Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

feedback vormvaste verzen

Beste schrijvers, Nadat ik in het afgelopen jaar ongeveer 300 sonnetten en nog een handjevol andere vormvaste verzen heb geschreven, ben ik hard toe aan wat feedback door iemand die er verstand van heeft. Ik ben al op zoek gegaan en het blijkt niet moeilijk te zijn om een schrijfdocent te vinden die ook teksten beoordeelt. Helaas is mijn eerste ervaring - ik ga niet zeggen met wie - teleurstellend. Niet iedereen die zichzelf in staat acht om teksten te beoordelen, begrijpt ook de mogelijkheden en beperkingen van vormvaste verzen, zo heb ik inmiddels ervaren. Weten jullie misschien iemand die dit kan? Dank.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja dat wil ik ook graag weten. Tantebetje, als je hem/haar gevonden heb, breng mij op de hoogte. Misschien kan ik er ook wat aan hebben. :unibrow: })

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
FS, zal ik doen, mocht ik zo iemand vinden. Ben je ook al op zoek geweest? Ik verbaas me er een beetje over: het is heel makkelijk om een schrijfdocent te vinden die zichzelf als 'all round' beschouwt maar die je niet kan helpen met vormvaste verzen. De afgelopen jaren heb ik wat workshops en zo gevolgd. Gaat allemaal over vrije verzen. Toch worden er in het Nederlandse poëziewereldje nog heel wat vormvaste verzen gemaakt: Komrij, Rawie, Kal, Drs.P, v. Pamelen, ik noem er maar wat. Als je die kant op wilt, heb je blijkbaar geen cursus, workshop of begeleiding nodig :confused: .

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De afgelopen jaren heb ik wat workshops en zo gevolgd. Gaat allemaal over vrije verzen. Toch worden er in het Nederlandse poëziewereldje nog heel wat vormvaste verzen gemaakt: Komrij, Rawie, Kal, Drs.P, v. Pamelen, ik noem er maar wat. Als je die kant op wilt, heb je blijkbaar geen cursus, workshop of begeleiding nodig :confused: .
Tantebetje, wat let je om vormvaste verzenmakers die je goed vindt, persoonlijk te benaderen met je vraag?

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tantebetje, waarom zou je verder zoeken? Volgens mij ben :thumbsup: jij degene, met zoveel vormvaste verzen, de enige expert in dit land. Als ik jouw twijfels en of opmerkingen lees bij een gedicht, ontkom ik niet aan de indruk dat jij de expert bent die je zelf zoekt. :nod:

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Och Suma wat lief. Er was al eerder ergens anders iemand die ongeveer hetzelfde zei. En nog iemand, op een weer andere plaats, andere manier. Misschien wordt het toch eens tijd om een beetje in mezelf te gaan geloven :confused: .

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wilde al niet zeggen dat je wat meer vertrouwen in je eigen kunsten moet krijgen: hup kom op! Zeg tegen jezelf dat jij de expert bent. Kun je nog geld mee verdienen ook als andere mensen je googlen. Voor je het weet heb je het zo druk dat je niet meer aan dichten toekomt. :{}

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je googelt op 'sonnetten' of op begrippen in verband met rijm, kom je al snel bij mij terecht; op deze manier komen er regelmatig mensen op mijn blog kijken. Vrije verzen zijn de norm; wie rijmen wil, moet zoeken. (Voor wie nu geïnteresseerd raakt: dit is op mijn blog te vinden onder de categorie 'sonnetten schrijven'.) Mij levert het voorlopig geen geld op, maar misschien enige bekendheid. Soms denk ik: als ik een boekje zou willen uitbrengen en er ook nog iets aan overhouden, dan kan ik waarschijnlijk meer verdienen met een boekje over vaste versvormen dan met een bundel sonnetten. Toch zou ik dat laatste ook heel leuk vinden. Ik zou trouwens al heel lang een stukje over metrum en ritme op mijn blog zetten. Misschien dat ik het vandaag maar even doe. Thx, Suma.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, :thumbsup: prima plan. En als je van die blogs dan een verzameling maakt, heb je meteen al weer een boek voor de verkoop. Vervolgens geef je een boek(je) uit met die 300 sonnetten die al klaar hebt liggen...