Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Emailadressen gebruiken als promotie bij Free Musketeers

Hoi allemaal, Ik lees heel vaak dat Free Musketeers vraagt om 80 emailadressen. Vreemd, in mijn contract staan er echt 50. Nu wordt er wel heel moeilijk gedaan over het feit dat je schriftelijk toestemming moet hebben. Zelf heb ik collega's, vrienden, kennissen enz gevraagd en heb de adressen dus bij elkaar. Nu voel ik er heel weinig voor om die allemaal een mail te gaan sturen waarin ik nog eens toestemming vraag om hun adres te gebruiken. Wat zijn jullie ervaringen hiermee ? Welk risico loop ik als ik van een email adres geen schriftelijke toestemming kan laten zien ? Wat is de kans dat dit ooit wordt gevraagd ? Alvast bedankt voor jullie reacties!

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tot enige tijd geleden vroeg Free Musketeers om 80 mailadressen, tegenwoordig hoeven het er nog maar 50 te zijn. De kans dat men daadwerkelijk vraagt naar de schriftelijke toestemmingen, is volgens mij niet zo groot. Mocht dat eventueel gebeuren, dan zul je de mensen die mondeling toestemming hebben gegeven, alsnog om een schriftelijke bevestiging moeten vragen.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ actionalex of scorpio: wat is de bedoeling van die e-mail adressen? onbekend iets voor mij....

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die adressen krijgen een promomailing gestuurd. Daarbij is het de bedoeling dat minimaal 10% van deze mensen je boek daardwerkelijk kopen. gebeurt dit niet, dan wordt het boek niet in productie genomen. Als er 100 andere mensen zijn die het wel kopen, buiten die mailing om heb ik begrepen, dan wordt het alsnog niet in productie gezet.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is vreemd, die 100 is meer dan 10 procent van 50 of 80 mailadressen dus wat is hier dan de logica van?

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Boekscout wil dat je 40 toestemmingen voor de promotiemail verzamelt. Die toestemmingen moeten per email worden bevestigd. Mondelinge bevestigingen tellen niet mee. Boekscout gaat printen vanaf 15 bestelde exemplaren. Ongeacht of die door anderen zijn besteld of door jezelf. Wanneer je de gevraagde 40 toestemmingen voor de promotiemail niet haalt, moet je toezeggen dat je het tekort zelf zult afnemen. Het gaat er dus iets anders aan toe dan bij Free Musketeers zo te zien.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Sorry Dries, zag net je reactie maar had mijn berichtje al verstuurd.
Als je niks meer mag zeggen dan had ik hem wel gesloten hoor :)

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Suma, Die 10% is nieuw voor mij. Er staat volgens mij niets in het contract daar over. Ik heb een aantal mensen die hebben gezegd: Promomail sturen is goed, en bestellen zien we wel. Dat is volgens mij een beleefde manier om te zeggen: Mailen ja, kopen nee. Dan zou ik dus met deze adressen in de problemen komen, terwijl dit wel toch gratis reclame is voor mij en de uitgever, met de hoop dat ze het boek wellicht toch kopen. Dus de vraag: Waar haal jij die 10% vandaan ?

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Oke, dan begreep ik het verkeerd. Ik dacht dat het de bedoeling was om in het andere topic door te gaan.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is in mijn ogen verkeerd wanneer een bedrijf druk uitoefent om adressen te verzamelen voor promomail en vervolgens reclameert dat het gratis en voor niets een boek uitgeeft. Gratis kost in dit geval veel tijd en tijd is geld. Wie hier niet van is gediend, kan bijvoorbeeld naar www.uitgeverijeigenboek.nl gaan. Daar betaal je eenmalig een bedrag voor 1 corrigerende blik, een ISBN en vijf boekjes en ben je van al het gedonder af.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ISBN is optioneel zag ik. Gccmeer heb jij daar zaken gedaan of zo? want vaak zitten er weer adders onder het gras. xas

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo medeschrijvers, Mijn naam is Jeroen, net ingeschreven op schrijversonline. Ik heb gisteren een auterurscontract van Free Musketeers ontvangen. Wat mij verbaasde was dat ik 50 emailadressen dien te leveren. Nu is dat voor mij een probleem; om meerdere redenen. Mijn vraag: Is het mogelijk om dit niet te doen (ondanks dat het in het contract staat) en heeft iemand hier ervaring mee. Wat mij toch heeft verbaast is dat deze melding (50 emailadressen) niet op de website van Free Musketeers staat vermeld. Hartelijke groeten, Jeroen

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Niet tekenen en een ander bedrijf zoeken dat je boek wil drukken. Er zijn er heel veel. Als je vvooraf bedenkt hoeveel boeken je wilt laten printen, hoeveel pagina's en kleur of zwartwit, dan kun je offertes vergelijken. Google maar eens op zelf boek uitgeven (voor iemand denkt dat ik aandelen heb bij boekenbent en pumbo).

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Free Musketeers kan ook een boek uitgeven zonder de e-mailadressen, maar dan moet je dus voor het drukken etc. betalen. Dezelfde service wordt geboden door veel andere "uitgeverijen". Zoek op het forum naar POD, dan zal er een wereld voor je opengaan.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo, Dank voor de reacties. Ik heb Free Musketeers benaderd en zij boden mij een ander alternatief: mocht ik (maar) 25 email adressen hebben dan dien ik 25 boeken af te nemen. Ik zie maar van het auteurscontract af. Hartelijke groeten, Jeroen

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi, Zelf heb ik idd ook e-mail adressen moeten verzamelen. Gelukkig schreef ik het boek samen met mijn collega. Konden we de e-mail verdelen. Maar het was één keer maar nooit weer. Je moet zelf alles nog regelen. Foto's kaft, promotiemateriaal, persberichten, en het boek wordt gedrukt zoals je het afgeeft. Eventuele schrijffouten e.d. wordt niet naar gekeken. Dat zul je dan ook zelf moeten doen of laten doen wat uiteraard weer geld kost. Al met al een dure bedoening. Maar ik moet het Free musketeers wel nageven dat ze alles wat ze doen ook netjes doen. Een leuk begin maar nee. Dat van die e-mail adressen is mij behoorlijk in het verkeerde keelgat geschoten. En dat staat idd ook niet op de website. Mijn tweede boek wordt uitgegeven bij uitgeverijeigenzinnig. Daar ben ik zeer content mee. Imora

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hebben nog meer mensen bericht gehad van FM om boeken te beoordelen? De winnaar krijgt 2000 euro. Je boek moet na 2012 zijn uitgegeven. Door FM, neem ik aan. Je mag 10 blz. van 15 schrijvers lezen of 15 blz. van 10 schrijvers. Dat weet ik niet meer. Er is ook een vaste jury. Ik zal eventjes 150 blz. gaan lezen voor jan joker. Ik weet al wie de winaar is. Degene die de meeste boeken via FM heeft verkocht. Die mailverplichting vind ik ook onzin. Mensen ergeren zich alleen maar aan ongevraagde informatie.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja, ik heb dat bericht ook gehad en me voor de gein ingeschreven op de website. Ik ga niet al die boeken beoordelen, maar alleen de genres die me liggen of zogenaamde 'achterflappen' die me wel aanspreken. Er zijn meerdere leden die boeken beoordelen. Ik denk zelfs dat die schrijvers allerlei kennissen en vrienden erbij halen om hen een goede beoordeling te geven (het eerste boek had gek veel beoordelingen met 5 sterren en lovende woorden) :P