Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Rare spellingscontrole

Ik heb microsoft office word 2007. Als ik een tekst heb ingevoerd en ik de spellingscontrole uitvoer komen er rare spellingssuggesties uit. Bv: Het spijt mij echt Tijdens de controle zegt hij dan dat het DE spijt ...moet zijn. Hoe kan dit? Zo kan ik mijn tekst nooit goed nakijken. Is de instelling niet goed? Of is de controle beperkt? Misschien is het wel heel normaal. Geen idee, wie helpt?

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De grammaticacontrole is voor Nederlands maar heel beperkt. Het programma weet dat spijt als zelfstandig naamwoord niet onzijdig is, dus moet het 'de spijt' zijn. Maar ja, wij begrijpen best dat zoiets fout is.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Simon, ja wij begrijpen dat wel :nod: Toch vind ik het loei-irritant en bovendien erg tijdrovend, want je bekijkt alles wat de spellingscontrole rood vinkt. Het heeft dus niets met instellingen te maken?

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In dit geval wordt het groen gevinkt, althans bij mij. Je hebt het hier over de grammaticacontrole. Die kun je uitzetten, werkt in het Nederlands niet goed.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Simon, bij mij moet je op controleren drukken, en dan op abc en kijkt hij je tekst door. Bij mij worden de woorden echt rood. En hij pakt bijna alles op. Heel lastig. Huh uitzetten? Hoe dan?

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Om grammatica controle te stoppen moet je het roodomcirkelde vinkje uitzetten. http://i53.tinypic.com/29x90ll.gif Om het definitief te stoppen moet je in bovenstaand scherm op opties klikken en de roodomcirkelde vinkjes uitzetten. http://i51.tinypic.com/ftnct0.gif

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb zelf meegewerkt aan de NL-versie van de taalmodules voor WordPerfect (WP is nu van Corel) en weet dus dat grammaticacontrole inderdaad nog steeds niet optimaal is; in geen enkele taal. Maar ik vermoed dat er wat schort aan de instellingen van jullie MicroSoft Word, want als ik "Het spijt me echt. Ik wist niet dat de spijt zo laat zou komen. Vergef je me?" intik, dan valt-ie alleen maar over "vergef" en stelt "vergeef" voor. De automatische corrigeer-terwijl-u-typt heb ik niet aangevinkt. Hebben jullie het woordenboek wel volledig geïnstalleerd? Steeds de laatste versie opgehaald? (De versie die ik gebruik is MS Office Word 2007 SP2 onder Windows 7)

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Automatisch corrigeren aan of uit maakt niet uit, het gaat om de grammaticacontrole tijdens het typen aan of uit. Bij Tootsie wordt het als spelfout aangegeven (rood) bij mij als grammaticafout (groen). Dat is wel merkwaardig.