Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

gesprek mogelijke uitgever

Hallo allemaal, Drie weken geleden heb ik het manuscript van mijn boek naar een aantal uitgeverijen gestuurd. Nu heeft er één gereageerd en ze willen graag een gesprek met me. Ze zijn heel enthousiast over de inhoud. Het (orienterende) gesprek is over twee weken. Nu heb ik wel al het handboek voor schrijvers doorgenomen om een idee te hebben waar ik rekening mee moet houden, maar ik ben zo benieuwd naar tips van jullie kant. Hoe bereid ik me voor? Wat kan ik verwachten in het gesprek? Etc. Ik hoor graag van jullie. Groet, Ingrid

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: van harte en helemaal gewedlig :{} gefeliciteerd. Heel goed, heel fijn voor je, daarvoor deed je het. Ik ben plaatsvervangend :nod: blij voor je. Wat een successen vanavond voor ons allemaal hier vanavond. :thumbsup:

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Gefeliciteerd! :) Volgens mij is alles in boekpresentatie automatisch afgeschermd, maar weet niet zeker. PB Dries anders even...

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wauw, geweldig voor je, gefeliciteerd! Bij welke uitgeverij verschijnt je boek? En wat betreft je twijfels, zorgen misschien zelfs wel: niet alles komt tegelijk op je dak, je hebt heus tijd om zaken te overdenken, aan dingen te wennen. Stapje voor stapje en blijven ademen, dan komt het vast helemaal goed!

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Even bijgelezen en.. goed afgelopen! Heel fijn. Het is inderdaad nogal wat, op een dergelijke manier over jezelf en een kwetsbare periode in je leven schrijven. Maar je motivatie is goed, en het is inderdaad nogal een onderbelicht onderwerp, miskramen. Pas als je er eentje gehad hebt, dan hoor je ineens 'Ik ook,' en 'ik ook'. Tot die tijd is er nauwelijks iets te lezen over hoe het gaat als het misgaat. Je zal veel mensen een steuntje geven en dat is heel wat waard. Het beschermen van jezelf blijft belangrijk, dus tja, wat voor advies kan je dan geven. Blijf bij je verhaal, dwaal niet te ver af naar andere onderdelen van je privéleven, en als je iets echt niet kwijt wilt - dan wil je dat niet kwijt. Het verhaal wordt er niet minder om. Veel succes met het hele proces van afmaken en fune tunen.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben ook bijgelezen. Gefeliciteerd. Ik ben nu heel benieuwd naar de rest.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Update: (anderhalf jaar na dato :-)), Ik zie dat het alweer ontzettend lang geleden is dat ik dit onderwerp geplaatst heb. Misschien wel leuk te melden dat inmiddels afgelopen weekend mijn boek "Koningskinderen, over ongewenste kinderloosheid, verlies en alsnog het geluk ervaren" is uitgekomen. Ik zal kijken op welke plek op deze site ik meer kan vertellen hierover! Groetjes, Ingrid van der Kuil

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig! Ik kijk nu nog eens terug naar bericht dat ik hier schreef. We zijn inmiddels ruim anderhalf jaar verder en heel wat ervaringen rijker ;-). Uiteindelijk ben ik niet in zee gegaan met de uitgever waarmee ik het bedoelde gesprek had. Teveel twijfels en haken en ogen. Een jaar geleden ben ik in contact gekomen met mijn huidige uitgever en is mijn boek in april 2012 op de markt gekomen. Een geweldige ervaring en -ook nu nog- een droom waar ik in lijk te zitten. Verkoop gaat goed en verschillende media weten me te vinden. Aankomende week zelfs een interview met redactrice van weekblad Margriet voor een artikel dat binnenkort nav mijn boek in dat blad geschreven gaat worden. Onwerkelijk, maar zo leuk om mee te maken! Eigenlijk gun ik jullie dat allemaal. Er wordt me nu door steeds meer mensen gevraagd of ik nog een tweede boek ga schrijven. Het hele proces en alles daar omheen is geweldig dus als ik nog inspiratie krijg, wie weet. Als jullie meer over mijn boek willen weten, kun je eens een kijkje nemen op mijn website http://www.ingridvanderkuil.nl

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inkie 212, driedubbel geluk gewenst, met je twee kinderen en nu met je boek!!! Wat een moed en bijdrage aan het zo belangrijke onderwerp! Veel succes met de verdere voortgang als interviews en presentaties!

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik weet niet waar de boekpresentatie heen is gegaan (met de hele forumverschuivingen en alles), maar ik herinner me wel dat een week geleden er door de schrijfster een belofte is gedaan over onthullingen betreffende "niet zo heel erg rooskleurige" berichten over uitgeverij Boekenboet. Ik vind dat we die ervaring nu wel mogen horen. Of anders een link mogen krijgen naar de boekpresentatie waarin die verklaring staat. Of op zijn minst de mededeling dat het maar een verkoopbevorderend grapje was, of zoiets.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mevrouw Van Dale wacht ook nog steeds op antwoord. Je schoffelt toch geen uitgever onderuit alleen maar omdat je geen tuin hebt?

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het boek staat in elk geval niet meer op site van boekenboet, en bij bol.com pas weer leverbaar vanaf augustus.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haar boek komt over een paar weken opnieuw uit, weet ik toevallig. Geduld is een schone zaak :) Sommige dingen hebben tijd nodig. Ben je direct betrokkene Schli of Tja, mail me dan maar even. En op haar website staat gewoon een contactmogelijkheid, Tja. Vraag het daar anders even.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Daar gaat het mij niet om. Er is hier vorige week met veel dramatiek en in het openbaar verkondigd dat Boekenboet niet deugt. Er is om onderbouwing gevraagd, die werd "over een week" beloofd. Dat is nu.. Die onderbouwing is nog steeds niet gekomen. Het lijkt me naar Boekenboet en hun potentiële auteurs (degenen die overwegen er iets heen te sturen) wel zo netjes om aan te geven wat er precies aan de hand is, of een verontschuldiging of iets dergelijks te schrijven.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ze kondigde aan dat er iets 'onprettigs' aan de hand was en zou er een week later op terugkomen. Ik ben benieuwd wat dat is. Als ze het hier neerzet, kan iedereen het lezen. Als ik je bericht zo lees, Zjors, is er iets misgegaan met het boek. Kan gebeuren, maar dat mogen we toch wel weten?

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo allemaal, Alvast even een korte reactie van mijn kant (ik snap de 'zorgen' die jullie hebben en geloof me: het is nooit mijn bedoeling geweest om zomaar 'onrust te zaaien'! Mijn oprechte excuses als dat wel zo overgekomen is). Feit: Door recente ontwikkelingen (rondom uitgeverij) ben ik helaas (!) genoodzaakt geweest mijn contract -dat ik had met betreffende uitgever- te laten ontbinden. Vanaf nu wordt mijn boek in eigen beheer uitgegeven. Ik ben de afgelopen week heel druk bezig geweest om alles hiervoor te regelen. In de gegeven situatie ben ik 'blij' dat ik dit in zo'n korte periode op een goede manier heb weten te regelen. Mijn boek gaat wel door. Ik weet dat er meerdere auteurs en opdrachtnemers 'gedupeerd' zijn. Ik weet ook dat zij binnenkort meer naar buiten willen brengen. Dat kan en wil ik niet voor hen doen. Misschien is het mogelijk een nieuw 'algemeen' topic aan te maken, waarop iedereen zijn ervaringen met de betreffende uitgever kan zetten? Ik wil daar dan ook t.z.t. mijn ervaringen (op hoofdlijnen) met jullie delen. Ik hoop dat dit mogelijk is, dan kan dit topic 'gewoon' over de inhoud van mijn boek blijven gaan. Op deze plek ga ik in ieder geval niet meer reageren op/over de situatie. Ik hoop op jullie begrip daarvoor. Als iemand echt geinteresseerd is, kun je via contactformulier website rechtstreeks contact met me opnemen. Het is op dit moment niet mogelijk om alles hier 'in openbaarheid' te delen. Ook hierin hoop ik op begrip. groetjes, Ingrid P.S. Als ik vooraf had geweten wat voor reacties ik op mijn eerste berichtje zou krijgen, weet ik niet of ik op dit forum iets geplaatst zou hebben over het hele gebeuren.....(en dat terwijl mijn bedoelingen goed waren/zijn). (leermomentje voor mezelf). @schlimazlnik Ik wil toch echt even iets rechtzetten: ik heb nooit gezegd dat uitgever niet zou deugen. Ik heb aangegeven dat mijn eerdere positieve ervaringen niet meer zo positief zijn. Dat is heel wat anders! En wat betreft auteurs die iets op willen sturen; ik ga niemand vertellen wat ze wel/niet moeten doen. Ik kan alleen mijn ervaringen vertellen. Daar kunnen ze mee doen wat ze willen. @Tja: Een tuin heb ik, dus dat schoffelen op de door jou genoemde wijze is in zijn geheel niet nodig ;-) en ook nooit aan de orde geweest. Ik hoop dat je dat van me wil aannemen.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi allen, Vanaf heden geef ik mijn boek uit in eigen beheer. Nu heb ik nog een vraagje en ik hoop dat iemand mij daar antwoord op kan geven. Hoe noodzakelijk is een ISBN-nummer? Wanneer neem je die wel en wanneer niet. Mijn boek had een ISBN-nummer en dat kon/kan ik overnemen van de uitgever. Nu is de vraag of dat verstandig is. Wat is de meerwaarde? Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen. Groetjes, Ingrid

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Bedankt voor je reactie, ook al ben ik niet veel wijzer geworden. Als je graag wilt dat je boek op bol.com komt, is een isbnnummer onontbeerlijk. Anders zou ik niet weten hoe je op bol.com moet verschijnen. Anderen misschien wel. Ook als je het naar bilbion opstuurt, moet er een isbnnummer in staan. Hoewel de kans dat het aangenomen is, heel klein is. Maar je kunt het altijd proberen. Waarom zou je het isbnnummer van Boekenboet niet overnemen? Jij hebt nu de rechten. Ik heb niet voor niets gereageerd. Ik zat ook aan Boekenboet te denken, maar om de een of andere manier had ik mijn twijfels. Nee, ik kan het niet onderbouwen. Het is slechts een gevoelskwestie. Ja, ik zou er wel meer over willen weten. Succes met je boek.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@tja: dank voor je snelle reactie. Ik denk ook dat ik ISBN overneem, want dan blijft het 'bekend' bij bol.com etc. Bij BIBLION ligt boek inmiddels al, dus daarvoor hoef ik het niet te doen. Als je meer wil weten over uitgever, mail me dan even. Groetjes, Ingrid

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik zie geen mailtje staan. Sorry, net op je site gezien. Zjors had het ook al genoemd..

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook als je het naar bilbion opstuurt, moet er een isbnnummer in staan. Hoewel de kans dat het aangenomen is, heel klein is. Maar je kunt het altijd proberen.
Dat wil ik even rechtzetten, Tja. Naar Biblion kan ook zonder ISBN. Mijn 'Zusje, dat ben ik' heeft ook geen ISBN en is ruim ingekocht. Wel moet je dan zelf zorgen dat de bestelde boeken daar komen (mijn drukker heeft ze gestuurd), normaal betrekken ze die via Centraal Boekhuis. Ook als er iets niet goed gaat (vanmorgen hoorde ik dat er 4 misdrukken bij zaten bij Biblion) moet je dat zelf rechtzetten, terwijl ze die anders gewoon naar CB sturen om te vervangen. Als je boek dus bij CB ligt, want dat hoeft natuurlijk niet per se als je een ISBN hebt. Maar zonder ISBN kan Biblion dus ook, al is het voor Inkie niet meer relevant.