Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Boek voor leraren Frans

Beste mensen, Ik heb een educatief boek geschreven, een soort handboek voor leraren Frans. Waar kan ik het uitgeven? En op welke manier? POD etc. Ik maak me alleen zorgen over de promotie, hoe kan ik alle leraren Frans van Nederland bereiken? Ze zijn namelijk mijn doelgroep. Bedankt alvast voor de tips

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
tip 1: stel je voor op dit forum tip 2: kijk eens bij de zoekfunctie onder uitgeven tip 3: doe een mailing naar alle scholen voor voortgezet onderwijs over je project. tip4: als je je alleen zorgen maakt over de promotie, kijk dan eens op uitgeverswebsites, vooral die van educatieve werken; dit is een schrijversforum namelijk.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je antwoord. Ik ben nieuw op deze website. Ik ben Sonia, docente Franse taal en cultuur en jurist. Ik heb verder een vraag gesteld over promotie omdat ik een kop geintituleerd "promotie"heb gezien, er worden dus wel daarover tips gegeven. Jouw tip 3 vond ik prima: een mailing naar alle scholen sturen, maar hoe zou jij dat doen? Ik bedoel folders sturen, mailen etc. Bedankt alvast! Sonia

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Magali, Ik zou contact opnemen met een uitgever van educatieve boeken, bij voorkeur een uitgever die al leermethoden maakt voor onderwijs in de Franse taal. Die weten ook alles van promotie, zodat je je daarover geen zorgen hoeft te maken. Ik heb even naar een paar van mijn eigen cursusboeken gekeken: Clé International, Nijgh Versluis uit Baarn en Wolters Noordhoff uit Groningen. Als je daar op googelt dan komt er vast meer bovendrijven. Veel succes. Overigens niet handig dat je twee topics bent begonnen met exact dezelfde titel en inhoud. Grote kans dat een van beiden de eindstrijd niet gaat halen. Welkom trouwens op dit forum. Leuke combinaties van beroepen heb je. Ik ben ook jurist en studeer voor vertaler Frans. Als je dus nog een proeflezer zoekt voor je boek, dan heb je er nu één gevonden.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien adverteren in onderwijsbladen? Of een mailing naar opleidingen voor docent Frans? En ook naar onderwijs-begeleidingsdiensten, wie ken je zelf, welke vaktijdschriften? Folders worden bij mijn weten meteen opzij gelegd door de recepties. Er komt erg veel binnen. Bellen en een afspraak maken om iets te laten zien (of ga bijv. op de onderwijsbeurs staan) is misschien voortvarender en meer succesvol. En vertel je verhaal aan de uitgevers, malmberg, zie je andere post, daar staan ook tips, van mij ook veel succes! Waar gaat je boek over? Lesgeven? De Franse taal leren? Een hoe-overleef-ik-mijn- student Frans? ben benieuwd

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt kate, mijn bevat talloze tips om de leerlingen voor Frans te motiveren.
Zou ik graag willen lezen. Ik vond het altijd fantastisch, de Franse les, las en lees ook Franse boeken, maar mijn schoolgaande jongens van 13 en 15 zijn moeilijk te motiveren (niet alleen voor Frans trouwens) alhoewel ze wel erg op de Franse keuken zijn gesteld, dus laat ik ze af en toe helpen met koken, dan leren ze iig een beetje de uitspraak... 1 klant heb je dus al.. Merci-avant-le-livre..., Kate S.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook als je zelf gaat uitgeven, dan wil dat niet altijd zeggen dat je meer dan 10% winst haalt, maar goed. In dat geval doe je er goed aan om jezelf te verdiepen in het fenomeen POD. Het kan natuurlijk geen kwaad om alvast na te denken over de promotie van je boek, maar zolang dat gedrukte boek nog heel ver weg is, zou ik een mailing niet bovenaan op mijn prioriteitenlijstje zetten. Hier vind je een link naar een overzicht over POD: http://www.schrijvenonline.org/meestgesteldevragen

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
De twee topics samengevoegd. Crossposten (zelfde bericht op verschillende plaatsen zetten) is hier niet toegestaan.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste mensen, Ik heb een educatief boek geschreven, een soort handboek voor leraren Frans. Waar kan ik het uitgeven? En op welke manier? POD etc. Ik maak me alleen zorgen over de promotie, hoe kan ik alle leraren Frans van Nederland bereiken? Ze zijn namelijk mijn doelgroep. Bedankt alvast voor de tips
www.educatief.nl ? http://www.studieboeken.nl/ ?

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@FS: waarom zou Magali daar iets aan hebben? Ze zoekt geen studie(boek), maar een manier om het door haar geschreven lesboek uit te geven.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@FS: waarom zou Magali daar iets aan hebben? Ze zoekt geen studie(boek), maar een manier om het door haar geschreven lesboek uit te geven.
Ze kan contact met ze opnemen hoe ze deze boeken het beste kan uitgeven. Misschien hebben de verkopers van studieboeken wel connecties met uitgeverijen hiervan. En door de links met opleidingen van een studie Frans kan ze er misschien achter komen, met welke lesboeken zij werken. En haar (uitgegeven) lesboeken aanbieden.

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste mensen, Ik heb een educatief boek geschreven, een soort handboek voor leraren Frans. Waar kan ik het uitgeven? En op welke manier? POD etc. Ik maak me alleen zorgen over de promotie, hoe kan ik alle leraren Frans van Nederland bereiken? Ze zijn namelijk mijn doelgroep. Bedankt alvast voor de tips
Salut Magali, Je m´appelle Najima et je suis professeur de Francais a la Haye. Pour mon mémoir, j ai choisi de faire une recherche sur la motivation des eleves pour la matiere francaise. Apres avoir contacter le bureau de levende talen, ils m ont conseiller de prendre contact avec toi. Cest pour cela que je me demandais quand est ce que ton livre sera en vente. J en ai vraiment besoin!!! Je te remercie d avance pour ta reaction! Najima

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Professeur de Français? Alors tu ferais mieux d'écrire "ils m'ont conseillé" ;) Et je suppose que les accents et la cédille n'étaient pas disponibles? :) Bonne chance avec ton mémoire.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Les reactions sont une peu trop tard...le topic est de été de l'an 2010, l'écrivant est disparu... peut-être un PB où email est nécessaire pour contacter-lui. en ik zou een lesboek best kunnen gebruiken, pardon.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Schli, je kan je profiel zo instellen dat je een berichtje krijgt als er weer op een topic gereageerd is, dus misschien is Magali minder disparu dan het lijkt. We zullen het wel merken.