Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

boek van 500 pagina's a5

Is een boek van 500 pagina's a5 wel uitgeefbaar? Is er wel een drukker die dat printen kan voor een schappelijk bedrag (lees; geen honderden euro's?)

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom geen A4 en waarom geen echte uitgever (dan kost het je niets)? Je kan zelfs naar een copyshop gaan met 500 a5, maar dan is het nog niet uitgegeven. Wat zoek je, een uitgever, of iemand die 500 a5 kan drukken?

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb het beeld voor ogen om gewoon een boek te maken dat hapklaar in de boekenkast staat. Dat te laten lezen door kennissen en pas als die enthousiast zijn me te laten overhalen om de digitale versie uit te geven. Dit omdat ik denk dat het in eigen beheer uitgeven van een boek erg duur is.... Een copyshop kan inderdaad 125 pagina's dubbelzijdig a4 drukken, (het zijn 500 enkelzijdige a5jes) maar copyshops kunnen niet of slecht binden.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat Wiske doelt op een reguliere uitgever (dus niet in eigen beheer). Maar als je het zelf wil doen: misschien kan je een mailtje sturen naar bijv. http://www.ezbook.nl/ Daar drukken ze ook van alles, ook 1 exemplaar, tegen schappelijke prijzen. Heb er zelf nog nooit wat laten drukken, maar wel vrijblijvend een vraag gemaild en kreeg toen snel en vriendelijk antwoord. Als je de zoekfunctie hier gebruikt, vind je hier op Sol ook een paar reacties van mensen die tevreden waren over hun service.

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
En kennissen zijn meestal niet zo geschikt als proeflezer, ze zijn te aardig dus niet kritisch genoeg, of hebben geen verstand van schrijven, of allebei. Waarom plaats je niet iets op Proeflezen, dan heb je al een behoorlijke indruk over waar je staat met je tekst.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
geweldige link! daar kan ik tenminste mijn boek per 1 exemplaar bestellen!\ Is regulier uitgeven niet onzettend duur?

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Regulier uitgeven, dat zijn bekende uitgevers. Ik noem maar wat: Querido, De Arbeiderspers, dat soort zaken. Dat zijn uitgevers van de boeken die je in de boekhandel kunt kopen. Daar betaal je over het algemeen niet voor. Je stuurt je manuscript op naar een uitgever die je bij je werk vindt passen en mochten zij het goed en commercieel genoeg vinden (d.w.z. dat ze denken dat ze eraan zullen gaan verdienen), dan gaan zij erin investeren, je begeleiden in het (extra) herschrijven, en doen zij de opmaak, promotie etc., kortom: het uitgeven. Je ontvangt dan royalties over elk verkocht boek. Ik zeg er meteen wel bij dat het wel lastig is (ze krijgen honderden manuscripten binnen, en slechts een enkele wordt uitgegeven) en ook dat de meeste schrijvers er niet zoveel mee verdienen. Zorg daarom dat je je werk pas instuurt, als je het echt goed genoeg vindt (en vergelijk het ook eens met andere regulier uitgegeven boeken, om een beetje een beeld te krijgen van het niveau dat je nu hebt en te zien of je redelijke kansen maakt, of dat je eerst nog een tijd aan je ontwikkeling als schrijver moet werken).

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
www.pumbo.nl levert een boek van 500 pagina's voor half zoveel als de bovengenoemde link, als ik het goed heb gezien in de gauwigheid. Ruim 16 euro. Daar kun je je geen buil aan vallen. :) Ik laat er ook wel eens enkele boeken maken.