Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Opsporings bericht maken

Hoe kan ik het beste een opsporings bericht die je op tv zou horen en in de krant leest maken? Het gaat erom dat een opsporingsbericht in de krant word gelezen en een politie bericht op tv gekeken wordt.. Met een andere type letter? Gecentreerd? Vet? Groetjes Claudia

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als het op tv is, kan je gewoon schrijven: 'De politie vraagt uw aandacht voor het volgende,' klinkt het ineens. '(situatie waarbij persoon X betrokken was) (beschrijving persoon X) Heeft u deze persoon gezien, neem dan alstublieft contact op met de politie.' Ofzo. En voor de krant: 'Hé, wat is dat nou? Haar oog valt op een klein bericht linksonder. (opsporingsbericht)'

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Je zou het bijvoorbeeld in het Courier lettertype (beetje typemachine) kunnen zetten, of gewoon cursief. Zou het niet al te extreem doen. Centreren ziet er in mijn bescheiden opinie echt niet uit.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Sorry, geen echte toevoeging en een beetje onbenullig, maar dit is een schrijfsite Opsporingsbericht is zonder spatie :nod:

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je het een kranten uiterlijk wilt geven zou je het in kolommen op kunnen maken. Kind vermist
Naar eerst nu bekend
geworden is ...
bla bla bla bla bla
bla bla bla bla bla
bla bla bla bla
bla bla bla bla bla
bla bla bla bla bla
Signalement:
Lang 1.35m
Kleur ogen: blauw
bla bla bla bla bla bla bla bla bla
bla bla bla bla
     .

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Cl@usm@us, Misschien heb je wat aan de volgende site: http://www.amberalertnederland.nl/Default.aspx?la… AMBER Alert is het landelijke waarschuwingssysteem bij urgente kindervermissingen en – ontvoeringen. Hiermee kan de politie bij de ontvoering of vermissing van een kind direct heel Nederland waarschuwen – via PC- en TV-schermen, websites, e-mail, SMS, Twitter, instant messaging, TV en radio. Zo kan de kans op een goede afloop enorm worden vergroot.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als het iets is wat je naar een uitgever gaat sturen, moet je zo min mogelijk aan de opmaak doen. Ze schijnen het alleen maar irritant te vinden als je je manuscript teveel 'opmaakt' (Ja, daar kwam ik zelf ook pas achter toen ik mijn envelop al op de post had gedaan :P)

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sorry, geen echte toevoeging en een beetje onbenullig, maar dit is een schrijfsite Opsporingsbericht is zonder spatie :nod:
dank je wel!