Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoe beginnen?

Hallo, ik zou graag een verhaal schrijven maar ik heb geen idee hoe ik moet beginnen of waarover het kan gaan. Ik ben bang dat ik iets uit een bestaand boek ga kopieren (onbewust natuurlijk). Ik heb al eerder korste stukjes tekst geschreven, maar ik kom op een bepaald moment altijd vast te zitten en ik wil nu gewoon helemaal opnieuw beginnen. Iemand, help me aub (:

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijf een woord op waarover je wilt schrijven. Bijvoorbeeld Winter. Maak er een web omheen van woorden die je hiermee associeert (volgens mij heet dit de associatietechniek). Ga brainstormen en schrijf alles wat er in je opkomt in rondom dat ene woord. Maak nu zinnen met alle woorden die je al eerder gebruikt heb en breng ze samen tot één geheel. (rijmen hoeft niet)

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maak je vooral geen zorgen dat je al dan niet onbewust ideeen van anderen gebruikt. Iedereen doet dat namelijk. Het idee op zich is lang niet zo belangrijk als de uitwerking. Een goede oefening is bijvoorbeeld: Kies een sprookje (bijvoorbeeld Sneeuwwitje) en haal het hele verhaal naar 'nu'. is sneeuwwitje misschien een fotomodel? Is de heks een jaloerse oudere concurrente die haar aan de drugs helpt? Is de prins een fotograaf die haar weer helpt op het rechte pad te komen? Het maakt niet uit waar je ideeen vandaan komen, als je er een eigen draai aan geeft.

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
misschien is het wel een goed idee om naar de bib te gaan Dan kan je ideeën opdoen door de achterflappen van boeken te lezen. Doe ik toch altijd :)

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
misschien is het wel een goed idee om naar de bib te gaan Dan kan je ideeën opdoen door de achterflappen van boeken te lezen. Doe ik toch altijd :)
Ooww ja dat deed ik vroeger ook vaak. Zou ik eigenlijk gewoon weer moeten doen :-)