Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wat is wijsheid, wat voor soort uitgever?

Ben me alvast aan het orienteren naar welke uitgever ik mijn script zal gaan sturen. (als het af is) Ik zie door 'de bomen het bos' niet meer, maar 1 ding is zeker, ik wil goed beslagen ten ijs komen en niet over 1 nacht ijs gaan. Het liefst ook geen 80 mailadressen moeten verzamelen, of zonder dat het script goed is nagekeken op event. fouten. Internetuitgever, reguliere uitgever, eigen beheer? Ben er nog niet uit... Heeft iemand ervaring met Jaylen Books? (het lijkt zoiets als FM of BS) Alvast bedankt!

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fictieve roman (ook wel drama-komedie, beetje filmisch geschreven, zoals een film zeg maar) Meerdere hoofdpersonen, die hun ervaringen beleven (en bepaalde dingen hebben meegemaakt in hun verleden), maar ook dingen samen beleven. Met moderne opvattingen. Meer durf ik hier niet te zeggen, dadelijk wordt mijn idee nog gekaapt! ;-)

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heb je al eens het Handboek voor schrijvers van Maaike Molhuysen en Louis Stiller doorgespit? Hier staat bijvoorbeeld een aardig lijstje in van uitgeverijen van populaire fictie (waar wat jij schrijft volgens mij het dichtste bij ligt) En er staat ook iets in over uitgeven in eigen beheer en POD(Publishing On Demand) Tenminste, zo staat het geschreven in mijn Handboek... maar die dateert uit 2006 en dat is dus niet de nieuwste editie. Kijk ook eens in de KIOSK bij Schrijfboeken.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Of lees de forums "Uitgeven" en "Eigen beheer/PoD/etc." eens goed door. Dat kan je helpen om de keuze te maken.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ze zijn van Jaylen Books mijn boek aan het uitgegeven. Ik ben zeer tevreden. Krijg persoonlijke aandacht en veel begeleiding. Ik heb een vast contactpersoon en ben ook heel erg benieuwd hoe het eindresultaat zal zijn. Mijn relaese datum ligt vast op 17 april. Ben echt zo blij. Had eerst mijn werk ergens anders heen gestuurd maar had nergens inspraak in. Bij jaylen Books heb ik dat wel en ik hou er een leuk centje aan over. Anders mail of bel je ze toch gewoon.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kende Jaylen Books niet, maar een korte blik op de site leert dat de uitgeverij niet eens de naam van haar eigen vestigingsplaats correct spelt. Nogal knullig...

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je moet zelf eerst beslissen of je bij een reguliere uitgever of een POD gaat aankloppen. Er zal geen POD je boek weigeren, maar je zal veel zaken (promotie, redactie, etc.) zelf moeten regelen. Jij alleen bent verantwoordelijk voor de verkoop van je boek. Reguliere uitgevers hebben meer middelen, maar nemen enkel de beste boeken aan. Natuurlijk kan je altijd een poging wagen.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil even reageren op dat de uitgeverij waar ik bij zit hun vestigingsnaam niet correct spelt. Ik zou zeggen Google s'Gravenmoer is voor je daar commetaar op hebt. Ik ben namelijk wel blij met ze ik geef mijn boek in eigen beheer uit en hun vertegenwoordigers nemen mijn boek mee naar de boekenwinkels. Het mooiste is ik krijg bijna de volledige winst. Een aantal andere schrijvers die op hun site staan ben ik ook mee in contact gekomen. En die zijn net als ik zeer tevreden. Ik moest dit gewoon even kwijt want ik baal ervan als mensen altijd alles wat anders is moeten afkraken. Ik ben zelf ongeneeselijk ziek en hun regelen mooi alles voor me dat is pas service. Als ik bel krijg ik geen van het kastje naar de muur gesprek maar komen ze gewoon bij mij thuis langs!

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Butter29: Niemand zegt dat je niet blij zou moeten zijn met Jaylen Books, maar knullig blijft het wel. Een uitgeverij zou zich moeten realiseren dat de mensen die hun site bezoeken waarschijnlijk meer dan gemiddeld aandacht hebben voor taal en dus dat foutjes (hoe klein ook) opgemerkt worden. Ik ben het dus eens met Secret Garden. Maar het is wel mooi dat ze met hun aanpak ervoor zorgen, dat jouw boek er gaat komen, Butter29!

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik heb even door Jaylen books gebladerd. Ik vraag me af welke distributiekanalen ze hebben. Het viel me op dat bij hun boeken niet staat hoeveel blz. een boek heeft. Ook wordt niet gezegd hoeveel royalty's je krijgt. Het is niet mijn bedoeling om ze af te kraken, want als het echt zo is dat ze allerlei dstributiekanalen hebben en je krijgt een behoorlijk bedrag voor je boek, ben ik ook geïnteresseerd. Ik ben te ongeduldig om een paar jaar te moeten wachten. Als je weer contact met hen hebt, zeg dan even dat ze hun fouten eruit halen. Als ze dat bij manuscripten kunnen, moeten ze het ook bij hun eigen site kunnen. Bij FM heb je niets in de melk te brokkelen. Hoewel na veel aandringen van mijn kant dat wel gedeeltelijk gelukt is. Van lay-out hebben ze niet veel kaas gegeten. Kun je ons wat meer over Jaylen books vertellen? Butter 29.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb net op de site gekeken. Het gaf mij een eerste, positieve indruk. Zijn er nog meer mensen met ervaringen bij Jaylen books. Ik overweeg ondanks dat ik drie uitgeverijen heb benadert, toch voor actie op een wat kortere termijn. Ik ben inmiddels benadert door een reumaconsultente die mijn boek wil bestellen en wil inbrengen in een groep verpleegkundigen. Dus dan twijfel je. Ga je maanden/jaren in de wacht? Of kies je toch voor een andere route.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hoi, Ik zal contact met ze opnemen over hun site ik weet zeker dat ze daar iets aan zullen doen. De reden dat ik zo positief ben is gewoon omdat ze alles regelen. Bij hoeveel uitgevers heb je een eigen contactpersoon die bij je langskomt of je regelmatig belt om de vorderingen te bespreken? Het fijne vind ik dat er samen met hun een plan van aanpak wordt opgesteld. Ik mocht de kaft via hun grafische ontwerpers laten maken maar mocht het ook zelf laten doen door een kennis van mij. Iets wat ik zeer prettig vond. Ook in de correcties was ik vrij of dat via hun ging of via iemand die ikzelf kon. Ik mag gewoon met alles kiezen! Ze komen met ideeen en papiersoorten en sturen me bij waar nodig maar ik heb gewoon het gevoel dat ik zelf veel mag beslissen. De reden dat er geen rolaties op de site staan is omdat ze daar niet mee werken. Mijn boek gaat verkocht worden voor 14,95 en afhankelijk van de kanalen ontvang ik daar geld voor. En dan heb ik het niet over 1 of 2 euro maar gewoon bijna 11 euro per boek. Dat is volgens mij best veel. Enigste dat ik bij hun betaal is 30 euro per maand ze noemen dat een fonds en van dat geld regelen hun het centraal boekhuis etc. Ik zit niet vast aan jaren lange contracten en ik ben vrij om te gaan en staan waar ik wil. En ik heb toen ook met FM contact gehad alleen die kregen mijn boek niet in de winkels iets wat JB wel lukt. Ik kijk echt heel erg uit naar 17 april. Dat wordt mijn relaese datum. Maar als het moest kon mijn boek al binnen een maand in de winkel liggen. Kortom ik ben razend entausiast!

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Butter29: Best interessant dit topic, maar door de aandacht voor Jaylen Books, dwalen we wel af van de vraag van Chyanna en dat is niet zo netjes. Misschien is het handiger als Butter over Jaylen Books een nieuw topic opent (met #12 als starttekst), dan kunnen we daar verder praten?

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik ben razend entausiast!
entausiast? Is dat fonetisch taalgebruik? :D ;)
Jazeker, ik ben ook heel benieuwd naar de spellingen van de Friese, Limburgse en Antwerpse varianten die qua uitspraak nogal uiteen zullen lopen. Eén voordeel: het is nooit meer vaut.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
sorry, Ik heb geen idee hoe ik een topic moet openen. Normaal lig ik veel op bed om te rusten dus echt handig ben ik niet met computers!

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het geeft niet dat er van mijn vraag is afgedwaald. :) Ik ben juist heel blij met alle reacties! De vraag over Jaylen stelde ik zelf nl. ook. En dat v. Jaylen klinkt heel positief want zelf zie ik het ook niet zo zitten om alles of bijna alles zelf te moeten gaan doen om mijn eigen boek te verkopen ivm. mijn gezondheid. Ben er trouwens nog niet uit hoor, nog even spitten...al mag het van mij liever vandaag dan morgen. ;) Ps.en sommige taalfouten op sites worden soms door de webdesigners gemaakt niet door de uitgevers zelf als zij de site niet zelf hebben gebouwd.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Butter29, Als je een topic wil openen gewoon proberen. Door de reacties die je krijgt merk je vanzelf wel of je het goed doet en het hoeft niet meteen perfect te zijn, want je kan je openingstopic altijd nog wijzigen.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Butter29, Als je een topic wil openen gewoon proberen. Door de reacties die je krijgt merk je vanzelf wel of je het goed doet en het hoeft niet meteen perfect te zijn, want je kan je openingstopic altijd nog wijzigen.
Ik bedoel: als je hebt uitgezocht of er al een topic over bestaat, maar dat is in dit geval niet zo.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de reacties! Heb mijn pijlen op Boekenbent gericht omdat maar 1% daadwerkelijk word uitgegeven door een reguliere, en wacht nu hun antwoorden af. Ben benieuwd hoe het zal gaan!

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoals Terpstra hierboven ook al zegt, zal een POD (zoals Boekenbent) je boek vrijwel nooit weigeren. Maar als je met hen in zee gaat, zal je veel zaken op bijvoorbeeld het gebied van redactie en promotie, zelf moeten regelen. De verkoop van het boek is dan jouw eigen verantwoordelijkheid. Ook al is de kans klein, waarom probeer je het niet eerst bij een reguliere uitgever? Deze hebben meer middelen en de kennis om jouw verhaal op een goede manier in de winkel te kunnen krijgen. Dat geeft je ook meer zicht op de kwaliteit van het verhaal en de kans dat mensen het willen aanschaffen. Waarom al die haast?

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hoi, Het fijne vind ik dat er samen met hun een plan van aanpak wordt opgesteld. Ik mocht de kaft via hun grafische ontwerpers laten maken maar mocht het ook zelf laten doen door een kennis van mij. Iets wat ik zeer prettig vond. Ook in de correcties was ik vrij of dat via hun ging of via iemand die ikzelf kon. Ik mag gewoon met alles kiezen! Ze komen met ideeen en papiersoorten en sturen me bij waar nodig maar ik heb gewoon het gevoel dat ik zelf veel mag beslissen. De reden dat er geen rolaties op de site staan is omdat ze daar niet mee werken. Mijn boek gaat verkocht worden voor 14,95 en afhankelijk van de kanalen ontvang ik daar geld voor. En dan heb ik het niet over 1 of 2 euro maar gewoon bijna 11 euro per boek. Dat is volgens mij best veel. Enigste dat ik bij hun betaal is 30 euro per maand ze noemen dat een fonds en van dat geld regelen hun het centraal boekhuis etc. Ik zit niet vast aan jaren lange contracten en ik ben vrij om te gaan en staan waar ik wil. En ik heb toen ook met FM contact gehad alleen die kregen mijn boek niet in de winkels iets wat JB wel lukt. Ik kijk echt heel erg uit naar 17 april. Dat wordt mijn relaese datum. Maar als het moest kon mijn boek al binnen een maand in de winkel liggen. Kortom ik ben razend entausiast!
Anoniem, dit klinkt echt zo mooi! Zelf redactie kiezen en evt. hulp krijgen bij cover kan je bij een 'gewone' POD ook regelen. De hulp bij promotie en de hoge winst voor de auteur vind ik wel zeer bijzonder. Een winst van bijna 80% vind ik enorm. Hoeveel boeken worden er dan wel niet gedrukt om dit voor de uitgever rendabel te maken, vergeet niet de boekhandel moet ook nog iets verdienen aan de verkoop. Ik vraag me af hoeveel boeken je al verkocht hebt met hulp van deze uitgever. Wil je daar iets over kwijt?

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom al die haast?
Omdat mensen verschillend zijn en doelstellingen anders zijn, maar je hebt wel een punt! ;) al is deze vraag al heel vaak gesteld aan mensen die voor POD kiezen. xas

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:) Klopt, omdat mensen verschillend zijn! En waarom zou het een beter zijn dan het andere? (Die discussie, over pod en regulier, had ik net al ergens op sol gelezen, dus het antwoord is er al)

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
je hebt nu sinds kort de keuze uit 2 soorten of het fonds een soort abbonement' dat kost 30 euro p.m of gewoon via het ouderswetse royalties systeem ze belde me vandaag om alles door te spreken, heb ze gevraagd of ze een vb contract op wilden sturen zodat ik kon zien hoe en wat voor ik met ze in zee ga. ook hebben ze gezegt da als ik wou, ik mijn gedichtenbundel die eerst via fm liep, ook via hun kon worden uitgegeven op hun kosten. klinkt allemaal heel mooi maar wil eerst even alles afwachten, moet uberhaupt het verhaal nog afschrijven dus

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De eerste vraag die je je zou moeten stellen is: wil ik mijn boek uitgeven of wil ik dat lezers mijn boek kopen? Ga naar de site van de uitgever en kijk er eens verschillend naar: als lezer of als schrijver. Hoe wordt je begroet? Wordt de lezer aangesproken (of indirect door de boekhandel aan te spreken), of de schrijver? Gaat de site over "Koop hier je boeken" of "Laat ons je boek uitgeven"? Hoe makkelijk is het om een boek van die uitgever te kopen? Wil je je boek uitgeven, ongeacht de verkoopkansen, kies dan voor een uitgever die zich op de schrijvers richt. Als schrijver ben je klant. Wil je dat je boek verkocht en gelezen wordt, kies dan voor een uitgever die zich primair met de verkoop van boeken bezighoudt en zich dus op de lezer en/of de boekhandel richt. In dat geval ben je als schrijver geen klant, de uitgever zal op geen enkele manier proberen je over te halen juist bij hen je manuscript in te leveren.