbe? Lees er meer over op deze pagina.

DeEllis
Laatst aanwezig: 6 jaren 16 weken geleden
Sinds: 9 Nov 2006

thumbsup thumbsup thumbsup

Cornelletje
Laatst aanwezig: 4 jaren 18 weken geleden
Sinds: 10 Dec 2011

gaat het over het verhaal wat je over wilt brengen of over het schrijven?
en welke schrijfstijl wil je gebruiken?
misschien kan je een bekendere auteur aanschrijven voor hulp?

degeen die zonder fouten leeft weet niet hoe het leven leeft

eigenisaardig
DeEllis schreef:

thumbsup thumbsup thumbsup

big grin

Lees Schrijven Magazine
  • Leer schrijven als Stephen King
  • Alles wat een schrijver moet weten over uitgeverijen
  • Schrijftips van Sander Kollaard (Stadium IV)
  • Wat verdien je aan een boek?
  • Crashcourse publiciteit & promotie
  • De schrijfdip en wat je ertegen kunt doen

Dit nummer niet missen, maar nog geen abonnee? Neem vóór 23 september 16:00 u. een abonnement!

MELD JE AAN
Schrijfboek cadeau? Nu gratis bij een abonnement op Schrijven Magazine!

Neem een abonnement op Schrijven Magazine!

Maak je keuze!