Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Geschikte POD

Beste iedereen, Ik zoek een geschikte POD om mijn MS uit te geven. Zoals een aantal van jullie weten - en wat je op mijn profiel kan vinden - is dat ik 12 ben. Waarom kiest hij dan niet voor Boekscout YO, hoor ik iedereen al denken. Nou, het MS is een thriller, voor volwassenen. Ik denk niet dat het dan veel verkocht wordt in de boekwinkel van Boekscout YO. Als iemand ideeën heeft, post ze dan even om te helpen mijn keuze te maken. Oja, het moet wel gratis zijn en blijven, ik ben niet steenrijk en mijn ouders ook niet. Joël

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat er sowieso niet veel wordt verkocht in de boekwinkel van Boekscout YO! Of bij een andere POD. Je kunt hun het boek uit laten geven, en dan zelf kijken naar andere verkoopmogelijkheden: - plaatselijke boekhandel - je eigen website - misschien via blogs en fora, als je recensie-exemplaren daar laat lezen kunnen mensen enthousiast worden. - je moet sowieso veel reclame maken voor jezelf en je boek (bijvoorbeeld bij de boekvoorstelling op dit forum) om mensen naar de site van de POD-winkel te lokken. Voor wat betreft weinig geld: Als je het via POD wilt doen, zul je toch in de promotie moeten investeren. Heb je daar ook geen geld voor, waarom stuur je het dan niet eerst naar reguliere uitgevers?

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@schlimazlnik ik heb wel geld voor een beetje promotie maar ik bedoelde dat ik geen geld heb om alles in eigen beheer te doen of om zomaar even €1500 te dokken.

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien flauw, maar ook van mij de vraag waarom geen echte uitgever? Een echte uitgever betaalt alles en doet ook nog de promotie. Ideaal dus. Met een beetje geld kom je er zeker niet, je zou namelijk ook een heel groot netwerk moeten hebben, een netwerk dat een uitgever al heeft.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
0% kans omdat je manuscript zo slecht is of 0% kans omdat je veel over afwijzingen e.d. kunt lezen op dit forum?

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sprekende als een minderjarige die zelf ook een boek wil uitgeven, waarom wacht je niet even? Toen ik dertien was, stuurde ik naar uitgeverijen, maar nu snap ik dat dat gewoon niet realistisch was. Hoe goed je op je twaalfde of dertiende ook bent, je bent waarschijnlijk veel beter als je je meer ontwikkeld hebt en ouder bent. Er is geen haast. Ik ben bang dat als jij nu een POD raadpleegt, dat je dan later met spijt terugkijkt. Het manuscript dat ik op mijn dertiende naar een uitgeverij stuurde, was achteraf gezien duidelijk nog niet goed genoeg. Nou is het bij mij een tekstje dat ergens in mijn computer nog opgeslagen ligt, maar bij een POD is het dan een boek dat er echt is en gekocht kan worden door mensen. Ik raad je aan om te wachten. Het is geen race. Als jij op je twintigste debuteert, is dat alsnog jong.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik raad je aan om het of regulier te proberen of het niet te laten drukken, eigenlijk om de reden die muzy95 geeft. Als je echt overtuigd bent van je eigen kunnen, weet dat je talent hebt en van redelijk objectieve (100% objectiviteit bestaat niet) mensen hebt gehoord dat je manuscript in de winkels moet en zal liggen, zou ik het regulier proberen. Ja, er is een wachttijd, ja, de kans op een afwijzing is groot, maar je ms zal wel in de winkels komen te liggen en je zult een groot lezerspubliek bereiken. Maar als dat niet het geval is, als je zelf niet helemaal zeker bent of als je proeflezers dat niet zijn, zou ik het laten liggen en lekker doorgaan met schrijven. Ik ken je stijl niet, dus ga ik niet oordelen - en bovendien vind ik dat je je eigen keuze moet maken - maar ik zou geen POD doen als ik jou was. Daar doe je jezelf te kort mee als je echt op publicabel niveau zit en je schaamt je er later voor als je niet op publicabel niveau zit. Succes ermee, ik hoop dat je hier iets aan hebt. :)

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste JopieDopie, Het Centraal Boekhuis levert al een POD-uitgave vanaf een paar euro per exemplaar. Het bedrag dat je betaalt is afhankelijk van het aantal pagina's en het aantal exemplaren dat je wenst af te nemen. Misschien is het wat. Groet en succes, Arie

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik heb even op het CB gesnuffeld. Ik zie hun pod alleen maar in combinatie met een uitgever. Het verbaast me wel dat ze reclame voor FM maken.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het heet CB Print on Demand: https://portal.boekhuis.nl/cbonline/uitgevers/cb-… Het is dus geen Publish on Demand (wat Free Musketeers, Boekscout, etc wel zijn):
CB Print on Demand biedt uitgevers dé oplossing voor titels met een jaarlijkse verkoop tot 250 exemplaren
De "reclame" voor FM is een persbericht over de samenwerking: FM laat zijn boeken nu bij CB drukken via die service. Met dus als achterliggende boodschap: bij FM verkoop je nooit meer dan 250 exemplaren per jaar.