Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

ervaringen met mijnbestseller?

heeft er iemand ervaring met mijnbesteller? ik twijfel of ik bij hun wil met mijn boek of toch ergens anders of bij jaylen dus als iemand mij meer kan vertellen over mijnbesteller dan hoor ik het graag.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Perfect kan niet, hè ;) Afijn. Wel wil ik een ding rechtzetten: bij SOL moet je geen account nemen. Zelfs zonder account kun je al op een groot deel van het forum terecht. Het is dus zeker niet vergelijkbaar. Verder heb ik nog een kritiekpuntje waar je wellicht wat aan hebt. Ik moet zeggen dat ik nooit veel vertrouwen krijg in een bedrijf als posts met zo weinig moeite worden neergemikt. De hoofdletters mis ik erg. Ok, fouten bij interpunctie e.d. kunnen gebeuren, aar nergens hoofdletters gebruiken - ook niet in de eigen naam - komt redelijk apart op mij over. Wellicht kun je er je voordeel mee doen.

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
de kleine letters in posts zijn 'occasional habit', al jaren... heeft overigens niets te maken 'met weinig moeite neermikken'. laten we het over de inhoud hebben. ps: verwijzing naar SOL (daar zijn de hoofdletters) was met smiley, om aan te geven dat het prima is om met account te werken, niet om te vergelijken of zo. gr pp

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou PP, toen ik jouw post hierboven las, waarin je die hoofdletter- en interpunctiefouten luchtig wegwuift, voelde ik me geroepen om ook even te reageren. Het zal wel aan mij liggen of zo, maar ik vind het erg onprofessioneel overkomen als iemand met een schrijfbedrijf (bij gebrek aan een beter woord) zo slordig met met zijn interpunctie en hoofdletters omgaat. Voor een keertje kan dat nog, maar om het af te doen als 'occansional habit' en er verder niets over te zeggen... Dat zou voor mij een serieuze reden zijn om niet met mijnbestseller in zee te gaan. De meeste schrijvers met potentie zijn goed in Nederlands, of doen heel erg hun best om zo foutloos mogelijk te schrijven, en die willen dat hun werk serieus genomen wordt. Door posts als die hierboven komt dat voor mijn gevoel niet over alsof hun werk serieus wordt genomen. Ik zeg dit niet om gemeen te zijn, maar om je te laten zien hoe belangrijk de Nederlandse taal is als je schrijvers/wannabe schrijvers wilt aanspreken.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
de kleine letters in posts zijn 'occasional habit', al jaren...
Dat is geen excuus, PP. En ook verre van professioneel. Het spijt me, maar ik moet me bij Spirit aansluiten. Ok, ik ben wellicht extra oplettend met dat soort zaken, maar van een bedrijf in die sector vind ik dat je minimaal een beetje inzet omtrent het Nederlands kunt verwachten. Ik wijs je er net op en weer weiger je hoofdletters te gebruiken. Zoveel moeite kost het toch niet?
heeft overigens niets te maken 'met weinig moeite neermikken'. laten we het over de inhoud hebben.
Daar heeft het wel mee te maken, want je weigert dus weer er een paar seconden in te steken. Waarom zou ik dan op de inhoud ingaan als ik me niet serieus genomen voel? Mijn broertje van veertien is dyslectisch en die gebruikt ook weinig hoofdletters, maar zijn naam schrijft hij wél netjes met hoofdletters.
ps: verwijzing naar SOL (daar zijn de hoofdletters) was met smiley, om aan te geven dat het prima is om met account te werken, niet om te vergelijken of zo. gr pp
Hoofdletters kun je dus wel gebruiken, waarom doe je dat dan niet? Die shift-toets is niet zo lastig te vinden blijkbaar. De verwijzing was wel een vergelijking, inhoudelijk gezien en gezien de formulering. "schroom niet om een een account te nemen (moet je bij schrijvenonline ook...)" Zie de inhoud en de formulering. Het spijt me, maar als student Nederlandse taal en cultuur vind ik dit wel erg jammer.

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Spirit en @Mijre, Beste Spirit en Mijre, ik ben kakelvers op SOL en was nog niet op de hoogte van 'de gebruiken' met betrekking tot hoofdlettergebruik in de posts. Jullie hebben me het belang ervan duidelijk genoeg aangegeven, dus ik zal me daar dan ook met plezier aan conformeren. gr pp

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat heeft toch niets met SOL te maken? Als ik op mijn werk een mailtje stuur zonder hoofdletters erin, zal de ontvanger waarschijnlijk ook zijn wenkbrauwen optrekken. En dan heeft mijn werk nog niet eens met taal te maken.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Het spreekt vanzelf dat je je als schrijver bedient van hoofdletters en interpunctie, althans in het openbaar (tenzij je een specifieke bedoeling hebt met je tekst, zoals dat kan in poëzie). Toch gebruiken veel forumgebruikers op SO geen hoofdletters of een juiste interpunctie. Maar dat is een andere discussie. De vraag was:
heeft er iemand ervaring met mijnbesteller? ik twijfel of ik bij hun wil met mijn boek of toch ergens anders of bij jaylen dus als iemand mij meer kan vertellen over mijnbesteller dan hoor ik het graag.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met of zonder hoofdletters vind ik het prettig als initiatiefnemers als PP, maar ook Valentine in een ander topic, komen toelichten wat ze doen en waarom. Dan kunnen wij zelf besluiten of we met ze in zee willen gaan. Dus dank voor je toelichting, PP.

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Marjan, dank voor de positieve post. Het is, net als bij Valentine met haar vernieuwende concept het geval is, ook puur mijn intentie om tekst en uitleg te geven over ons concept. gr pp

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb hele goede ervaringen met mijnbestseller en ga er meerdere boeken bij publiceren. De kwaliteit van de boeken zijn echt zeer goed en mooi en de service is perfect. Peter Paul en zijn partner hebben me een goede dienst bewezen en me geholpen bij alle vragen die ik had.

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag beste mensen, Ik heb een concrete vraag aan een ieder die zijn of haar boek heeft uitgegeven bij een niet-traditionele uitgeverij. Hoeveel boeken heb je verkocht, los van de exemplaren die door familie, vrienden en kennisen zijn gekocht? En hoeveel heeft de uitgave je gekost? Na het lezen van de reacties op dit forum, heb ik behoefte aan concrete cijfers en succesverhalen van al mensen, die menen dat hun werk voor een breed publiek geschikt is. Ik ben niet op zoek naar een discussie of een vloedgolf aan verongelijkte reacties, gevangen in beroerd Nederlands. Ik ben oprecht geinteresseerd in de feiten rond de verdiensten van jouw uitgegeven boek. Laat het me weten zonder (sluik)reclame te maken. En nu moet er geloof ik een smiley komen...

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Welmoed. Welkom. Waarom wil je dit weten? Ben je zelf bezig met een boek of ben je bezig met een onderzoek voor een verhaal in een krant?

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
PP ik vind het wel een leuke stunt van jullie om op Manuscripta je boek te laten publiceren. Hoe gaat dat verder dan? Ik begrijp dat ik mijn MS en een coverfoto meeneem op een usb-stick en dat ik die zaken bij jullie ergens invoer. In jullie computer? En dan krijg ik 3 dagen later mijn boek gratis thuisgestuurd. Dat klopt toch, he? Maar dan verder? Is het boek daarna ook automatisch via jullie webshop te bestellen voor derden of zo? Of kan ik ook gewoon een gratis probeerboek laten maken zonder dat er verder iets van verkocht wordt? Liever niet natuurlijk, want jullie verkopen er waarschijnlijk graag nog een aantal van.

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Zjors, het gaat als volgt: je kunt op Manuscripta "live" je boek publiceren bij, naar keuze, de platforms van Paagman, Benissimo of Vermeer. Je wordt geholpen bij het publiceren en je krijgt je gratis boek thuisgestuurd. Met dank aan het CB en de KBb. Daarna is het boek inderdaad gewoon te bestellen door iedereen. Je kan er ook voor kiezen om jouw boek fysiek in de boekhandel te plaatsen. Wij geloven niet in contracten met schrijvers voor lange termijn. Ben je als schrijver niet tevreden of wil je je boek uit publicatie halen, dan kan dat wanneer jij dat wilt. Geen afnameverplichting dus, geen contract, de vrijheid ligt bij jou als schrijver. En zo hoort het.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben op Manuscripta bij de 'Publiceer je eigen boek' stand geweest, ben daar goed voorgelicht en vind het wel een geinig initatief dat er nu via de boekhandel gepubliceerd kan worden. Heb hier een pdf liggen en wie weet...

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey?! Dat is toch geen aanspreektitel? Wanneer ervaren, gerenommeerde uitgeverijen, bevolkt door zeer belezen en literair onderlegde redacteuren, je manuscript weigeren, dan doen ze dat om een goede reden. Mijn vraag blijft dezelfde. Waarom zelf geld meenemen om je manuscript uit te geven? Ik ben nieuwsgierig van aard en dol op succesverhalen. Hoeveel boeken heb je verkocht, los van de exemplaren die door familie, vrienden en kennisen zijn afgenomen? En hoeveel heeft de uitgave je gekost? Wie wordt er beter van om afgewezen manuscripten uit te geven? Ik ben niet op zoek naar een discussie of een vloedgolf aan verongelijkte reacties, gevangen in beroerd Nederlands. Ik ben oprecht geinteresseerd in de feiten rond de verdiensten van jouw uitgegeven boek. Laat het elkaar weten!

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Welmoed de Blauw, ik heb me speciaal geregistreerd om je een onderbouwd antwoord aan te leveren. Je kan het lezen op: http://herecomesherman.wordpress.com/tag/de-jonge… Het gaat om een verzameling blogpostjes. Voor alle duidelijkheid: ik ben een (uitgeweken) Vlaming, dat merk je aan de voorbeelden in de blogpost. Over het boek: http://www.mijnbestseller.nl/magento/reizen/de-jo… Het is een reisdagboek dat voor mij geen groot bereik hoeft te hebben. Het mag, maar ik heb me er in mijn schrijven niet op gericht. Ik heb ook geweigerd met het manuscript te gaan leuren bij verschillende uitgeverijen, laat staan dat ik toegevingen zou doen op de inhoud. Ik ben trots op dit boek. Ik heb nu 120 exemplaren verkocht, een 70-tal via de webshop van mijnbestseller.nl, de overige bij mijn ouders in België. Ongeveer de helft van die exemplaren zijn verkocht aan vrienden of familie, verder nog een aantal aan mensen die mijn ouders kennen of mensen die mensen kennen die mijn ouders kennen ... Ik had 100 exemplaren vooropgesteld toen ik het boek schreef, ik ben dus tevreden. Ik heb zeer beperkt publiciteit gevoerd voor mijn boek: één maal op facebook geplaatst, een permanente link op mijn blog (ongeveer 250 bezoekers per dag) en een postertje bij mijn ouders thuis (die een dokterskabinet hebben). Verder is het opgepikt door enkele lokale online media, zonder dat ik er ooit om gevraagd heb overigens. Waarschijnlijk zou ik meer boeken kunnen verkopen als ik er mee zou leuren, maar daar heb ik geen zin in. Ik zou winkels kunnen aanspreken, maar vanuit Frankrijk is dat behoorlijk ingewikkeld. Ik denk dat alles wat je wil weten in de blogpostjes te vinden is, anders weet je mij te vinden.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag beste mensen, Ik heb een concrete vraag aan een ieder die zijn of haar boek heeft uitgegeven bij een niet-traditionele uitgeverij. Hoeveel boeken heb je verkocht, los van de exemplaren die door familie, vrienden en kennisen zijn gekocht? En hoeveel heeft de uitgave je gekost? Na het lezen van de reacties op dit forum, heb ik behoefte aan concrete cijfers en succesverhalen van al mensen, die menen dat hun werk voor een breed publiek geschikt is. Ik ben niet op zoek naar een discussie of een vloedgolf aan verongelijkte reacties, gevangen in beroerd Nederlands. Ik ben oprecht geinteresseerd in de feiten rond de verdiensten van jouw uitgegeven boek. Laat het me weten zonder (sluik)reclame te maken. En nu moet er geloof ik een smiley komen...
Ik vind dit best wel persoonlijk! Met mijn vorige boek heb ik toch een paar honderd boeken verkocht! Waarvan 50 aan bekende Heb nu weer een nieuw boek, dus ben benieuwd! Het gaat mij niet eens om de verkopen, zoals bij vele schrijvers. Daarom doneer ik het ook! Het hele proces is gewoon leuk!

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
mijn ervaringen zijn niet zo goed telkens wat anders nu de kleuren weer niet goed. en het is ook irrietand dat je ze niet per telefoon kan bereiken.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Amice, Aanvankelijk leek MIJNBESTELLER voor mij een goede POD uitgeverij. Uiteindelijk bleken ze erg veel moeite te hebben met dikke kleurendrukken. Vlekken en slecht inbinden, witte randen langs de pagina's en dergelijke. Nu gooien ze hun website om met als gevolg dat zonder overleg het honorarium per verkocht boek lager uitvalt. De door hen berekende betalingen na een verkoop zijn een stuk lager dan volgens de prijstabel. Dus dat klopt niet. Overgegaan naar PUMBO, mooi dik papier. Groeten, Ronald.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja ik, met een informatieve e-book. Het is een POD uitgever, je moet dus wel zelf er voor zorgen dat je tekst en de opmaak van je boek goed verzorgd zijn. Mijn e-book staat op bol, dit heeft wel een paar mailtjes gekost (ook naar bol) omdat het boek eerst niet goed afgebeeld werd. Maar dat was na een week opgelost. Het e-book staat er sinds mei op en ik heb er een stuk of twaalf van verkocht en daar zijn de eerste royalties al van uitbetaald. Alleen ervaring met het uitgeven van een e-book bij ze en daar ben ik tevreden over.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Mijn e-book staat op bol, dit heeft wel een paar mailtjes gekost (ook naar bol) omdat het boek eerst niet goed afgebeeld werd. Maar dat was na een week opgelost. Het e-book staat er sinds mei op en ik heb er een stuk of twaalf van verkocht en daar zijn de eerste royalties al van uitbetaald.
Gaat dat alles via mijnbestseller, Calenzia, aanmelding bij bol.com, ISBN et cetera? Hoe verliep ook de samenwerking in het voortraject, bijvoorbeeld omtrent opmaak, correctie, redactie? En de opbrengsten, hoe zijn die verdeeld? Een portie naar mijnbestseller, een portie naar bol, en ook een deel naar jou? Ben je daar tevreden over? Zou je daar iets meer over willen vertellen?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb even de vragen gekopieerd -Gaat dat alles via mijnbestseller, Calenzia, aanmelding bij bol.com, ISBN et cetera? Dit gaat inderdaad via mijnbestseller. Je kunt uit verschillende opties kiezen, bij de duurste optie zit aanmelding bol.com. ISBN enz. -Hoe verliep ook de samenwerking in het voortraject, bijvoorbeeld omtrent opmaak, correctie, redactie? Mijnbestseller is een POD en je moet dus alles zelf doen. Voor de opmaak, illustratie enz heb ik iemand via Fiverr ingehuurd. Als het document klaar is kun je deze als worddocument uploaden en zet mijnbesteller hem automatisch om in goed formaat. Je volgt hiervoor hun stappenplan -En de opbrengsten, hoe zijn die verdeeld? Een portie naar mijnbestseller, een portie naar bol, en ook een deel naar jou? Ben je daar tevreden over? Ik kan de verdeling in percentages niet terugvinden. Maar mijn e-book staat bij Mijnbestseller voor 5,95 te koop, bij bol is dit 5,99 en ik krijg per boek 1,45

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
5,95 vind ik een redelijk bedrag. Het wordt tijd dat die 21% een keer van de e-books verdwijnt. Bedankt voor je uitleg.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan de verdeling in percentages niet terugvinden. Maar mijn e-book staat bij Mijnbestseller voor 5,95 te koop, bij bol is dit 5,99 en ik krijg per boek 1,45
De prijs van je boek bij bol.com wordt dus ietwat hoger dan bij mijnbestseller zelf. Goed om te weten! Dit had ik niet verwacht, omdat je bij mijnbestseller de verkoopprijs van je boek immers zelf kunt bepalen.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Bedankt voor de uitleg en de informatie, Calenzia.
Ik kan de verdeling in percentages niet terugvinden. Maar mijn e-book staat bij Mijnbestseller voor 5,95 te koop, bij bol is dit 5,99 en ik krijg per boek 1,45
Dan krijg je - als ik goed reken - iets meer dan 24%, dat is bijna een kwart,

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Beste Mensen. Klik eens op de link naar mijn blog,want op die blog schreef ik iets over mijn boekje dat is te bestellen bij "Mijn Bestseller" . Daar staat wat ik heb ervaren bij deze uitgever. en scrol dan maar verder. Op een gegeven ogenblik zie je vanzelf de cover met een foto van mij met mijn vrouw. De titel staat erbij. In mijn verhaal op die blog schreef ik ook over mijn beslissing en de reden daarvan. Natuurlijk had ik mijn boekje kunnen laten promoten door de uitgever,maar als je het zelf doet zou dat best goedkoper kunnen,mits je er zelf achterheen kunt trekken,want anders wordt je boek te duur. Daarom kan ik mijn boekje niet meer verkopen,want ik kan er onmogelijk zelf achterheen om de medische reden die ik op mijn blog heb vermeld. Ik kan het niet door de uitgever laten doen. Dat kan ik niet betalen. Mijn verhalen plaats ik wel op mijn blog,want dat kost niets. Jullie reacties zijn welkom. Anton Doove.