Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

duur reactie uitgeverijen

Bijna zes maanden geleden stuurde ik mijn manuscript naar een zestal uitgeverijen. Ik kreeg reeds één reactie, die negatief was. Van de andere uitgeverijen hoorde ik nog niets. Ik vraag mij af of ik te ongeduldig ben. Op de sites van uitgeverijen lees ik dat reacties komen na twee tot drie maanden. Moet ik mij al aan een negatief antwoord verwachten, gezien de tijdsduur? Of is dit juist positief? Is het ook mogelijk dat ik totaal geen reactie krijg? Zijn er mensen die ervaring hebben met lange wachttijden?? Sofie

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend Sofie! En idd erg lastig, wachten. Misschien nog wel moeilijker dan voor dat mailtje, of niet? @ Besje: bij m'n eerste ms ben ik niet aan de tweede ronde begonnen omdat ik na een gefundeerde afwijzing min of meer begreep waar het aan schortte. Eerst wil ik het herschrijven en dan nog eens opnieuw proberen. Maar ik heb van meerdere mensen gehoord dat ze ervoor kiezen om circa 3 manuscripten in de 'running' te hebben.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat ik toch nog ga wachten tot ongeveer december voor aan mijn tweede ronde te beginnen. Als ik dan nog niets gehoord heb van de uitgeverijen zijn we vier maanden verder..of is dat nog te weinig..

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat uitgeverijen (toekomstige) schrijvers zo lang in onzekerheid laten zitten :confused:

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Soms staat er toch op hun sites dat je enkele tot zes maanden moet rekenen. Na zes maand denk ik dat ik wel een afwijzing kan verwachten, daarmee ga ik iets eerder aan tweede ronde beginnen

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oooh! Ik denk dat ik langzaamaan gek word van de spanning! Ik heb de afgelopen week mails uitgewisseld met de redactrice van een uitgeverij. Ze was superenthousiast over mijn boek en ging het vandaag voorleggen op het uitgeefoverleg. Als het uitgeefoverleg een positief antwoord geeft, dan wordt mijn manuscript gepubliceerd! En rara, die beslissing valt/ viel vandaag! Ik heb mijn mails al zeker een triljoen keer gecheckt, maar tot nu toe geen nieuws! Ik zit op hete kolen!!!! Besje, ik duim met je mee voor snelle en positieve reacties! Niet opgeven, de aanhouder wint!!!

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend, Sofie. :thumbsup: :thumbsdown: :thumbsup: :thumbsdown: :thumbsup: :thumbsdown: :thumbsup: :thumbsdown:

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Succes :thumbsup:

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Allemaal heel erg bedankt om mee te duimen! Zoveel aanmoediging en steun doen me echt plezier... Vandaag jammer genoeg nog geen nieuws. Geen nieuws, goed nieuws?? Ik houd jullie op de hoogte....

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je zal nog wel goed nieuws krijgen Sofie, we blijven duimen! En ondertussen loop ik ook elke dag vol hoop naar de brievenbus ;)

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo iedereen! Gisteren eindelijk het verlossende mailtje gekregen met ..... goed nieuws!!! De uitgeverij gaat mijn eerste jeugdroman uitgeven. Ik moet zeggen dat ik heel blij ben om met hen in zee te gaan. Het is een uitgeverij die coaching van zijn auteurs voorop stelt. De mails die ik gekregen heb, waren stuk voor stuk heel hartelijk. Ik heb er dus een supergoed gevoel bij. Ik wil iedereen bedanken die voor mij geduimd heeft. En ik wou ook nog zeggen dat alles mogelijk is, hoe lang je ook aan de weg timmert. Het is heel belangrijk om in jezelf te geloven. Zo kan je andere mensen overtuigen om ook in jou te geloven!!

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gefeliciteerd Sofie :thumbsup: 'Een uitgeverij die coaching van zijn auteurs voorop stelt' wat moet ik me daar bij voorstellen?

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gefeliciteerd, Sofie! :thumbsup: Mag je al de naam van de uitgever prijsgeven? Mag je al een boek bij Boekpresentatie zetten?

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Van harte gefeliciteerd Sofie!!!! Ben blij voor jou. Was dat nu je allereerste ronde? En qua romans? Heb je eerst meerdere verhalen geschreven alvorens je iets goed genoeg vond om het op te sturen? En aan mensen laten lezen? Bouw maar alvast een klein feestje vandaag hé ;)

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is super :music: goed nieuws! Lekker van genieten, oftewel roze wolk: "Zweeft u maar..."

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Super!!!! Ook ik ben natuurlijk heel benieuwd wat het voor boek is en waar je gaat debuteren!!

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Super. Gefeliciteerd :thumbsup: Mag je al iets vertellen? Welke uitgeverij? Titel boek? Onderwerp? Waarom heb je juiist deze uitgeverij gekozen enz enz. Geniet van je roze wolkje :)

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O Sofie, wat gaaf! Gefeliciteerd! Ik brand van nieuwsgierigheid, hopelijk vertel je snel meer!

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Fantastisch, sofie! Zes weken geleden dit topic vol twijfel en nu het goede nieuws! :thumbsup: (Ik zoek nog steeds de vlaguitsmiley).

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
o sofie, jammer genoeg heb ik dit topic niet goed genoeg gevolgd om je onderweg te steunen en ik ben benieuwd naar je verhaal. Van harte gefeliciteerd. Wow, wat een erkenning, heerlijk voor je! (ik zoek met jou samen naar die smiley, MJ)

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Sofie, wat een leuk nieuws! Ik ben ook heel nieuwsgierig: welke uitgeverij en wat voor soort boek???