Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Geld voor filmrechten boek

Hey soms lukt het een schrijver om zijn filmrechten te verkopen. Heeft iemand daar ervaring mee en wat zijn de bedragen die je daar dan zo ongeveer voor kan krijgen ? Groetjes

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk, Scarface dat jij (met jouw verhaal/achtergrond) wel eens behoefte kan hebben/krijgen aan een agent. Iemand die verstand heeft van dit soort zaken en je door het woud van mogelijkheden kan leiden. Maar hoe vind je zo iemand? Je was toch al vergevorderd met een uitgever? Heeft die geen contacten met een betrouwbaar iemand? Die kan ook beter inschatten of een film echt een realistische optie is en wat de bedragen zijn die daarbij komen kijken. Ik ken wel iemand in de TV-wereld, maar dat is niet wat je vraagt. Ik wens je veel succes.

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Scarface, klopt het dat je boek deze augustus uitkomt? Zoiets las ik in een eerder topic (die ging over je voorschot en is helaas gesloten). Ik kijk er naar uit! Gezien wat ik tot nu toe over je boek heb gehoord zou ik me kunnen voorstellen dat het een verhaal voor een film zou kunnen zijn. Over filmrechten en bedragen kan ik je verder helaas geen informatie geven, ik heb geen idee/ervaring. Edit: ik heb zojuist even gegoogled en weet inmiddels wat meer over je boek. Veel succes met de verkoop!

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Jaa het is nu bijna zover, ik denk dat het boek best makkelijk te vinden is in de boekhandel, want als ik bij google y.kaddouri lach met de duivel intik..want zo gaat het boek heten ( ik heb het nou toch verklapt.. ) , dan zie ik het er bij best veel boekhandels tussen staan. Ik hoop dat je het een goed boek gaat vinden, ik geniet nog even van mijn rust, eind augustus.. de tijd vliegt.. Ja jammer dat ik nergens de bedragen kan vinden die gebruikelijk zijn bij het verkopen van filmrechten. Ik wil voorkomen dat als het ooit zover komt..genaaid wordt door een figuur als Reinout Oerlemans met zijn Eyeworks. Groetjes

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk, Scarface, dat er heel grote verschillen zijn, in de bedragen. Het is een beetje wat de gek ervoor geeft en wat de producent ervan verwacht. Voorlopig is het al lastig genoeg iemand te vinden die uberhaupt iets wil verfilmen. Zoveel films worden er in Nederland niet gemaakt. Enne, soms is onwetendheid een machtige factor. Kijk maar naar het proces rondom je voorschot. Denk je dat je dat gelukt zou zijn als je van te voren had geweten dat een gemiddeld voorschot een paar honderd euro is en de oplage 3000?

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Scarface, ik zag je net bij P en W. Ben je nu tevreden over het omslag van je boek? Je wilde geen suffe foto zei je in je topic, ik zie dat er ook geen foto op gekomen is. Nou ja, op tv was je alvast, dan zal het met die film ook wel goedkomen. Ben je al door iemand benaderd? Misschien ook interessant voor ons om een boekpresentatie te openen? Je boek heeft in ieder geval een wat andere weg afgelegd als gebruikelijk. Qua voorschot en het vinden van een uitgever enz.

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heey Zjors, Ja ik ben tevreden met de omslag, heel tevreden. Ik ben voor film nog niet benadert, ik denk dat het daar ook veel te vroeg was. Het is denk ik goed om lezend Nederland even de kans te geven om er een goed oordeel over te vormen. Het televisieoptreden is maar een weerspiegeling van waar het boek ongeveer over zal gaan, het verhaal is echt een verhaal en ik ben nog benieuwd wat iedereen er van gaat vinden. Jeroen en Paul vonden het in ieder geval goed en mooi geschreven, Kustav Bessems de jongen die er het vorig seizoen altijd bijzat die had het voor een ander interview gelezen en vond het ook goed, maar ik hoop dat het ook geldt voor het brede publiek. Groetjes

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
filmrechten zijn heel verschillend. als het goed is heb je wel copyright of zoiets op je verhaal en stel dat ze er dan toch een film over maken, dan verdien je in ieder geval een deel van de opbrengst

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat wel een goed en ontnuchterend boek om te lezen als je wil weten hoe het in Amerika met filmrechten is gesteld is The Successful Novelist van David Morrell. Morrell is de man die First Blood heeft geschreven, waar de Rambo films op zijn gebaseerd. Hij beschrijft dat het wel 10 jaar kan duren voor er überhaupt iets uit een filmcontract kan komen. En komt er niets uit, dan krijg je ook (vrijwel) geen geld.