Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Kinderverhalen

Ik schrijf zelf korte verhalen voor kinderen van 6-8 jaar. Op de school van mijn dochters zijn de mensen er heel enthousiast over en ik ben gewoon nieuwsgierig of er een markt voor is. Ik heb enige ervaring met het schrijven in mijn vaderland, de Tsjechische Republiek, en heb daar verschillende verhalen in een ander genre gepubliceerd gekregen in damesbladen. Ik weet dat mijn Nederlands een klein probleem is (niet met kinderverhalen), een goede 'begeleidende' brief naar een uitgever zou moeilijk worden. Wie weet een uitgever die mogelijk geinteresseerd zou kunnen zijn? Mijn door de kinderen van school meest geliefde verhalenreeks is over een meisje wat 's avonds de avonturen van die dag bespreekt met haar teddybeer (die ook antwoord geeft).

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aneta, niemand heeft nog gereageerd en ik denk dat dat komt omdat je vraag moeilijk te beantwoorden is. Of een uitgever iets ziet in jouw verhalen kunnen wij niet beoordelen. Je kunt wel je werk sturen naar een manuscriptbeoordelingsbureau of gewoon naar een uitgever, eventueel bel of mail je van te voren en zoek je uit wat hun fonds is. Vaak is dit ook op hun website terug te vinden. Zoek in de bieb vergelijkbare boeken en je weet welke uitgevers verhalenbundels uitgeven. In de schrijfgids (onder Balie) op deze site vind je adressen van zulke bureaus en van uitgevers van kinderboeken. Succes!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ik jou was zou ik het gewoon opsturen. Herschrijf die reeks met de beer tot je er helemaal tevreden over bent, laat het dan lezen door een (hier geboren) Nederlander om eventuele foutjes eruit te halen. Als ik jouw topic zo lees lijkt dit niet heel nodig te zijn, maar je weet maar nooit. Vraag iemand van die basisschool om je te helpen met de begeleidende brief. De meester of juf van je kind wil dat vast wel doen. Desnoods kun je altijd nog mensen van dit forum vragen om je te helpen. Succes! :)