Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Verwerken MS vanuit Ywriter

Wie heeft er ervaring met het programma Ywriter? Ik heb mijn manuscript opgezet met dit programma, maar nu wil ik het versturen voor een MS-beoordeling. Ik vraag me af welke optie(s) ik nu het beste kan gebruiken om het op en mooie manier uitgeprint en digitaal verzonden te krijgen. Ik kan natuurlijk alle scénes stuk voor stuk kopiëren naar een Worddocument, maar dat lijkt me redelijk omslachtig. Ik hoop dus dat er een andere mogelijkheid verborgen zit in het programma.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb YWriter5, al gebruik ik het niet meer. Onder 'Project' heb je diverse mogelijkheden: Exporteer Project, Exporteer Geselecteerde Hoofdstukken, e.d. Daarmee kun je wat je wilt versturen exporteren naar een RTF-bestand (Rich Text Format), dat je gewoon kunt bewerken, opslaan als Word, etc. Het mooie zul je er dus zelf aan toe moeten voegen. Ik werk zelf in een opmaak dat ik ooit van de POD-uitgeverij Lulu heb gedownload, in Times New Roman pt 12, regelafstand anderhalf. Daar kun je het RTF-bestand naartoe kopiëren.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad zoals Graylorne zegt: vanuit Ywriter het project exporteren als RTF. Dat bestand vervolgens openen met MS Word. Die versie kan je opmaken (letterype, regelafstand, blz. nummers toevoegen enz) en vervolgens opslaan als .doc of .docx (Word 2007/2010). Niet moeilijk.