Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoe tegenstander en hoofdpersoon bij elkaar houden

Hallo Sollers, Ik heb een probleem met mijn plot. Ik weet niet hoe ik geloofwaardig de tegenstander in de buurt van mijn hoofdpersoon moet houden. Een eis in mijn plot is dat mijn hoofdpersoon op een schip gaat, zijn vaderland voor altijd verlaat en in een ander land komt. Nu heb ik het zo dat hij dit als straf krijgt en als gevangenen te werk gesteld word in een ander land , te samen met de andere "nobele" mensen op het schip die er willen gaan wonen en een nieuwe toekomst opbouwen. Ik heb nu twee thema's voor me waar ik beide in vast loop: a) Als de tegenstander van mijn hoofdpersoon 'de maatschappij' is dan kunnen deze door verschillende mensen worden gespeeld. Ik twijfel hier echter over omdat ik niet weet hoe diverse personen als tegenstander te laten worden. b) Als de tegenstander van mijn hoofdpersoon een persoon is dan weet ik hem niet geloofwaardig op het schip te plaatsen en mee te laten varen om ook in dat nieuwe land te gaan wonen en werken. In mijn plot wilt de tegenstander namelijk mijn hoofdpersoon doden en vice versa aangezien mijn hoofdpersoon wraak wil nemen. In dit scenario is mijn tegenstander is nu een corrupte politieagent en 'mensen kent in hoge klassen' die mijn hoofdpersoon iets ergs heeft aangedaan waarvoor hij moet vluchten. Maar waarom zou een corrupte politieagent meegaan op een schip met een gevangen die in dat nieuwe land hoogst waarschijnlijk dood gaat? Gr, Jeri

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als die agent nu om een goed onderbouwde reden een ziekelijke obsessie voor de hoofdpersoon heeft ontwikkeld zou het ook kunnen. Waarom heeft die agent hem sowieso iets aangedaan? Als de hoofdpersoon nu een heel belangrijk geheim van de agent weet zou dat ook een reden kunnen zijn, waaorm de agent liever meereist om zich er zeker van te stellen dat de hoofdpersoon echt overllijdt.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De agent gaat undercover mee op het schip, zogenaamd als mede gevangene en heeft de opdracht ervoor te zorgen dat alles volgens plan verloopt? xas

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hij lijdt aan het tegengestelde van paranoia; heeft de ziekelijke neiging om voortdurend om jouw hoofpersoon te volgen, waar hij ook heen gaat. Pittige materie trouwens.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik weet niet in welk tijdperk dit verhaal zich afspeelt en hoe het vervoer daar geregeld is, maar de tegenstander, wie dat dan ook is, zou later na kunnen reizen. Als hij weet waar de hoofdpersoon "verbannen"wordt, lijkt me dat een klein subplot in het verhaal. Het is voor de lezzer dan namelijk nog maar de vraag of de tegenstander de hoofdpersoon zal vinden...