Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

AlphaSmart; heeft iemand ervaring met dit schrijfapparaat?

Heeft iemand ervaring met het schrijfapparaat AlphaSmart? Wat zijn positieve en negatieve kanten eraan? Meer info: www.alphasmart.com

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met deze gadget heb ik geen ervaring maar ik vrees dat het zal vallen onder: 'het bezit van de zaak is het eind van 't vermaak'. Ik zou maar eens heel diep nadenken wanneer je van plan bent om dit te gaan gebruiken.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb er geen ervaring mee, maar als ik de specificaties lees, dan is de meest opvallende eigenschap dat het apparaat direct aan en uit gaan en dus niet, zoals een pc een ellenlange opstart- en afsluittijd nodig heeft. Daarnaast heeft het een lange batterijtijd. Waar een laptop het na hooguit drie uur laat afweten kan dit ding het 25 uur volhouden (Dana) en de Neo zelfs 700 uur op niet oplaadbare batterijen. Als ik zou moeten kiezen zou ik voor de goedkope Neo gaan, als apparaat naast een gewone laptop. De 512 Mb geheugen is voor schrijven van een romanhoofdstuk genoeg (200 pagina's). De Dana lijkt teveel op een laptop en dan biedt een Netbook voor dezelfde prijs meer mogelijkheden, afgezien van de start/stop snelheid en de batterijtijd. Je moet je wel realiseren dan een NL spellchecker standaard niet aanwezig is (en waarschijnlijk ook niet verkrijgbaar). Een groot bezwaar is de aan/uitknop lees ik in een review: http://www.atpm.com/8.12/alphasmart-dana.shtml http://archive.laptopmag.com/Review/AlphaSmart-Ne…

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker