Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

CV?

Ik heb een reactie van een reguliere uitgever gekregen dat ik mijn ms bij wijze van uitzondering per mail mag toesturen :) Er is, naast FM (waar ik inderdaad genoeg voor gewaarschuwd ben; dank jullie wel allemaal), nog hoop dus! Máár, men vraagt een toelichting en CV bij het manuscript. Een toelichting snap ik, maar wat bedoelen ze met CV? Ik kan me niet indenken dat ze mijn werk - CV willen weten! Wie kan me helpen?

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Malika. Kom, laat je niet door een afwijzing uit het veld slaan Er zijn vast nog allerlei mogelijkheden om het manuscript te versterken. Dat kan op eigen gelegenheid, maar je zou ook contact kunnen opnemen met een manuscripten-beoordelaar (in de schrijfgids staan volgens mij ook webadressen). Samen met de tips van de uitgever kan je echt een stap verder komen. Zou jammer zijn als je het echt als einde verhaal ziet :( Hoe dan ook, sterkte.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar ja, de clou van het verhaal is, is dat mijn verhaal gewoon bagger is en dat ik me beter met andere dingen kan bezig houden, nou ja, dat zal ik dan maar doen :)
Die conclusie trok ik jaren geleden na een afwijzing ook. Maar ik ben uiteindelijk toch doorgegaan en moet je nu eens kijken waar ik sta...

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@FS: weet ik veel wat voor merk hond het is :( @SG: mijn bestseller moet ik nog schrijven :nod:

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, het is de hond van iemand die op internet allerlei plaatjes verzamelde met dingen in dozen. Hij had dus een website met alleen maar foto's van dozen met iets erin... Dat was zijn hobby...

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, het is de hond van iemand die op internet allerlei plaatjes verzamelde met dingen in dozen. Hij had dus een website met alleen maar foto's van dozen met iets erin... Dat was zijn hobby...
Dat is dus het verhaal achter het plaatje. En ik al die tijd maar denken dat het jouw hond is.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, het is de hond van iemand die op internet allerlei plaatjes verzamelde met dingen in dozen. Hij had dus een website met alleen maar foto's van dozen met iets erin... Dat was zijn hobby...
Dat is dus het verhaal achter het plaatje. En ik al die tijd maar denken dat het jouw hond is.
O dat valt dan nog mee, iemand van hier dacht dat Eigen zelf de hond van het plaatje was...

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
We zijn vréselijk off-topic, maar het is geen jack-russel. Máár...hij is lief! Weer on topic: CV?

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
over het CV: Wat te doen om eventuele gaten op te vullen in je CV? Misschien zeggen dat je een sabbatical (week, maand, jaar) hebt ondergaan? Iemand nog suggesties?

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer, Malika, een afwijzing. Zo gaat dat in deze wereld, je bent niet de enige op dit forum die afwijzingen ontvangt. Dan mag je even treuren, en dan, HUP, schouders eronder en herschrijven! Succes!

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
over het CV: Wat te doen om eventuele gaten op te vullen in je CV? Misschien zeggen dat je een sabatical (week, maand, jaar) hebt ondergaan? Iemand nog suggesties?
Waarom niet gewoon zeggen wat je in die gaten hebt gedaan? :!: i.p.v. iets verzinnen.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
over het CV: Wat te doen om eventuele gaten op te vullen in je CV? Misschien zeggen dat je een sabatical (week, maand, jaar) hebt ondergaan? Iemand nog suggesties?
Waarom niet gewoon zeggen wat je in die gaten hebt gedaan? :!: i.p.v. iets verzinnen.
Ook als je in die tussentijd bijvoorbeeld (een tijdje) overspannen ben geweest? Of dat je een therapie hebt gevolgd?

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien kan je het negatieve van iets uit het verleden naar iemand anders toe ombuigen naar iets positiefs voor de toekomst, ook in een CV.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook als je in die tussentijd bijvoorbeeld (een tijdje) overspannen ben geweest? Of dat je een therapie hebt gevolgd?
Dat zou ik niet in een cv opschrijven, maar in een gesprek zou ik er ook niet omheendraaien. Het is niets om je voor te schamen en je komt (vaak) sterker uit zo'n periode. Je kunt er juist van 'profiteren' door te laten zien dat je in staat bent uit dalen omhoog te krabbelen. Malika: jammer van de afwijzing maar laat je er niet door uit het veld slaan. Zouden er schrijvers bestaan die nooit een afwijzing te verwerken hebben gehad? Maar heel weinig, denk ik zo. En netjes dat ze geen standaarbriefje hebben gestuurd en je ook nog tips hebben gegeven. Doe daar je voordeel mee en na even balen: huppatee, weer aan de bak!

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De meeste uitgevers schrijven alleen maar een briefje terug met: 'Helaas past het niet in ons fonds en komt dit manuscript niet in aanmerking voor publicatie.' Dus dat je tips meegekregen hebt, dat is juist iets waar je je voordeel uit moet doen! Herschrijf het, en probeer het opnieuw bij een andere uitgever!

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Malika, niet opgeven hoor. Herschrijven en ergens anders opnieuw proberen.
Misschien kan je het negatieve van iets uit het verleden naar iemand anders toe ombuigen naar iets positiefs voor de toekomst, ook in een CV.
Ik denk dat je moet proberen en zo goed mogelijk beeld van jezelf te scheppen (dus 'tegenslagen' er niet letterlijk opzetten) en zo eerlijk mogelijk. Dus gaten laten staan en in een gesprek uitleggen als er naar gevraagd wordt. In gesprekken turn ik al mijn tegenslagen om in iets heel positiefs voor mezelf. Van alles leer je. Wel pas ik mijn CV steeds aan aan de betreffende functie. Bij een uitgever benadruk je je schrijversverleden, schrijfcursussen, publicaties, desnoods je schookrantverleden ed. Bij een andere functie zijn weer andere aspecten uit je leven van belang.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Malika, realiseer je je wel dat het al heel bijzonder is dat je een leesrapport bij je brief kreeg ... Zoals Eversleeping al zegt, meestal kom je niet verder dan ´past niet in het fonds´. Daar heb ik ook nog een mooi stapeltje van :p . FS, ik stuur je een PB.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Malika, he wat jammer een afwijzing!! Volgens mij is de vraag gewoon wat je wilt. Wil je het verhaal zoals het nu is inderdaad in POD uitgeven en in kleine kring laten lezen? Dan is dat helemaal goed toch? Maar als je je zou willen verbeteren en de beste schrijfster wilt worden die je zóu kunnen zijn, die je in je hebt, dan is het misschien juist wel de moeite waard om de afwijzing die je gekregen hebt te gebruiken om beter van te worden. De tips ter harte te nemen. Of je dan wel door een uitgever zult worden uitgegeven weet je nooit, maar dat je te verbeteren bent, weet je wél, en ook dát is al iets waar je voor kunt kiezen en veel plezier aan kunt beleven misschien. :-) Veel succes!

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
He Malika, Jammer dat je een afwijzing hebt maar niet het bijltje er bij neergooien hoor. De uitgever heeft je een reactie teruggestuurd waar je echt wat mee kunt. Hij of zij vond jouw verhaal dus wel de moeite waard om het door te lezen en aan te geven waar het anders kan. Anders had hij een nietszeggend briefje teruggestuurd.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goh, bedankt voor alle geweldige reacties! Dat beurt me weer een beetje op en hoogstwaarschijnlijk ga ik inderdaad nog weer lekker mijn verhaal herschrijven.
De voornaamste reden is dat het stilistisch nog zeer ongepolijst is.
Misschien dat het boek "Schrijfstijl" (de basis van een goede tekst) van Heidi Aalbrecht, iets voor jou is? :?
Ik zou dit boek gráág willen lezen, maar het probleem is een beetje dat ik in Vietnam woon en dus geen idee heb hóé ik aan dit boek zou kunnen komen...