Start » Forum » Opsporings bericht maken

Opsporings bericht maken

7 reacties [Laatste bericht]
Cl@usm@us
Laatst aanwezig: 7 jaren 41 weken geleden
Sinds: 25 Jul 2010

Opsporings bericht maken

Hoe kan ik het beste een opsporings bericht die je op tv zou horen en in de krant leest maken? Het gaat erom dat een opsporingsbericht in de krant word gelezen en een politie bericht op tv gekeken wordt..

Met een andere type letter? Gecentreerd? Vet?

Groetjes Claudia

Reacties

Waus
Laatst aanwezig: 6 weken 2 dagen geleden
Sinds: 13 Dec 2006

Als het op tv is, kan je gewoon schrijven:
'De politie vraagt uw aandacht voor het volgende,' klinkt het ineens. '(situatie waarbij persoon X betrokken was) (beschrijving persoon X) Heeft u deze persoon gezien, neem dan alstublieft contact op met de politie.' Ofzo.
En voor de krant:
'Hé, wat is dat nou? Haar oog valt op een klein bericht linksonder.
(opsporingsbericht)'

Dries Arnolds
beheerder
Laatst aanwezig: 6 uren 47 min geleden
Sinds: 9 Nov 2004

Je zou het bijvoorbeeld in het Courier lettertype (beetje typemachine) kunnen zetten, of gewoon cursief. Zou het niet al te extreem doen. Centreren ziet er in mijn bescheiden opinie echt niet uit.

Scribendi salutem!

Folen
Laatst aanwezig: 7 jaren 47 weken geleden
Sinds: 11 Feb 2008

Sorry, geen echte toevoeging en een beetje onbenullig, maar dit is een schrijfsite
Opsporingsbericht is zonder spatie nod

Simon Corson
Laatst aanwezig: 1 jaar 11 weken geleden
Sinds: 13 Feb 2010

Als je het een kranten uiterlijk wilt geven zou je het in kolommen op kunnen maken.

Kind vermist
Naar eerst nu bekendgeworden is ... bla bla bla bla bla bla bla bla bla blabla bla bla blabla bla bla bla blabla bla bla bla blaSignalement:Lang 1.35mKleur ogen: blauw bla bla bla bla bla bla bla bla blabla bla bla bla     .

Four Seasons
Laatst aanwezig: 1 jaar 31 weken geleden
Sinds: 29 Apr 2008

Cl@usm@us,

Misschien heb je wat aan de volgende site:

http://www.amberalertnederland.nl/Default.aspx?lan...

AMBER Alert is het landelijke waarschuwingssysteem bij urgente kindervermissingen en – ontvoeringen. Hiermee kan de politie bij de ontvoering of vermissing van een kind direct heel Nederland waarschuwen – via PC- en TV-schermen, websites, e-mail, SMS, Twitter, instant messaging, TV en radio. Zo kan de kans op een goede afloop enorm worden vergroot.

Eigen wijsheid is ook wijsheid.

Spirit
Laatst aanwezig: 5 jaren 8 weken geleden
Sinds: 31 Jul 2010

Als het iets is wat je naar een uitgever gaat sturen, moet je zo min mogelijk aan de opmaak doen. Ze schijnen het alleen maar irritant te vinden als je je manuscript teveel 'opmaakt' (Ja, daar kwam ik zelf ook pas achter toen ik mijn envelop al op de post had gedaan stick out tongue)

Grom.

Cl@usm@us
Laatst aanwezig: 7 jaren 41 weken geleden
Sinds: 25 Jul 2010
Folen schreef:

Sorry, geen echte toevoeging en een beetje onbenullig, maar dit is een schrijfsite
Opsporingsbericht is zonder spatie nod

dank je wel!

Lees Schrijven Magazine
  • Leer schrijven als Stephen King
  • Alles wat een schrijver moet weten over uitgeverijen
  • Schrijftips van Sander Kollaard (Stadium IV)
  • Wat verdien je aan een boek?
  • Crashcourse publiciteit & promotie
  • De schrijfdip en wat je ertegen kunt doen

Dit nummer niet missen, maar nog geen abonnee? Neem vóór 23 september 16:00 u. een abonnement!

MELD JE AAN
Lees Schrijven Magazine!

Lees het komende nummer van Schrijven Magazine. Meld je aan vóór 23 september!

Word abonnee