Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Christelijke roman

Hallo, Ik ben hard bezig met een manuscript. Het is een Christelijke roman. Een sterke verhaal wil ik ervan maken. Er zijn al twee jeugdboeken van mijn uitgebracht onder pod. Nu probeer ik een roman te schrijven. Zijn er uitgevers, die Christelijke romans uitgeeft?, zo ja?, welke.. Gr.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer, maar je hebt gelijk. Hierover zou ik ook willen discussiëren:
Het meest walgelijke, sadistische, perverse bijbelverhaal dat ik ooit heb gelezen als kind heeft daar wel voor gezorgd: Genesis 22.
Deze bovenstaande opmerking is niet netjes, maar ik geloof dat ik begrijp wat RP wil zeggen. Als je, zoals ik, in een streng christelijke gemeenschap bent opgegroeid, begrijp je sommige dingen die anderen niet begrijpen.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
O, daar kun je heel lang over discussiëren want katholieken hebben vroeger ook een ontzettend strenge opvoeding gehad. (Ik niet, in de zestiger jaren begon de ontkerkelijking. En ik ben van 1964.)

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Over de kerk (en de politiek) kunnen we ALTIJD wel discussiëren, maar dit gaat over christelijke uitgevers. Ik denk dat er in Houten elk jaar een christelijke beurs is. Niet alleen van (kinder)boeken, maar ook van allerlei andere artikelen - spelletjes, muziek, films e.d. Als je wilt, kan ik zoeken naar de naam. Maar je kunt zelf ook googlen, bv via de EO of NCRV, die dergelijke evenementen vaak wel opnemen in hun website.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Er is ook elk jaar een christelijke kinderboekenweek, toch? Met eigen onderwerpen?

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, inderdaad. :!: Vraag eens gewoon bij de dichtstbijzijnde evangelische boekwinkel.

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
RP en anderen, ik begrijp het wel, denk ik. Elk kind kan op welke manier dan ook misbruikt en mishandeld worden, of dat nu met de bijbel in de hand is of met het Communistisch Manifest (bij wijze van). Het een is niet minder erg of erger dan het ander. Al is het altijd even pijnlijk, onrechtvaardig en niet de bedoeling van mens te zijn. Mens zijn gaat over liefde voor mens zijn, voor wie ieder van ons is en dat dan zo kunnen laten zijn. Die houding kan op op alle mogelijke manieren geperverteerd worden. Denk maar aan de boeken van Primo Lévi (om eens een gruwelijk lot te noemen). Maar helaas, ook dat is een aspect van mens zijn. We all have to deal with that. Hoe droevig ook. :tear: Maar het is niet het enige dat ons als mens bepaalt. We zijn ook in staat tot alle goeds. :nod: Adrie, ik ken geen christelijke uitgever, maar dat ze er zijn, is wel bekend. Ik zou bijvoorbeeld eens een christelijke boekhandel binnenwandelen en daar navraag doen. Succes! :)

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Adrie Zwaan, Misschien is uitgeverij de Banier iets voor je? Daar heb ik mijn eerste boek ook 'laten uitgeven'. Ik ben benieuwd naar je boek. Staat het al ergens, waar ik het kan proeflezen?

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zelf heb ik goede (lees)ervaringen bij uitgeverij Medema, uitgeverij Gideon en uitgeverij Kok en Ten Have. Maar ik weet niet of ze ook de roman die jij schrijft uitgeven, ik denk dat je daarvoor even de link van Dries aan het begin van dit topic moet raadplegen.

Lid sinds

18 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gebr. Koster zijn wel degelijk van het 'zware' Ze geven volgens mij ook meer theologische werken dan romans uit, maar dat kun je nazoeken. De lees & luisterbeurs daar ging ik vroeger als kind dolgraag naartoe. Dat was altijd erg leuk. Heel veel stands, heel veel boeken, auteurs, uitgevers. Alles erop en eraan. Ik ben jaren niet geweest, maar inderdaad leuk om weer eens te doen. Dit jaar ben ik helaas ;-)) op vakantie de 20ste. @Mara: klopt, die kinderboekenweek valt samen met de 'gewone' volgens mij. Er is ook een week van het spannende boek (of was het maand)

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je het naar een tijdschrift wilt sturen, kun je 'Eva' proberen. Mijn eerste boek hebben ze daar ook als 'het boek van de maand (maart)' geportretteerd. :)

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo, De Banier is geen optie, die heeft mijn eerste boek(Jeugdboek) afgekeurd, zat te weinig Christelijke elementen in. Terwijl in dat boek het geloof wel centraal staat. Omdat het toen mijn debuut was, heb ik het laten uitgeven door boekscout. Waar ik heel veel spijt van heb. Maarja het was mijn eerste boek en ik was een leek in het schrijven. Want ik heb al twintig jaar geen school meer gehad :smirk: Ik ben voor de hobby gaan schrijven en heb de nodige correctie en redactie gehad. De mensen lezen het nu en vinden het een sterk boek, maar ik heb nog 1 jaar boekscout. Van een contractbreuk wilden ze niet weten. Maarja als je alles van tevoren weet!. Wie weet laat ik na het contract met boekscout, het jeugdboek op nieuw te laten uitgeven. En dan door een echte.