Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Genre

Hoi iedereen, Zoals de titel verraadt, gaat mijn vraag over genres. Ik ben er namelijk erg slecht in om een boek (of het nu één van mezelf is of van iemand anders) binnen een bepaald genre te plaatsen. 1) Bestaan daar trucjes voor? 2) Als je het gevoel hebt dat je boek een mengeling is van verschillende genres, met welk hou je dan het meeste rekening bij de keuze van een uitgeverij? Dank jullie wel :)

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijf gewoon wat je wilt schrijven. Bepaal genre later :), staar je er vooral niet blind op. Sowieso: Ik kan wel een fantasyboek schrijven, de uitgever kan het een science fiction vinden.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor 'Noa' toch he. Dat zou onder fictie vallen en dan als subcategorie: horror.

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Neen, niet voor Noa, daar ben ik nog maar een goede dag aan bezig :D En dat wordt geen horrorverhaal, dat kan ik er nu al van zeggen :p Het is voor een ander boek, het speelt zich af in de toekomst, maar de wereld zou dezelfde kunnen zijn als die van vandaag. Er wordt nadruk gelegd op wetenschap, maar het hoofdverhaal gaat over liefde. Is het dan een roman? Of kan dit niet door de toekomst en de wetenschap?

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Neen, niet voor Noa, daar ben ik nog maar een goede dag aan bezig :D En dat wordt geen horrorverhaal, dat kan ik er nu al van zeggen :p Het is voor een ander boek, het speelt zich af in de toekomst, maar de wereld zou dezelfde kunnen zijn als die van vandaag. Er wordt nadruk gelegd op wetenschap, maar het hoofdverhaal gaat over liefde. Is het dan een roman? Of kan dit niet door de toekomst en de wetenschap?
Oh haha. Het stukje dat bij proeflezen staat, vind ik bij horror passen :P. Maar ik ken de rest natuurlijk niet. Dat verhaal zou ik onder: Science fiction, plaatsen. Dan door de toekomst. Een roman is bij mij trouwens gewoon een boek hoor, dus je schrijft al een roman - voor mij dan.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zelf vind ik het wel lastig om SF en Fantasy uit elkaar te halen. Ik denk niet dat het Genre er zeer veel toedoet wanneer je schrijft ^^ Bij het lezen van boeken hebben ze vaak op de zijkant een plaatje afgedrukt staan :P (Bij de Bibliotheek dan)

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zelf vind ik het wel lastig om SF en Fantasy uit elkaar te halen. Ik denk niet dat het Genre er zeer veel toedoet wanneer je schrijft ^^ Bij het lezen van boeken hebben ze vaak op de zijkant een plaatje afgedrukt staan :P (Bij de Bibliotheek dan)
Fantasy is meer: magie, draken - zonder echt toekomst erin. Science fiction: toekomst, ruimtereizen, wetenschap. Dat is dan voor mij ook de reden om dit verhaal als een science fiction te zien. ---- En I love die plaatjes op de zijkant van de boeken. Fantasy - toverhoedje, science fiction - alienhoofd.

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat probleem heb ik ook. Ik ben echt slecht in genres. Als lezer zit ik daar niet zoveel mee in, maar als schrijver die een uitgeverij moet zoeken wel :d

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat probleem heb ik ook. Ik ben echt slecht in genres. Als lezer zit ik daar niet zoveel mee in, maar als schrijver die een uitgeverij moet zoeken wel :d
Ik vind het best wel makkelijk, om te bepalen. Maar ja, wie ben ik xD.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Alienhoofd xD Ow dan doe ik vaak beide :3 Nu bezig met een SF verhaal.. Maar vaak zie je het genre ook wel aan hoe het eruit ziet of de titel. Je hebt trouwens heel veel subgenres. Historische romans dat soort dingen :P Ik weet niet of je dat wil? Bij mijn bieb zie ik trouwens bijv voor een roman: twee hartjes met een pijltje erdoor.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:p Dus dan wordt jij gewoon de hulppersoon nummer 1 e;)
Ja hoor, vind ik prima :D. Doe ik graag hoor.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Alienhoofd xD Ow dan doe ik vaak beide :3 Nu bezig met een SF verhaal.. Maar vaak zie je het genre ook wel aan hoe het eruit ziet of de titel. Je hebt trouwens heel veel subgenres. Historische romans dat soort dingen :P Ik weet niet of je dat wil? Bij mijn bieb zie ik trouwens bijv voor een roman: twee hartjes met een pijltje erdoor.
Haha, jaa het is toch een alienhoofd :P. Historische roman: een wapen. Oorlog: een tank. Romantisch: twee hartjes met pijltje. Griezel: Spook.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou: 1. Kaft (foto bijv.) 2. Achterkant, die samenvatting 3. Bibliotheektekentje :'D 4. Titel 5. Lezen (gaat het over de middeleeuwen kan het historisch zijn.) Redmiddel: Wikipedia of google xD Succes :3

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Elianne, dat is erg lief omschreven, maar ik wil het bij mijn eigen boeken kunnen bepalen :D
Als je wilt mag je een deel waarvan jij denkt dat het echt een genre bepaalt, naar mij opsturen, dan kan ik wel even kijken.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Euhm.. Ik wil wel proeflezen dan kan ik meteen zeggen wat het genre is :3 (De samenvatting vind ik wat vaag xD)

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Euhm.. Ik wil wel proeflezen dan kan ik meteen zeggen wat het genre is :3 (De samenvatting vind ik wat vaag xD)
Bied ik me dan ook voor aan (A).

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:p En wat houdt dat dan in? Dat ik het hele manuscript doorstuur ofwat? :D
Ja precies. Maar voor je eigen beveiliging zou ik zeker de laatste 4 hoofdstukken niet sturen, anders kunnen wij er mee aan de haal gaan ;). Eigenlijk gewoon sturen zoveel jij wilt dat wij proeflezen :).

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf niet in hoofdstukken dus das sowieso al een probleem :D Ik zal er eens over nadenken, ik ga eerst mijn synopsis nog wat bewerken. Ik wil vanavond er nog eentje op de bus kunnen doen :)

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf niet in hoofdstukken dus das sowieso al een probleem :D Ik zal er eens over nadenken, ik ga eerst mijn synopsis nog wat bewerken. Ik wil vanavond er nog eentje op de bus kunnen doen :)
Haha oke, doe maar rustig aan :). We horen het wel. Succes met je synopsis (wat een *** woord zeg).

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Niet het hele manuscritp hoor x) Gewoon een stukje waarin ik wat duidelijker kan zien wat je verhaal inhoud :P Want nu lijkt het op een soort SF (wetenschap en toekomst) maar het zou ook best een roman kunne zijn. Vanwege de liefde XP Snapje, dus het is voor mij lastig te beoordelen.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad, wat is er mis met samenvatting? :D
Ja mag je ook sturen hoor :P.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
*Voelt zich dom omdat ze hier niet kan quoten - Ja dat kan ^^ Ik moet nu even Xbox live kopen voor me broertje >.> Meneer heeft zijn knie gestoten en kan niet lope..

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verkeerd geantwoord, ik had moeten citeren :p Het ging over je opmerking over wat een ... woord synopsis is :D
Lol :P.