Start » Forum » Wat komt er bij kijken

Wat komt er bij kijken

6 reacties [Laatste bericht]
martijn heuvelman
Laatst aanwezig: 1 jaar 14 weken geleden
Sinds: 22 Aug 2011

Wat komt er bij kijken

Hallo allemaal, ik ben veertien jaar en heb op dit ogenblik een boek bij de uitgever liggen wat wordt nagekeken (hij het word wordt uitgegeven) punt
Nu vroeg vraag ik me af dubbele punt hoeveel verdien ik er ongeveer mee? En wat komt er verder nog bij kijken?

Reacties

Waus
Laatst aanwezig: 7 weken 7 uren geleden
Sinds: 13 Dec 2006

Staat dat niet in je contract?
Gefeliciteerd met het boek smile welke uitgever is het?

martijn heuvelman
Laatst aanwezig: 1 jaar 14 weken geleden
Sinds: 22 Aug 2011
Waus schreef:

Staat dat niet in je contract?
Gefeliciteerd met het boek smile welke uitgever is het?

ik heb nog geen contract (het is een boek met een christelijke achtergrond)
Uitgeverij: gebr. Koster

Waus
Laatst aanwezig: 7 weken 7 uren geleden
Sinds: 13 Dec 2006

Meestal is dat een bepaald percentage van de verkoopprijs, hier op Schrijven Online heb ik percentages gehoord onder de 10%, ik dacht 5-10% (maar dat weet ik niet zeker). Je wordt er in ieder geval niet rijk van stick out tongue
Leuk dat het een christelijk boek is thumbsup

Spirit
Laatst aanwezig: 5 jaren 9 weken geleden
Sinds: 31 Jul 2010

Gefeliciteerd allereerst. Ik denk dat je bron van inkomsten vooral afhangt van de grootte van de eerste druk, het aantal verkochte exemplaren, etc. Als je je contract hebt, word je denk ik wel wat wijzer. Je kunt anders even googelen op 'standaard contract uitgever' of iets dergelijks, dan heb je een richtlijn.

En psst, als schrijver moet je jezelf natuurlijk wel een beetje goed presenteren.

Hallo allemaal, ik ben 14 (veertien) jaar en heb op dit ogenblik een boek bij de uitgever liggen wat dat word wordt nagekeken (hij het word wordt uitgegeven) punt
Nu vroeg vraag ik me af dubbele punt hoeveel verdien ik er ongeveer mee? En wat komt er verder nog bij kijken?? maar één vraagteken

Dat is niet om vervelend te doen, het is een tip. Mensen nemen je - zeker als schrijver - wat sneller serieus als je wat aandacht aan je spelling en grammatica besteedt.

Grom.

Ceridwen
Laatst aanwezig: 16 weken 1 dag geleden
Sinds: 15 Feb 2006

Snel om je contract vragen. Het percentage staat erin (idd meestal tussen de 5 en 10 procent), hoeveel boeken je krijgt (meestal 10, soms meer) en hopelijk je niet terugvorderbare voorschot.

Odysseia
Laatst aanwezig: 2 jaren 4 weken geleden
Sinds: 18 Mrt 2008

Hi Martijn,

Gefeliciteerd!

Als ik de website van Gebr. Koster bekijk, krijg ik de indruk dat hun verkoopkanalen een beperkt bereik hebben (alleen eigen shop).

Ook zit de uitgever in een nichemarkt; dat betekent dat het aantal mensen dat dit verkoopkanaal zal bezoeken, vanzelf al kleiner is.

Lang verhaal om te zeggen: vermogend zul je waarschijnlijk niet worden, wel een ervaring en een leuk zakcentje rijker.

Lees Schrijven Magazine
  • Leer schrijven als Stephen King
  • Alles wat een schrijver moet weten over uitgeverijen
  • Schrijftips van Sander Kollaard (Stadium IV)
  • Wat verdien je aan een boek?
  • Crashcourse publiciteit & promotie
  • De schrijfdip en wat je ertegen kunt doen

Dit nummer niet missen, maar nog geen abonnee? Neem vóór 23 september 16:00 u. een abonnement!

MELD JE AAN
Lees Schrijven Magazine!

Lees het komende nummer van Schrijven Magazine. Meld je aan vóór 23 september!

Word abonnee