Start » Forum » Het eerste contact met een uitgever

Het eerste contact met een uitgever

3 reacties [Laatste bericht]
JBodaan
Laatst aanwezig: 1 jaar 13 weken geleden
Sinds: 4 Jun 2010

Het eerste contact met een uitgever

Hallo allemaal,

Enige tijd geleden heb ik daar meerdere uitgevers een mailtje gestuurd met daarin de vraag of zij gedichtenbundels uitgeven. Daar heb ik verschillende reacties op gekregen, waaronder ook hele positieve big grin.
Maar nu kwam bij mij de vraag:
Is het beter om meteen een manuscript op te sturen of eerst een mailtje sturen om jezelf voor te stellen en een inleidend praatje te doen?

Een andere vraag die bij mij op kwam is:
Is het handiger om meteen het hele manuscript op sturen of eerst een paar gedichten ter inleiding?

Met vriendelijke groet,
Jurriën Bodaan

Make something of your life

Reacties

knarf88
Laatst aanwezig: 5 jaren 23 weken geleden
Sinds: 27 Dec 2008

Hallo,

Ik ben terug van Heeeeeeeeeeeel lang weg geweest en zag jouw bericht en dacht: daar wil ik wel op antwoorden..

Ik zou het hele manuscript sturen. Heb ik ook altijd zo gedaan want aan 5 gedichten of hoofdstukken kan een uitgever nog niet zien hoe de rest is. En als je 5 gedichten op stuurt en ze zien er in 2 niks, dan geeft dat een heel negatief beeld, maar als je een heel manuscript stuurt en ze vinden er 2 niks, da is er niets aan de hand.

verder Stuur ik altijd een begeleidende brief met het manuscript mee. die lezen ze als het goed is voordat ze het manuscript lezen. in die brief stel ik mijzelf kort voor en vertel wat ze verder moeten weten.

Ik hoop je met mijn bericht een stukje in de goede richting te hebben geholpen.

Ceridwen
Laatst aanwezig: 15 weken 2 dagen geleden
Sinds: 15 Feb 2006

En dat gezegd hebbende ... er is geen beter. De een wil het zus, de ander wil het zo. Een mailtje om te vragen hoe ze het willen hebben, dat zou ik doen. Als het niet op de website staat.

Naiche
Laatst aanwezig: 33 weken 5 dagen geleden
Sinds: 7 Dec 2004

Wat Ceridwen zegt. Kijk op de site van de uitgever, daar staat vaak precies hoe ze een en ander aangeleverd willen zien.

But above all, you should understand that there can never be peace between nations until there is first known that true peace is within the souls of men. - Heheka Sapa (Black Elk)

Lees Schrijven Magazine
  • Leer schrijven als Stephen King
  • Alles wat een schrijver moet weten over uitgeverijen
  • Schrijftips van Sander Kollaard (Stadium IV)
  • Wat verdien je aan een boek?
  • Crashcourse publiciteit & promotie
  • De schrijfdip en wat je ertegen kunt doen

Dit nummer niet missen, maar nog geen abonnee? Neem vóór 23 september 16:00 u. een abonnement!

MELD JE AAN
Lees Schrijven Magazine!

Lees het komende nummer van Schrijven Magazine. Meld je aan vóór 23 september!

Word abonnee