Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

feedback

Feedback maakt de mens herkauwer!!!!!!!!!" Feedback! Een woord dat erg veel in de mond genomen wordt en nog altijd voor velen een moeilijk te verteren item is. Mijn gedachten gingen er mee op de loop en in eerste instantie vertaalde ik het letterlijk. Ik dacht feed-back. Dus voet terug, dus pas op de plaats of een stapje terug, en de zaak eens rustig en van wat afstand bekijken. Het woordenboek erbij gehaald en in het Nederlands staat er "terugkoppeling; het effect v.e. gegeven informatie of verstrekte instructie vergelijken met de bedoeling v.d. verstrekking". Nou, toen het engels erbij gepakt en dat is fantasievoller, feed: voeden, voederen, eten weiden van vee, aanvoerapparaat, voederbak. en dan back, een hele lange rij met uitleg maar ook back(of you mind), wat is de ondergrond van je gedachten? Dit samenvoegend zegt het eigenlijk. voeding terug. En wat doet een, geit en schaap en een koe ?????????? juist herkauwen en dat is niet anders dan voeding terughalen en nog eens kauwen voor betere vertering en opname. Dit kan natiuurlijk ook met informatie kan gebeuren, is het (geestelijke) voeding feed, terughalen, back en er nog eens op kauwen en kijken hoe voedzaam het is. Je kunt het dan opnemen en ervan groeien en eventueel doorgeven zoals een koe melk geeft, na het herkauwen. Dus als een collega, je eigen lijf, iemand die je gewoon tegenkomt of wie dan ook weer eens feedback, voeding (terug)geeft, probeer dan eens echt te proeven waarom je dit voedsel terugkrijgt en neem de tijd om op je gemak te (her)kauwen en wie weet, smaakt het best wel goed en was het net wat je nodig had. Misschien is het heerlijk eens languit in de zon te liggen en alle gedachten, opmerkingen en kritieken eens loom , dromerig en in je eigen tempo te herkauwen. ati

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hé, de herkomst van de woorden feed-back kende ik niet. Interessant. Dit weten helpt misschien om beter met (opbouwende) kritiek om te gaan. Zie het als voedsel, waar je blij om moet zijn. Wat je er dan uiteindelijk meedoet, is punt twee.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
weg