Start » Forum » specifieke informatie over het opgesomde binnen een opsomming aangeven.

specifieke informatie over het opgesomde binnen een opsomming aangeven.

4 reacties [Laatste bericht]
dwe
Laatst aanwezig: 5 weken 4 dagen geleden
Sinds: 10 Jul 2011

specifieke informatie over het opgesomde binnen een opsomming aangeven.

Hallo,

Ik heb een vraag over leestekens binnen een opsomming. Ik wil weten hoe ik binnen een opsomming iets specifieks kan vertellen over het opgesomde. Bijvoorbeeld, hier dus met verindingsstreepjes.

De winnaars zijn: Kees - een jongen uit Brabant, Marie - een vrouw uit Zeeland en Arie - van wie de afkomst mij onduidelijk is.

Kan ik overal komma's tussen plaatsen, zijn de door mij gebruikte verbindingsstreepjes misschien gewoon okee of is er een andere methode voor?

Geen vrouw, geen zoon, geen hond tegen een aai over de bol

Reacties

Mara
Laatst aanwezig: 7 jaren 5 dagen geleden
Sinds: 11 Apr 2007

Misschien staat het wel in de Renkema, dat is een soort van schrijversbijbel, dwe.

www.thoeris.nl
Mooie, non-fictie uitgeverij

schlimazlnik
Laatst aanwezig: 5 jaren 49 weken geleden
Sinds: 14 Aug 2010

De winnaars zijn: Kees, een jongen uit Brabant; Marie, een vrouw uit Zeeland en Arie, van wie de afkomst mij onduidelijk is.

<-- Ze willen er een smiley bij. Bij dezen.
Ik jureer bij de SF-schrijfwedstrijd Trek Sagae 2013.

dwe
Laatst aanwezig: 5 weken 4 dagen geleden
Sinds: 10 Jul 2011

Bedankt!

Geen vrouw, geen zoon, geen hond tegen een aai over de bol

Thérèse
beheerder
Laatst aanwezig: 7 uren 41 min geleden
Sinds: 2 Aug 2009

dwe, wil je even de topictitel inkorten? Hij vraagt zoveel ruimte dat je hem bij de lijst Recente onderwerpen niet voluit kunt lezen.

Psychologie van het personage - wat is het en hoe beschrijf je het? Lees het hier: https://www.mboox.nl/blog/https:--www.mboox.nl-sep...

• THEMA Kan schrijven je leven redden?
  • Hoe beschrijf je emoties?
  • Zo vind je een uitgever die bij je past
  • Zo belangrijk zijn de eerste 10 pagina's
  • Schrijftips van Anne-Gine Goemans
  • Schrijftechniek: vertellen en vertonen
  • Taaltips: taal en logica

Dit nummer verschijnt omstreeks 6 december oktober. Nog geen abonnee? Meld je aan vóór maandag 25 november 16:00 uur, dan krijg je dit nummer thuis!

Introductiekorting!
Schrijven

Iedere week het beste van Schrijven Online in je inbox? Schrijf je in voor de gratis nieuwsbrief. Boordevol nieuws, tips, aanbiedingen en winacties!

Schrijf je in!