Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Inspirerend voorbeeld van boekvoorstel / synopsis / proposal

Na een paar jaar schrijven is het zover: mijn eerste boek is in een stadium dat ik een uitgever of literair agent wil aanschrijven. Uiteraard stuur ik een paar hoofdstukken en een proposal op. Waar een proposal aan moet voldoen is me bekend en is ook te vinden op deze site. Is er ergens ter inspiratie een goed voorbeeld te vinden van een proposal? Een goed proposal is tenslotte erg belangrijk... Alvast dank voor de reacties!

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Kijk eens in het handboek voor schrijvers, daar staat alles in, het is geschreven door Louis Stiller. Dit boek is via deze site verkrijgbaar. En in de boekhandel en bieb natuurlijk. Ik heb het vaak gebruikt, op al mijn vragen kon ik ook het antwoord vinden.

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank Mara, dus in het boek zijn daadwerkelijk voorbeelden van proposals / synopsis opgenomen? Ja ik check het even voor ik op bestellen klik :unibrow:

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Er is nu ook een herziene druk. Pssst, je moet het stuk over boekidee en Paul Sebes hebben waarin hij zijn schema uitlegt... Of gewoon in de inhoud kijken bij boekidee. Louis zal het vast niet erg vinden dat ik het bij je promoot, haha!

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank Mara en SJee. Mara, ik begrijp je reactie niet goed, waarschijnlijk omdat ik het handboek voor schrijvers niet ken. Staat er nu wel of geen uitgeschreven voorbeeld van een synopsis of proposal in? thx Iglo

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je rechts bovenin het scherm zoekt op Synopsis, vind je vast ook een hoop informatie :nod:

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja hoor, Sijpkensi, en waarschijnlijk hebben ze het voorbeeld van de site van Paul Sebes afgehaald, zie antwoord van Sjee.