Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

foto-album of drukkerij

Beste lezers, ik zit met hetvolgende probleem. Ik ben in het bezit van een grote hoeveelheid foto,- en tekstmateriaal waarmee een boek tot stand moet komen. De oplage wordt iets tussen 60 en 100 exemplaren. De grootte liefst 30x30. Het aantal pagina's ong. 110. Ongeveer de helft bestaat uit tekst. Een foto-album is bij zo'n oplage zeer onvoordelig schat ik in. Maar wie kan me hierin verder raden of bijlichten, en zo mogelijk ook een drukkerij noemen waar een dergelijk produkt waarschijnlijk het best gemaakt kan worden (qua prijs-kwaliteit verhouding) ? Bij voorbaat grote dank KlaasPC

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Klaas, je stelt een fotografievraag op een creatief schrijfforum. Niet echt de juiste plek, maar vooruit. Kijk eens op de website van: http://www.blurb.com/. Zo ver ik weet, zitten daar ook diverse studenten van de fotovakschool. Een andere plek kan zijn: http://www.lulu.com/nl/publish/photo_books/?cid=n…. Ik zou zeggen; verdiep je eens in de mogelijkheden die ze bieden. Kijk ook naar het werk van andere auteurs. Je kunt er veel inspiratie op doen. Op beide sites kun je een gratis account aanmaken.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat je met zo'n oplage bij iets als multicopy al een mooie prijsopgave kunt krijgen. De multicopy's die ik ben denken goed mee en geven goed advies over de mogelijkheden die ze bieden.

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de reacties. Chris het gaat hier wel degelijk om een 'creatief' geschreven boek hoor :). Weliswaar met vele foto's, maar die vormen toch vooral illustraties bij de tekst, een heel boeiend verslag over de oprichting van een luchtvaartmaatschappij. Ik ben heel erg enthousiast over de offerte van Boekenbent. Misschien dat dit topic door anderen gelezen wordt met dezelfde vraag (dat er dus BIJ de tekst VELE afbeeldingen gebruikt worden waarvan je wilt dat die beslist ook mooi gedrukt zullen worden). Wanneer de kwaliteit van de afbeeldingen goed zou zijn. Dan betaal je bij Boekenbent maar 1/4 of nog minder van wat je bij bv Albelli kwijt bent. We willen ook een hoge oplage, waardoor een POD uitgave sowieso voordeliger zal zijn Heeft iemand ervaring met de afdrukkwaliteit van afbeeldingen bij Boekenbent? Men stelt daar voor 130 gr/m² gesatineerd mc papier te gebruiken, dat lijkt uitstekend voor dat doel... Maar de kleuren/contrast, afwijkingen van het origineel enz...Kent iemand daar voorbeelden van?

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat je met zo'n oplage bij iets als multicopy al een mooie prijsopgave kunt krijgen. De multicopy's die ik ben denken goed mee en geven goed advies over de mogelijkheden die ze bieden.
gaan we ook bekijken, bedankt Ceridwen