Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Het eerste contact met een uitgever

Hallo allemaal, Enige tijd geleden heb ik daar meerdere uitgevers een mailtje gestuurd met daarin de vraag of zij gedichtenbundels uitgeven. Daar heb ik verschillende reacties op gekregen, waaronder ook hele positieve :D. Maar nu kwam bij mij de vraag: Is het beter om meteen een manuscript op te sturen of eerst een mailtje sturen om jezelf voor te stellen en een inleidend praatje te doen? Een andere vraag die bij mij op kwam is: Is het handiger om meteen het hele manuscript op sturen of eerst een paar gedichten ter inleiding? Met vriendelijke groet, Jurriën Bodaan

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo, Ik ben terug van Heeeeeeeeeeeel lang weg geweest en zag jouw bericht en dacht: daar wil ik wel op antwoorden.. Ik zou het hele manuscript sturen. Heb ik ook altijd zo gedaan want aan 5 gedichten of hoofdstukken kan een uitgever nog niet zien hoe de rest is. En als je 5 gedichten op stuurt en ze zien er in 2 niks, dan geeft dat een heel negatief beeld, maar als je een heel manuscript stuurt en ze vinden er 2 niks, da is er niets aan de hand. verder Stuur ik altijd een begeleidende brief met het manuscript mee. die lezen ze als het goed is voordat ze het manuscript lezen. in die brief stel ik mijzelf kort voor en vertel wat ze verder moeten weten. Ik hoop je met mijn bericht een stukje in de goede richting te hebben geholpen.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En dat gezegd hebbende ... er is geen beter. De een wil het zus, de ander wil het zo. Een mailtje om te vragen hoe ze het willen hebben, dat zou ik doen. Als het niet op de website staat.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat Ceridwen zegt. Kijk op de site van de uitgever, daar staat vaak precies hoe ze een en ander aangeleverd willen zien.