Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Jonge schrijvers

Hallo, Ik zat met een vraag, Is het volgens jullie mogelijk dat een 16 jarige een boek kunnen schrijven en uitbrengen? Zoja, is er kans dat dit boek succesvol genoeg word? En zouden deze niet worden bedrogen door uitgeverijen? :?

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
-

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
-

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spreek je uit ervaring? Want dan is het misschien handig om wat uitgeverijen te noemen die jongere schrijvers een voorkeur geven. Vooralsnog zijn er van al die jonge talenten bitter weinig uitgegeven. En maar goed ook, want zo wordt je tegen jezelf beschermd. Als je mij bot vind, dan kun je er ook niet tegen als een redacteur je verhaal door de molen haalt.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Redacteurs zijn over het algemeen erg vriendelijk, naar mijn ervaring. Tuurlijk, ze halen de zwakke plekken uit je verhaal, maar daar is het nu precies om begonnen, toch? Het verhaal wordt er over het algemeen alleen maar beter van. En nee, dat gaat ook niet van pardon, sorry en alstublieft, maar van een molen is zeker geen sprake. Of je nu jong of oud bent, als je een goed verhaal mooi kan beschrijven, je stijl spreekt aan en je Nederlands ziet er goed uit, dan heb je een kans.

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
-

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk wel dat een zestienjarige gepubliceerd kan worden maar ja er is veel concurrentie en de uitgeverijen zijn ook nog eens erg selectief. Ik heb net mijn eigen fantasy manuscript opgestuurd naar drie verschillende uitgeverijen en nu is het ook wachten op hun oordeel. Maar ik moet wel zeggen dat ik begonnen ben met mijn manuscript schrijven toen ik veertien was, ik ben nu eenentwintig en heb het manuscript al zeker vier keer herschreven en ben daar heel blij mee, want er zaten heel veel spellings fouten en foute zins constructies. Ik kan nu nog altijd niet perfect schrijven maar toch veel beter als toen ik veertien was. En of je debuut boek een succes wordt? Geen idee, ik denk dat je dan toch veel boeken moet verkocht krijgen om echt een succes te worden. Maar het kan natuurlijk wel.

Lid sinds

3 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Als antwoord op door Spirit

U lijkt me slim, is het mogelijk om een succesvol boek te schrijven wanneer je 12 jaar bent?

Groetjes,                                                                                                                                                                                   Mv. Mystery