Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

duur reactie uitgeverijen

Bijna zes maanden geleden stuurde ik mijn manuscript naar een zestal uitgeverijen. Ik kreeg reeds één reactie, die negatief was. Van de andere uitgeverijen hoorde ik nog niets. Ik vraag mij af of ik te ongeduldig ben. Op de sites van uitgeverijen lees ik dat reacties komen na twee tot drie maanden. Moet ik mij al aan een negatief antwoord verwachten, gezien de tijdsduur? Of is dit juist positief? Is het ook mogelijk dat ik totaal geen reactie krijg? Zijn er mensen die ervaring hebben met lange wachttijden?? Sofie

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Wammes. Tja, ik had gerekend op twee of drie maanden en daar zit ik nu dus al ver overheen. Ik wacht nu wel eerst af en als het een nee wordt, stuur ik het door naar meerdere uitgevers. Het is inderdaad een specifiek boek waarbij ik echt voor deze uitgever heb gekozen. Ik vind het goed in hun fonds passen en heb nog niet echt een andere geschikte uitgever gevonden. Hopelijk hoor je nog van me....

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Ik heb onlangs mijn verhaal naar een uitgever gestuurd. Zij hebben me het verhaal terug gestruurd en me aangeraden om het te laten verbeteren door mijn leerkracht. Ik heb onlangs mijn verhaal teruggestuurd en ze zouden normaal al een paar dagen geleden contact met me moeten hebben opgenomen. Dit is nog steeds niet gebeurd. Ze zeiden dat ik een gouden pen heb of zoiets, dat ik veel talent heb en dat het verhaal veel potentieel heeft. Nu is mijn vraag aan jullie: Hebben jullie misschien enig idee waarom ze nog steeds geen contact hebben opgenomen? En sprak de uitgever de waarheid toen hij die dingen over mij zei of wou hij mijn gevoelens sparen? :paranoid:

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Ik heb onlangs mijn verhaal naar een uitgever gestuurd. Zij hebben me het verhaal terug gestruurd en me aangeraden om het te laten verbeteren door mijn leerkracht. Ik heb onlangs mijn verhaal teruggestuurd en ze zouden normaal al een paar dagen geleden contact met me moeten hebben opgenomen. Dit is nog steeds niet gebeurd. Ze zeiden dat ik een gouden pen heb of zoiets, dat ik veel talent heb en dat het verhaal veel potentieel heeft. Nu is mijn vraag aan jullie: Hebben jullie misschien enig idee waarom ze nog steeds geen contact hebben opgenomen? En sprak de uitgever de waarheid toen hij die dingen over mij zei of wou hij mijn gevoelens sparen? :paranoid:

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
[ ... ] Ze zeiden dat ik een gouden pen heb of zoiets, dat ik veel talent heb en dat het verhaal veel potentieel heeft. Nu is mijn vraag aan jullie: Hebben jullie misschien enig idee waarom ze nog steeds geen contact hebben opgenomen? En sprak de uitgever de waarheid toen hij die dingen over mij zei of wou hij mijn gevoelens sparen? :paranoid:
Wij weten niet wie die persoon was die dat zei, dus ook niet hoe deze opmerking bedoeld was. In dit geval kun je inderdaad zelf even contact opnemen. Over het algemeen zijn uitgevers redelijke mensen die niet zomaar iets roepen om mensen blij te maken met een dood vogeltje.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het topic heet: Duur reactie uitgever. Het volgende is duidelijk te lang. Ik heb ze dan ook een uiterst beleefde maar scherpe mail retour gezonden. En dan zijn er nog mensen die niet snappen waarom ik zo'n moeite met dat arrogante wereldje heb. Deze reactie kwam vandaag op het manuscript dat ik in augustus 2007 persoonlijk heb afgegeven waarbij ze mij verzekerden binnen drie maanden te reageren. Geachte mevrouw, Enige tijd geleden hebt u ons uw manuscript Yabanci toegestuurd. Vriendelijk dank voor de gelegenheid die u ons bood kennis te nemen van dit werk. Met onze excuses voor de late reactie, moet ik u mededelen dat we evenwel geen mogelijkheid zien tot publicatie, aangezien het niet voldoende past in ons fonds. We wensen u succes bij het vinden van een andere uitgever. Indien u uw manuscript geretourneerd wilt hebben, verzoek ik u binnen een maand de daarvoor benodigde porto toe te sturen. Met vriendelijke groeten, Over laat gesproken :confused:

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja en een tijdje terug een afwijzing van een andere grote speler in de markt, die nog wel een pod adres voor me wist. haha. Wat een zootje maken ze ervan. Zeldzaam gewoon.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind ook dat ze zich vaak erg "machtig" opstellen en er absoluut geen probleem mee hebben om je zelfs een jaar of langer te laten wachten. Vind het eigenlijk best schandalig dat ze zo makkelijk met mensen en manuscripten omgaan.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach, ergens begrijp ik het wel gezien de hoeveelheden papier die ze binnenkrijgen, maar het is wel jammer.

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De uitgeverijen die ik benaderd heb reageren tot nu toe allemaal heel snel. Helaas met afwijzingen. Ik heb de indruk dat het ze op het eerste oog wel wat lijkt en dan toch afhaken. Eén uitgever meldde dat zij het niet uit zouden geven omdat ze te weinig affiniteit hadden met de stijl waarin het geschreven is. Zij gaven zelf al toe dat dit geen objectief argument is, maar ze moesten nu eenmaal enthousiast en overtuigd zijn om met iemand samen te gaan werken. Ik heb i.i.g. een stijl, zullen we maar zeggen. Eentje reageerde binnen een maand. Zij hadden in hun bevestigingsmail aangegeven dat ik rekening moest houden met een reactietermijn van minimaal drie maanden. Er is nu nog één uitgever over die, behalve de ontvangst bevestiging, nog niet gereageerd heeft. Zouden het manuscript binnen twee maanden bespreken en bericht sturen. Misschien is het een goed teken dat ik nog niets gehoord heb. Zal wel niet. @DeEllis Ik ben het met je eens dat het een nogal arrogant wereldje is. Het is ons kent ons en als je geen kruiwagen hebt kom je er volgens mij maar moeilijk tussen. Ik lees voordurend dat zelfs de manuscripten van de grootste auteurs volledig op de schop moeten. Als je wilt debuteren moet het in één keer uitmuntent zijn. Nou ja we blijven het proberen. We zijn voorlopig lekker bezig en van de straat, toch?

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
[ ... ] @DeEllis Ik ben het met je eens dat het een nogal arrogant wereldje is. Het is ons kent ons en als je geen kruiwagen hebt kom je er volgens mij maar moeilijk tussen. [ ... ]
Ik moet hier toch weer tegen protesteren. Er zijn meerdere mensen hier op het forum die als totaal onbekend persoon een manuscript naar een uitgeverij hebben gestuurd, dat gepubliceerd werd. Zeker zonder kruiwagen.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had 0,0 contact, geen kruiwagens en kwam van 'de straat'. Toch zijn er al vijf boeken van mij uitgegeven...

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil hier nog op reageren. Het ging mij ook niet over kruiwagens. Als je goed genoeg bent kom je wel binnen, daar geloof ik heilig in. Er zijn er hier zat die dat bewijzen.

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wij weten niet wie die persoon was die dat zei, dus ook niet hoe deze opmerking bedoeld was. In dit geval kun je inderdaad zelf even contact opnemen. Over het algemeen zijn uitgevers redelijke mensen die niet zomaar iets roepen om mensen blij te maken met een dood vogeltje. [/quote] Ik heb je raad opgevolgd en met de uitgever gebeld. Het probleem was dat ze wat achter stonden met hun werk en dat er veranderingen plaats vinden. Ze hebben me verteld dat het verhaal is gelezen ( rond gaat tussen de collega's) en dat het goed bevonden is. Ze beloofde me deze week te bellen om een afspraak te maken. Ik ben eens benieuwd. :( Ik zal jullie op de hoogte houden van hoe de dingen aflopen. :{}

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, Debby, dat is heel wat anders dan: uw script vonden we niets! Is hartstikke goed! :thumbsup:

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik weet dat het goed is dat ze zo enthousiast zijn, maar ik heb bang dat ze van gedachten veranderen. Er wordt al jaren aan mij gevraagd wat ik later wil worden en jaren had ik daar geen antwoord op. Er was niets dat mij echt boeide totdat ik begon te schrijven. Schrijven is een deel van mij en nu ligt de macht om mijn droom uit te laten komen in iemand anders zijn handen.(Zij beslissen immers over het manuscript.) Ik weet zeker dat ik er kapot van zou zijn als ze van gedachte zouden veranderen. Dag in dag uit zit ik verhalen te verzinnen (als ik wakker ben als ik slaap) ik kan er gewoon niets aan doen. Het is wie ik ben. :smirk:

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar gelukkig Debby, is dit niet je laatste kans. Het is niet de laatste uitgeverij en hopelijk ook niet het laatste verhaal dat je schrijft. Daarmee pak je weer een stukje van je macht terug.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat is er met de opmaak gebeurd :? :? :? De kolommen staan ineens links, wie is er aan het citeren geweest?

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat is er met de opmaak gebeurd :? :? :? De kolommen staan ineens links, wie is er aan het citeren geweest?
Debby heeft mij geciteerd en in dat citaat ook haar reactie geschreven. Daar krijg je kennelijk scheve kolommen van. :)

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sorry voor de scheve kolommen :o En dank je voor jullie raad!!! :) Ik kan jullie vertellen dat het vervolg verhaal klaar is omdat de uitgever me gevraagd had om het af te maken, maar er komt nog een derde verhaal. Ik vind het leuk om over fantasie te schrijven en zodra het derde boek af is begin ik met een compleet nieuw project met nieuwe personages. Ik heb in het klad al ideeen uitgewerkt en ik weet zeker dat ik veel plezier ga beleven aan zowel het schrijven van het derde boek als mijn nieuwe project. :D

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk Debby!! Ik krijg net een reactie binnen: "Beste Chinouk, Allereerst mijn excuses voor de late reactie, tot mijn schrik zag ik dat je mail al van een jaar geleden dateert. Door het vele werk hier en de grote stroom ingezonden manuscripten heb ik helaas niet eerder kunnen reageren. Ik heb een gedeelte van Liefdesduivel gelezen omdat je schreef dat het gaat om een jeugdthriller. De hoofdpersoon is echter 26 en dat betekent dat het verhaal niet meer tot de jeugdboeken behoort. Ik zal je het manuscript doorsturen naar mijn collega (...), die zich over de volwassen fictie buigt. Mocht je daar inmiddels geen behoefte meer aan hebben – en dat kan ik me zeker voorstellen – laat me dat dan maar weten. Met vriendelijke groet en alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar," Ik heb haar de laatst herschreven versie gestuurd en die stuurt zij nu door naar haar collega. Zou ze dit ook doen als ze er absoluut niks inzag, of is dit gewoon standaard?

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarschijnlijk stuurt ze het manuscript door omdat het niet op haar afdeling past. Zij heeft er, denk ik, verder geen oordeel over. Dat is aan de volgende.

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Ik heb op kerstdag eindelijk het nieuws gekregen waarop ik aan het wachten was. De uitgeverij heeft een afspraak met me gemaakt om het realliseren van mijn boek door te nemen! Ik ben echt zeer blij :) .

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel!!! Ik ben zelf ook nog steeds verbaasd. Ik bedoel: Ik ben juist 17 en sta op het punt om een boek uit te geven. Het is geen kleuterboek ofzo. Het is een fantasie boek voor jongeren vanaf 14 en ik denk dat volwassenen er ook plezier gaan aan beleven, want de leerkracht Nederlands die het heeft verbeterd voor mij zei zelfs dat ze niet kon stoppen met lezen. Ik hoop dat de mensen het goed gaan vinden. Ik hoop het echt, maar het zal afwachten worden.