Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Jaylen Books

Ik heb deze topic aangemaakt omdat mensen dingen wilde weten over Jaylen Books. En ik die vragen op een andere manier beantwoorde dus brand los?

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nog even aanvullende op @Nifra 1. Heb jij echt je auteursrecht uit handen gegeven??? (zie Jaylen site: Tevens behoord het copyright dan weer volledig toe aan u als auteur. (bij 5000 verkochte exemplaren...)) 2. Tais Teng bij Jaylen? Ik spreek hem ongeveer elke week, da's nieuws voor me. Hij staat ook niet in het fonds. Zeker weten dat je Tais Teng bedoelde? 3. Ik hoop niet dat de excerpten op je site representatief zijn voor de vertalingen die Jaylen voor je 'regelt'...

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O, als het om POD gaat dan is het logisch dat de boeken nog niet door fantasywereld.nl zij opgenomen. Die doen niet veel met POD. Verder sluit ik me sowieso bij Dries aan.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben vaak off topic, maar is dit grappig bedoeld Dries? "Hey, die spelfouten in mijn nieuwe roman zijn helemaal niet zo erg, want op het etiket van de pastasaus van de Albert Heijn zit ook een spelfout" Leonardo en Meznir uitten gegronde kritiek op deze uitgever. Ik heb ze vandaag een mail gestuurd over auteursrechten en krijg hele boze mails over juridische stappen. Ze zijn echt eng. Ik denk niet dat ze mij ooit gaan uitgeven (heb ik dat in ieder geval al gemeenschappelijk met Tais Teng). Sorry, on topic. Het is een serieuze aangelegenheid, vind ik. Ik probeer mijn korte verhalen goed weg te zetten bij bonafide uitgevers. Het is een dicht woud en ik zie de bomen soms niet meer. SOL is voor mij een goed uitgangspunt en de laatste tijd raak ik door de war. Sol heeft wedstrijden als tip aangestipt waarvan een geen wedstrijd mag heten omdat er niet eens op de kwaliteit van schrijven wordt beoordeeld, alleen op stemmen. Je hebt zelf gezegd dat je geen keurmerken gaat meegeven in negatieve zin en je gaat een wedstrijd zonder jury aanmerken als tip. Volgens mij is Sol daar de weg kwijt. Discussies als deze zijn belangrijk: anders moeten we het wiel steeds opnieuw uitvinden. Jaylen books is mi gevaarlijk: je raakt de rechten van je stuk kwijt en ze zijn agressief als je ze tegenspreekt.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Ja dat is grappig bedoeld. Ik probeer aan tegeven hoe zinloos is een uitgeverij op te hemelen door middel van het onderuithalen van een andere site die er nagenoeg niks mee te maken heeft. Haalde je het cynisme er niet uit?

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
En Nienkea, als je even terugleest denk ik dat mijn kritische houding ten opzichte van Jaylen wel duidelijk is. Die juridische stappen hebben ze ons ook mee gedreigd als we hun naam niet verwijderden uit een discussie over clusteruitgevers. Misschien moet je mij en de redactie van Schrijven Online niet over één kam scheren. Ik voer die wedstrijden niet in. Ik wilde de keurmerken niet invoeren in positieve of negatieve zin omdat ik het niet haalbaar achtte. Vooraf een keurmerk toekennen terwijl je pas na afloop van de wedstrijd kunt zeggen dat het goed georganiseerd is, is zinloos. Je hebt een valide punt over de wedstrijden zonder beoordeling, vind ik. Mail daarover even met de hoofdredacteur: frank@schrijvenonline.org. Ik ga daar niet over.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee #64 #65 ik zeg hier wel vaker iets over schrijfwedstrijden en ik merk dat velen gewoon een volledig aanbod willen zonder gekoeieneer van wie dan ook. Discussies als deze worden volgens mij wel relevant gevonden. Ik zal hem vragen waar die tips vandaan komen. Fijne avond

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nog even ter aanvulling, net met Thijs gesproken: Tais Teng zit dus niet bij Jaylen. Dat we de feiten even helemaal correct hebben....

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Nifra bedoel je met ABS ASB? Als dit zo is, dan schiet je er geen donder mee op. Kennelijk heb je de berichten over Amercastarbooks niet gevolgd. Ik ben benieuwd wanneer het eerste verzoek om te betalen binnenkomt. Ik hoefde ook niets te betalen totdat ik allerlei mailtjes kreeg wat ik voor wat moest betalen. De vertaling was gratis. Die gooien ze door google heen. Trouwens, ik weigerde om er aan mee te doen. Dat hielp niets. De mailtjes bleven komen. Ja, als je niets betaalt, houden de berichten op. Tot vandaag.

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja dat is grappig bedoeld. Ik probeer aan tegeven hoe zinloos is een uitgeverij op te hemelen door middel van het onderuithalen van een andere site die er nagenoeg niks mee te maken heeft. Haalde je het cynisme er niet uit?
Het was geen cynisme, maar sarcasme :)

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor mijn boek kreeg ik ook aan contract van Jaylen aangeboden - altijd leuk als iemand positief is over je werk. Ik had echter wel wat vragen over de content van hun aanbod. Een van hun voorstellen was b.v. dat ik zou betalen om een cover te laten ontwerpen terwijl ik het manuscript helemaal in de definitieve opmaak had gemaakt, inclusief cover. Aangezien ik ook illustrator ben, vroeg ik me af wat er precies schortte aan mijn cover, met nog een paar andere vragen over hun voorstel. Dit was 3 maanden geleden en nog steeds wacht ik op een antwoord. Voor mij hebben ze in ieder geval afgedaan. Misschien is het handig als je distributie naar het buitenland wilt, maar voor POD uitgaven zijn er andere mogelijkheden.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Wat vreemd dat ze niet reageren. Je cover zal ongetwijfeld goed zijn geweest, maar ze hebben liever dat je ervoor betaalt. ik hoop dat je inmiddels ergens anders onderdak bent gekomen.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat vreemd dat ze niet reageren. Je cover zal ongetwijfeld goed zijn geweest, maar ze hebben liever dat je ervoor betaalt. ik hoop dat je inmiddels ergens anders onderdak bent gekomen.
Yep, ik doe het in eigen beheer :) dan heb ik er in ieder geval volledige controle over. De campagne ervoor loopt momenteel via Kickstarter.