Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

boek uitgeven/Cluster uitgeverij gestart

Pff Na veel gelezen te hebben en gediscussieerd met iedereen heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben een eigen uitgeverij begonnen. Het was een hoop gepluis en gezoek maar ben er dankzij een hoop van jullie uit gekomen. Nu wil ik het volgende vragen of er mensen interesse hebben om zich ter zijner tijd bij mij aan te sluiten je valt dan onder mijn cluster. Je moet nu niet denken dat dit meteen vandaag kan omdat ik eerst mijn eigen boeken even wil promoten omdat die al bij het cb liggen nu. mocht je interesse hebben laat het me dan even weten. Veel liefs,

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sommige woorden zijn verkeerd gespeld, zoals interesse en te zijner tijd. Heb je daar een goede reden voor? En kan je wat duidelijker zijn over wat nou precies je plan is en welke stappen je wilt ondernemen om je doel te bereiken?

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verkeerd gespeld tja het was ook warm voor mij vandaag en ben net 30 klaar met werken dus sorry als ik om bijna half 11 s avond niet meer correct spel. Wist niet dat jullie daar moeilijk over deden. Mijn doel te bereiken? Vanaf 1 juli gaat het de lucht in. ingeschreven bij de kvk als een uitgeverij. Dat houd in dat ik zelf een aansluiting bij het cb heb en zo daar meer mensen kan onderbrengen. Als een cluster. Mensen verzorgen zelf de boeken en ik zorg dat ze bij het cb terecht komen. Ondernemersplan is klaar kvk en belasting en bank zijn akkoord dus de rest moet ook goed komen.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
tja ik dacht alleen goed te doen om meerdere mensen een mogelijkheid te bieden om zonder een te lange omweg bij het centraal boeken huis terecht te kunnen komen die hebben immers een monopoly positie in Nederland. Maar goed ik ben blij met alle bijdehante opmerkingen!!

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo! Waarom ben je eigenlijk je eigen uitgeverij gestart? Je had toch al drie boeken uit enzo? Hoe loopt het daar dan mee en wil je niet gewoon doorschrijven :)?

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Mag ik er dan nog één maken? ;) We zijn hier heel streng op zelfpromotie en spam. Ik weet dat dit geen super commercieel initiatief is, maar wil je hierbij verzoeken om het promoten van je uitgeverij op de rest van het forum achterwege te laten. Je mag in je onderschrift een link plaatsen en ik laat dit topic staan, maar wees terughoudend, hoeveel profijt je schrijvers ook denkt te gaan bieden.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb voor die naam gekozen omdat het allemaal letters zijn van mensen die me heel dierbaar zijn. daar komt bij dat het kalmte betekent en dat wordt je van schrijven. Het is trouwens echt niet mijn bedoeling om me hier te promoten hoor. Ik weet gewoon hoe moeilijk het is om bij een cluster te komen of het cb vandaar dat ik een helpende hand wil reiken. We hebben immers meer talent in nederland dan iedereen denkt. Klopt trouwens ik heb 2 boeken uit gegegeven en de derde komt 1 oktober groots uit. ik schrijf gewoon door wees maar niet bang hahhaha de boeken lopen goed ik ben minder gaan werken en ben er echt heel trots op.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
tja ik dacht alleen goed te doen om meerdere mensen een mogelijkheid te bieden om zonder een te lange omweg bij het centraal boeken huis terecht te kunnen komen die hebben immers een monopoly positie in Nederland. Maar goed ik ben blij met alle bijdehante opmerkingen!!
Je presentatie haalt een dikke onvoldoende door de schrijffouten en de kromme zinnen. Het gebrek aan informatie maakt dat het beeld compleet: in mijn ogen is dit niet een serieuze, professionele uitgeverij. Noem het maar de zoveelste bijdehante opmerking, ik noem het opbouwende kritiek. Doe ermee wat je wil. Succes met je project.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je zo blij bent met al die bijdehante opmerkingen, dan kom ik ook even langs :p boekenhuis monopolypositie Die spaties zijn nergens voor nodig. Wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen, is dat een uitgeverij vaak meer doet dan een boek uitgeven. Tenzij je in eigen beheer uitgeeft, zal een uitgever veel van dit soort fouten er voor je uithalen. Als jij dit soort fouten constant maakt, dan is het voor mij nog maar de vraag of het verstandig is je boeken uit te geven, zeker omdat je hier niets verteld over tussenstappen en proeflezers/spellers. Als je dit soort fouten niet constant maakt, dan lijkt het er wel erg veel op dat dit je niet genoeg interesseert en je nog even snel 's avonds reclame wilde maken. Het eerste bericht in een topic van een schrijfsite moet zonder spelfouten zijn! Zeker omdat je hier iets heel serieus aanbiedt, waar denk ik ook genoeg mensen in geïnteresseerd zijn, is het belangrijk dat je professioneel overkomt. Dit is alleen maar mijn bescheiden mening, niet zo bescheiden uitgedrukt

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Ik heb voor die naam gekozen omdat het allemaal letters zijn van mensen die me heel dierbaar zijn. daar komt bij dat het kalmte betekent en dat wordt je van schrijven.
Ik doelde dus niet op het eerste woord van de naam, maar op 'books'. Waarom niet 'boeken'? En ben het met de anderen eens dat als je een zakelijk voorstel doet (en dat doe je) dat je dan wel aangesproken mag worden op de manier waarop je iets presenteert. Maar laten we daar nu over ophouden. Over de spel/tikfouten is nu genoeg gezegd.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb er wel respect voor dat je in deze tijd iets voor jezelf wilt beginnen. Meerdere ideeën heb ik al bekeken. Alleen meerdere dingen liepen op een flop uit. Gewoon omdat het teveel werk is en teveel pluizen. Als je zoveel hobby’s hebt – zoals het dan mag lijken – is het moeilijk om zoiets er naast te gaan doen. Misschien door een gebrek aan discipline, de omgeving (waarin rust voor mij belangrijk is) en mijn gezondheid lukt het ook niet. Daarnaast ben ik een beetje een gierige aap die niet al zijn geld wil verliezen aan een bedrijf. Liever via een omweg zodat er meteen winst geboekt kan worden. Persoonlijk denk ik dat dit wel mogelijk is. Niet dat je er meteen van kunt leven. Eerder denk ik aan andere dingen. Ik wil je een tip mee geven. Waarom begin je vredesnaam een uitgeverij terwijl je ook schrijfcursussen kunt gaan geven? Als je boeken zo goed lopen dat je minder bent gaan werken, dan is het toch achterlijk om jezelf niet onder de aandacht te brengen en juist je boeken te promoten? Ik denk dat hier veel betere dingen uitkomen. Als je na verloop van tijd lezingen kunt geven en misschien ook schrijflessen, dan is het al veel leuker. Er zijn in Nederland heel veel mensen die schrijven. Ze willen vast wel van iemand ‘bijscholing’ hebben die al enige dingen heeft gepubliceerd. Desondanks wat alle anderen hier zeggen over je typefouten (ik vind dit ook niet kunnen), heb je wel drie boeken gepubliceerd. Dus je zou het wel moeten kunnen… Om je weg te vinden in het wereldje is denk ik toch marktonderzoek heel erg belangrijk voor je. Met een KvK verhaal ben je er nog niet. Al die anderen dingen schrikt mij ook af. In ieder geval succes gewenst! Ik drink er eentje op! Proost!

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Wat een vreemd voorstel. Alsof iedereen schrijfcursussen kan gaan geven? Daar moet je wel behoorlijk wat schrijfervaring voor hebben en didactische kwaliteiten niet te vergeten. En dan nog moet je er maar zin in hebben. Daar gaat het hier toch helemaal niet over?

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat is cb? Wat doet cb? Wat houdt een cluster in. Een gezelschap met....? Hoe verhouden zij zich tov elkaar? Ben nog niet helemaal thuis in dit jargon, blijkt. xsg

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
CB = Centraal Boekhuis, distributiekanaal voor een groot deel van de Nederlandstalige boeken voor de boekwinkels Uitgeverscluster = Groep van (kleine) uitgeverijen die samenwerken om kostbare zaken voor elkaar te krijgen (CB lidmaatschap, distributie, promotie)

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een vreemd voorstel. Alsof iedereen schrijfcursussen kan gaan geven? Daar moet je wel behoorlijk wat schrijfervaring voor hebben en didactische kwaliteiten niet te vergeten. En dan nog moet je er maar zin in hebben. Daar gaat het hier toch helemaal niet over?
Daar mag het hier niet over gaan. Het was een idee. Deze gaf ik daarom.

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben het eens met Dries, Jan. Een heel vreemd voorstel dat niets te maken heeft met het topic. En ook inderdaad, schrijfcursussen geven, dat doe je niet zomaar. Ik zou niet snel instappen in dit uitgeefverhaal, door de presentatie. Als je boeken uit wil geven, moet je allereerst zorgen dat je taal in orde is of in orde laat maken.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het juist goed dat ze zo schrijft. Een normaal mens zal daardoor geen enkele seconde twijfelen om met zoiets onprofessioneels in zee te gaan.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
"Professionele" mensen gaan er blijkbaar ook mee in zee, want als ik via de opgegeven website doorklik naar de site van een tekstbureau staat daar vermeld dat zij de foutjes uit de teksten halen.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb ook even op je website gekeken. En daar mag ook wel een hoop veranderen. Zoals de "fragmenten", de eerste regels zijn kleine letters en daarna weer groot. Ook heb ik nog een paar fouten gezien. (sorry Dries) ;) Ik zou dat toch eerst veranderen, want anders ben ik bang dat mensen niet komen. :confused:

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Op 'vriendelijk' verzoek van de nog op te richten uitgeverij heb ik alle verwijzingen naar de naam van de uitgeverij en topicstarter verwijderd en het topic gesloten.