Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Vraagje over plot

Hallo allemaal! Ik ben hier nieuw, ik heet Leonie en schrijf sinds een tijdje in het Nederlands. Op de middelbare school schreef ik voornamelijk in het Engels, omdat ik ook in het Engels les kreeg. Nu ik studeer ben ik ook het Nederlands weer gaan 'waarderen', en nu lees en schrijf ik dus volop in het Nederlands! Na een aantal korte verhalen wil ik toch eens gaan beginnen aan een lang verhaal/ boek , eventueel, al denk ik voorlopig er nog niet echt over na om te worden gepubliceerd. Eerst gewoon 'relaxed' schrijven en wel zien wat er komt! Ik zit alleen met een vraagje over plot. Ik heb allerlei verhalen in mijn hoofd, maar meer 'gebeurtenissen' bij (hoofd)personen. Er zit niet echt een climax in, en op een of andere manier weet ik die ook niet echt te verzinnen. Is dit beginners onzekerheid? Betekent dit nu dat ik met een zogenaamde 'Bildungsroman' in mijn hoofd zit? Zo ja, kan dit of moet ik echt aan die climax gaan werken? Of misschien moet ik dus maar gewoon beginnen en zien wat het wordt...

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien heb je hier wat aan: http://www.advancedfictionwriting.com/art/snowfla… http://www.cod.edu/people/faculty/pruter/film/thr… (gaat over toneel/film, maar je kunt een roman ook zo structureren) http://www.writerswrite.com/screenwriting/lecture… http://www.fictionfactor.com/articles/conflict.ht… Gewoon beginnen en zien wat het wordt is een methode, maar je loopt wel veel kans om met je kop tegen de muur te lopen en het verhaal niet af te maken.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker