Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Komische verhalen

Ik zit met een essentiële vraag. Klopt mijn idee dat men tegenwoordig niet meer zo geïnteresseerd is in komische verhalen of romans in de stijl van Elsschot, Den Uyl, Biesheuvel, Kees van Kooten en anderen? Tegenwoordig lijkt de thriller te heersen over het literaire landschap. De algemene smaak neigt vooral naar ellende, drama en misdaad. Incest en familietragedies scoren ook goed. Heeft het nog wel zin om humorvolle en absurdkomsiche verhalen te produceren of moet ik mij schikken naar de tijdgeest?

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Komische verhalen verkopen nog wel, hoor. Kijk maar naar bijvoorbeeld chicklits. Zeker in deze tijd, met problemen als global warming en de crisis, willen mensen kunnen lachen. Absurdkomisch weet ik niet, ik heb geen verstand van dat genre, je zou erop kunnen googlen en kunnen kijken hoeveel hits een voorbeeldboek heeft.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Of absurdkomisch nog verkoopt weet ik ook niet maar ik ben het wel met je eens dat op dit moment ellende hoog scoort. Zelfs in kinderboeken moeten nare dingen gebeuren; scheiding, ziekte, ja zelfs de dood wordt niet geschuwd. Maar houd moed, Adrianus: op een dag zal het tij keren en komen jouw dolkomische verhalen wel weer aan bod.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker