Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

ervaringen met Boekenbent?

Hallo, In 2007 zie ik op het forum de naam Boekenbent langskomen. Ze zullen in de afgelopen tijd niet stil gestaan hebben. Heeft iemand kortgeleden zijn of haar boek hier laten drukken en uitgeven? Wat vond je plus of min punten? Bedankt, Margriet

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heb een beetje rondgeneusd in die topics. Boekenbent komt goed uit de verf zo lijkt het. Website is mooi. Aanbod op maat/ afhankelijk van de behoefte van de klant en een stevige boekkwaliteit. xas

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prijzen staan niet op de website meen ik. Je moet een offerte aanvragen. Ik hoorde van een SOLster dat de prijzen er juist wel meevielen. Wat is duur, Tja? xas

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, las net een website waar het aanleveren van een manusscript vergeleken werd met het kopen van een auto. (citeer in AMK) oef, ik heb die zak met geld in mijn hand en wens idd niet vierkant uitgelachen te worden. Daarbij weet ik bij de koop van een auto altijd wel iets van de prijs af te dingen. Zou dat bij die pod aanbieder ook zo gaan of word ik dan alsnog vierkant uitgelachen? xsg :ontopic: xsg

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik laat het doen bij Boekenbent. Je wordt goed geholpen. Volgens mij komt het wel goed.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier, iemand die erg tevreden is over Boekenbent. Mijn 3e boek komt daar binnenkort uit. Ik vind Boekenbent helemaal niet duur, maar dat is afhankelijk van wat je allemaal zelf doet. De pluspunten: Via Boekenbent kun je boeken laten drukken voor eigen verkoop, maar je kunt de verkoop ook via de site laten lopen. Dan krijg je netjes maandelijks in plaats van jaarlijks je geld. Je krijgt een creditfactuur voor je administratie. Boekenbent neemt slechts een klein commissiebedrag in voor de verkoop via hen. Boekenbent doet niet aan royalty's en daardoor verdien jij het meeste aan je boek. Je betaalt dan wel opstartkosten maar die kunnen razendsnel terugverdiend worden. Je bepaalt namelijk zelf uitvoering, oplage, prijs en je winst Er is geen verplichte afname van boeken. Je hoeft niets te bestellen. Ze kunnen je helpen/adviseren met opmaak, kaft, tekstredactie enzovoorts. Er is wel een overeenkomst, maar geen contract, je mag opstappen met je boek wanneer je wilt! Bijvoorbeeld wanneer een traditionele uitgeverij belangstelling heeft. Ze zijn transparant, de uitgeefovereenkomst kun je lezen op Boekenbent.com. Je kan er vrij snel je boek uitgeven. Ze werken binnenkort ook samen met Bol.com. Ze reageren altijd snel en kordaat op mails. Ze vragen niet om emailadressen (waar op zich niks mis mee is hoor). Kortom ben dik tevreden. E-boeken zijn er ook mogelijk en BB denkt altijd met je mee indien je er om vraagt. Verder reageert BB vrij vlot op mails. Het enige wat ik zou willen maar dat is absoluut geen minpunt van BB, is dat je ook zonder in te loggen op de webshop een boek kunt bestellen en dat eenmalige machtiging mogelijk is maar dat terzijde. Neem gerust contact op met Jo-Ann van Boekenbent. Succes!

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben ook tevreden. Proefdruk is binnen en alles ziet er goed uit. Je wordt inderdaad goed geholpen. En mijn kinderboek komt er zo uit te zien zoals ik het wilde. En dat is maar afwachten bij Boekscout of FM. :\\

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie reacties. Ik kan er wel wat mee, uitgezonderd de eerste reactie. Veel plezier met schrijven toegewenst allen. :)

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hé Eufraat, ik heb contact gehad met BB en ben zeer tevreden over de bejegening en het aanbod/ mogelijkheden. xsg

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn boek gaat ook gedrukt worden via Boekenbent, 100 exemplaren, in eigen beheer. Ik ben tot nu toe prima geholpen, niets te klagen eigenlijk. En ze zijn vlotter dan FM of Boekscout.

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ben benieuwd hoe het met de verkoop v.d boeken via de site v. Boekenbent gaat? (ben nog aan het uitzoeken welke uitgever of welke manier v. uitgeven het gaat worden)

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Chyanna, Ik heb een boek uitgegeven via Boekenbent. Ik ben zeer te spreken over hen als uitgever. Zij voldoen volledig aan mijn verwachtingen. De verkoop op de site van Boekenbent stelt weinig voor als je weinig doet aan het promoten van je boek. Je boek verschijnt op de site, maar niemand zal het bestellen als je hier zelf geen ruchtbaarheid aan geeft. Dat is jouw taak. Boekenbent is een prima uitgever die snel reageert op vragen en wensen, goed direct contact biedt en een goed product verzorgd. Ik denk dat het belangrijk is dat je weet voor welke vorm van uitgeven je gaat kiezen. Als je geduldig bent en je ms niet te te snel gedateerd is, zou ik het boek door een kundig iemand laten nakijken en het eerst regulier proberen. Hoewel ik zeer zeer te spreken ben over de diensten van Boekenbent, zal het voor mij altijd een vraag blijven of mijn debuut voor reguliere uitgave in aanmerking zo zijn gekomen. Het is alsof je na 40 rijlessen je rij-examen verstek laat gaan. Als je toch voor POD kiest, kan ik je Boekenbent zeer aanraden.

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt, ik heb mijn pijlen nu ook gericht op Boekenbent aangezien maar 1% v.d. ingezonden ms daadwerkelijk uitgegeven word. (en wacht hun mail nog even af) Ben heel benieuwd hoe het zal gaan!

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je zal er geen spijt van krijgen! Ik heb er drie drukken van mijn boek besteld en ben nog steeds zeer tevreden. xas

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe zit het eigenlijk precies met het IBSN nummer? Ik heb er nog geen. Moet ik dat eerst zelf aanvragen of doet bb dit ook zelf? (daar heb ik nl. nog geen antwoord op gehad) Als ik dit weet dan kan ik dit alvast doen voordat ik mijn ms opstuur, vandaar. (je mag trouwens niet zomaar je ms inzenden bij bb las ik op de site)

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zij regelen dat voor je en dat kost niet veel, Barcode 10,00 Opname in webwinkel 15,00 Isbn 11,00 Deze bedragen zijn eenmalig. Oh, ok. Ik zou hoe dan ook even een mail sturen waarin je een offerte vraagt alvorens je je ms toestuurt. Het binnenwerk en cover mag je zelf verzorgen, maar zijn kunnen het ook voor je doen. Ook dat kost geen fortuin. xas

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sgoojur, bedankt, dat valt erg mee dan. Ik had verder al wel een offerte aangevraagd hoor. De cover heb ik zelf ook al ontworpen evenals de achterflap. :)

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja ok, maar kijk wel even of je het op de juiste manier doorstuurt. vooral de rugdikte is vrij moeilijk te bepalen. dat hangt af van het aantal pagina's

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zover was ik nog niet :) Over de rugdikte heb ik nog helemaal niet nagedacht aangezien ik niet weet hoeveel pag. het gaan worden in totaal, als het boek gedrukt is. (ik heb nu ong. 233 pag a4 formaat, lettertype paletino linotype, 12pt. De rugdikte mag de uitgever wel doen.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dan maakt zij jouw cover dus. De rugdikte is 0,...X aantal pagina's. Je kan dit getal opzoeken en er zelf een bestand van maken en doorsturen, maar als je dat niet zelf kan/ wil, doen zij het voor je, maar dan zal je er wel iets voor betalen. Succes met alles, bel BB gewoon en ze zullen snel duidelijkheid scheppen, zo is mijn ervaring. xas

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vraag me af wie hier ook zelf het binnenwerk opmaakt. Ik had het binnenwerk in pdf aangeleverd, maar dit bleek niet goed te zijn waarna ze er toch mee aan de slag moesten. (Aangezien ik meer boeken uit wil laten geven wil ik voortaan zelf het binnenwerk doen, zodat het meteen drukklaar is)

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt, ik heb mijn pijlen nu ook gericht op Boekenbent aangezien maar 1% v.d. ingezonden ms daadwerkelijk uitgegeven word. (en wacht hun mail nog even af) Ben heel benieuwd hoe het zal gaan!
Sorry dat ik je uit de droom help, maar die 1% is alleen aan de orde als je een reguliere uitgever zoekt. Bedrijven als Boekenbent geven alles uit zolang het geen onwettige info bevat. Het zijn luxe kopieerbedrijven, meer niet. Wel ben ik het met iedereen eens dat het goed zaken doen is met Boekenbent.

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oke, het staat wat onduidelijk zie ik als ik dit zo teruglees dus: Dat bedoel ik ook met die 1% wat regulier betreft; daarom koos ik ook niet voor regulier. Misschien had ik dit er nog even bij moeten schrijven. Heb trouwens al een proefdruk gehad, en dat was wel mooie kwaliteit! Nu de rest nog...

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik doe ook zelf het binnenwerk. In twee secties. Met de formats die Boekenbent leverde bij het boekje 'Opmaken doe het lekker zelf' of met de aanwijzingen die de site van Pumbo geeft. Dat is ook heel helder met een filmpje erbij.

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je het binnenwerk niet zelf doet, dan moet je opassen dat delen tekst niet verdwijnen na correctie! (gelukkig had ik dit net op tijd gezien)