Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Verschillende uitgevers?

Hallo, Ik heb momenteel een top idee (denk ik zelf) voor een kinderboek (leeftijd 6+) Maar ik ben ook bezig met een boek voor jong volwassenen. Dit betekent, dat ik het kinderboek door een andere uitgeverij moet uit laten geven, dan de jong volwassenen. (mocht het me al lukken uiteraard). Nu vraag ik me eigenlijk af, of dat mag: mag je boeken bij verschillende uitgevers hebben? Of zijn er uitgevers die zowel kinderboeken als volwassenenboeken uitgeven? Alvast Bedankt!

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Tuurlijk mag dat, als je contract van beide uitgevers dat toestaat. Transparantie lijkt me hier het beste advies. Een uitgeverij kan je overigens niet verbieden iets bij een andere uitgever uit te geven wat ze zelf niet willen hebben.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoals Dries al zegt is dat afhankelijk van de afspraken die je maakt met de uitgever. Een standaard contract gaat over een enkel boek, en de daarbij behorende rechten en plichten. Wel is het zo dat uitgevers vaak wel degelijk geïnteresseerd zijn in andere boeken van een schrijver die ze uitgeven. Ik zou het andere idee gewoon voorstellen en alleen een andere uitgever zoeken als ze er niets mee kunnen/willen.