Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik zoek een goede tekstverwerker

Beste mensen, Ik werk nu nog met word 2003. Dit is meer dan vervelend werken. Nou las ik laatst ergens dat er een goed programma op de markt is waar een goede spellings en gramatica controle opzit en waar je eenvoudig de indeling van je boek kan samenstellen. Ben maar een arme schrijver dus echt veel mag het niet kosten. Misschien kan ik zo een programma wel van iemand overnemen ofzo??? Ik hoop dat iemand mij goed kan adviseren. Veel groetjes Linda van Berkel

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
OpenOffice is een gratis tekstverwerkingsprogramma dat op Word lijkt. Zit ook spellingscontrole op. verder heb je PageFour, schrijverssoftware. De beperkte versie kun je gratis downloaden en uitproberen. Een ongelimiteerde versie kost 35 euro. Er zit hier naar mijn weten geen Nederlandse spellingscontrole op. Misschien kan die geïmporteerd worden, of je moet je eindversie gewoon even in een gewoon tekstverwerkingsprogramma openen. Maar makkelijk werkt het verder wel. Bedoel je misschien zoiets? Of bedoel je echt iets waar je professionele pagina opmaak mee moet doen? Meestal doet de uitgever dat namelijk.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Thanks! ik ga ff rondneuzen. Ik heb gelezen dat word 2010 ook veel mogelijkheden biedt maar ja..is kei duur. Kom vast wel iets tegen wat geschikt is. Ik wil inderdaad zelf mijn pagina's kunnen opmaken. Dit scheelt een hoop geld als je in eigen beheer uitgeeft. Liefs natuurlijk een uitgever die mij ontdekt. Maar tja...dat zal nog wel even duren ben ik bang.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Linda, met Word 2003 kun je vrijwel alles opmaken zoals je wilt, zeker als het puur tekst betreft. De truc is met Stijlen te werken. Ik wil je wel een boekje sturen. Stuur me maar een pb als je hierin interesse hebt.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Linda, Snap niet wat je niet goed vindt aan Word 2003. Die versie van Word bevalt mij juist prima. Maar in het geval je studeert (of voor de klas staat), dan kun je voor heel wat minder geld de nieuwste Office versie kopen via Slim.nl Je kunt er ook voor andere software en hardware terecht, trouwens.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi hoi, Mijn word versie 2003 heeft rare keuren dus vandaar mijn vraag. Ik kan lang niet alles doen wat ik wil. Maar misschien ligt het inderdaad wel aan mij hoor..??? of is mijn pc langzaam aan het doodgaan (wat ik niet hoop). Leonardo, Dank! erg aardig van je maar heb al het een en ander gevonden op het internet. Rest ook dank!!! tips en tricks altijd welkom Lin

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik gebruik persoonlijk Lomchari, en ik vind het een uitkomst! Je kan je personages, plot, omgeving enz. gemakkelijk beschrijven en opslaan =)

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Linda Ik weet dat sommigen op dit forum negatieve kritiek gegeven hebben op Ywriter, maar ik vind het een geweldig programma (en gelukkig met mij nog anderen). Het heeft alles wat je nodig hebt als schrijver (personagebeschrijvingen, lokatiebeschrijvingen, hoofdstuk- en sceneindeling, chapter notes voor samenvattingen, etc.) en het is eigenlijk een tekstverwerker en schrijfsoftware in één pakket. Het duurt wel even voor je alle mogelijkheden gevonden hebt, maar na enkele dagen kon ik al vrij goed met het programma overweg. Maar het grootste voordeel is dat het volledig gratis is. Dus is dit misschien iets voor jou. Als je natuurlijk enkel een tekstverwerker wil hebben voor weinig geld, zou ik opteren voor Open Office (zoals hierboven reeds aangehaald werd). Of eventueel Writemonkey. Dit is een eenvoudige tekstverwerker waar je enkel de tekst in ziet en je dus niet afgeleid wordt door al de toeters en bellen van Word en andere tekstverwerkers. Leuk extraatje is dat je er het geluid van een ouderwets typmachine erbij krijgt (heeft geen nut, maar is wel lekker nostalgisch). Ik zou me niet teveel bezig houden met lay-out, want de meeste uitgevers stellen dit absoluut niet op prijs dat je een eigen lay-out aanmaakt. Zorg er gewoon voor dat je tekst opgemaakt is in een standaard lettertype en dat je anderhalve regel tussenruimte laat. Dit is, naar mijn bescheiden mening, het enige waar je naar moet kijken. Probeer gewoon enkele van de programma's die hier aangehaald worden en kies dan dat programma er uit dat voor jou het beste werkt.