Start » Forum » Paar vragen.

Paar vragen.

3 reacties [Laatste bericht]
Elianne
Laatst aanwezig: 6 jaren 39 weken geleden
Sinds: 31 Jan 2011

Paar vragen.

Hooi!

Ik had een paar vraagjes en vroeg me af hoe jullie het doen.
Aangezien ik nog geen enkele ervaring heb qua uitgeven, bundels of iets anders.

Vragen:

Wanneer moet je herschrijven?
Hoe kan je kritisch naar je eigen werk kijken?
Hoeveel details, voor normale maar ook spannende stukken?

Als ik wil gaan herschrijven lukt dat me meestal niet. Omdat ik vervanging moet zoeken. Dat doe ik dan wel maar dan zie ik anders wat niet klopt en zo herschrijf ik zo'n beetje alles..

Zelf vind ik het moeilijk om als ''lezer'' naar mijn eigen werk te kijken. Ik weet niet waarom, misschien omdat ik al weet wat gaat komen. Iemand tips hiervoor?

Omdat ik vaak schrijf door beelden die in me hoofd opdoemen na een duffe les, of na een droom. Hierdoor heb ik het gehele beeld al in met hoofd zitten. Punt is, ik krijg ontzettend veel neiging alles uitgebreid te formuleren. Terwijl dat waarschijnlijk saai wordt. Ik heb gelezen hier dat je voor spannende stukken bepaalde details weg moet laten, maar hoe weet wat belangrijk is en wat niet?

Nou alvast bedankt voor het antwoorden!

In dark nights. Cats singing there love song, crickets are playing the music. And in the middle I sit and listen to the voice of Mother Nature.

Reacties

Bobcat
Laatst aanwezig: 6 jaren 47 weken geleden
Sinds: 10 Nov 2010

Schrijf een stukje zoals jij denkt dat je het wilt verwoorden...Zet het op dit forum onder proeflezen en stel dan je vragen.. Dan krijg je een goede feedback waar je iets mee kunt...Zonder een voorbeeld van jouw schrijfstijl kunnen we er eigenlijk niet veel mee..... smile

Ik maak steeds andere schrijfvouten, ik heb tenslotte keus genoeg!

Waus
Laatst aanwezig: 6 weken 20 uren geleden
Sinds: 13 Dec 2006

Zet het op dit forum onder Proeflezen en kijk welke feedback daar gegeven wordt, wat Bobcat dus al zegt smile

Elianne
Laatst aanwezig: 6 jaren 39 weken geleden
Sinds: 31 Jan 2011

Heb een klein stukje geplaatst van een van de verhalen waar ik nu mee bezig ben.

Edit: http://www.schrijvenonline.org/forum/107576

In dark nights. Cats singing there love song, crickets are playing the music. And in the middle I sit and listen to the voice of Mother Nature.

Schrijven

Iedere week het beste van Schrijven Online in je inbox? Schrijf je in voor de gratis nieuwsbrief. Boordevol nieuws, tips, aanbiedingen en winacties!

Schrijf je in!
  • THEMA Kan schrijven je leven redden?
  • Hoe beschrijf je emoties?
  • Zo vind je een uitgever die bij je past
  • Zo belangrijk zijn de eerste 10 pagina's
  • Schrijftips van Anne-Gine Goemans
  • Schrijftechniek: vertellen en vertonen
  • Taaltips: taal en logica

Dit nummer verschijnt omstreeks 6 december oktober. Nog geen abonnee? Meld je aan vóór maandag 25 november 16:00 uur, dan krijg je dit nummer thuis!

Introductiekorting!