Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Paar vragen.

Hooi! Ik had een paar vraagjes en vroeg me af hoe jullie het doen. Aangezien ik nog geen enkele ervaring heb qua uitgeven, bundels of iets anders. Vragen: Wanneer moet je herschrijven? Hoe kan je kritisch naar je eigen werk kijken? Hoeveel details, voor normale maar ook spannende stukken? Als ik wil gaan herschrijven lukt dat me meestal niet. Omdat ik vervanging moet zoeken. Dat doe ik dan wel maar dan zie ik anders wat niet klopt en zo herschrijf ik zo'n beetje alles.. Zelf vind ik het moeilijk om als ''lezer'' naar mijn eigen werk te kijken. Ik weet niet waarom, misschien omdat ik al weet wat gaat komen. Iemand tips hiervoor? Omdat ik vaak schrijf door beelden die in me hoofd opdoemen na een duffe les, of na een droom. Hierdoor heb ik het gehele beeld al in met hoofd zitten. Punt is, ik krijg ontzettend veel neiging alles uitgebreid te formuleren. Terwijl dat waarschijnlijk saai wordt. Ik heb gelezen hier dat je voor spannende stukken bepaalde details weg moet laten, maar hoe weet wat belangrijk is en wat niet? Nou alvast bedankt voor het antwoorden!

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijf een stukje zoals jij denkt dat je het wilt verwoorden...Zet het op dit forum onder proeflezen en stel dan je vragen.. Dan krijg je een goede feedback waar je iets mee kunt...Zonder een voorbeeld van jouw schrijfstijl kunnen we er eigenlijk niet veel mee..... :)

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zet het op dit forum onder Proeflezen en kijk welke feedback daar gegeven wordt, wat Bobcat dus al zegt :)