Start » Forum » Scripts in mijn hoofd

Scripts in mijn hoofd

6 reacties [Laatste bericht]
wet t-shirt
Laatst aanwezig: 9 jaren 28 weken geleden
Sinds: 17 Apr 2010

Scripts in mijn hoofd

Hallo,

Ik heb al een tijdje allerlei scripts in mijn hoofd en zou deze nu graag gaan uitwerken. Het programma celtx heb ik al gedownload, maar hoe nu te beginnen? Wie heeft er tips?

Reacties

Ellabella
Laatst aanwezig: 43 weken 4 dagen geleden
Sinds: 27 Mrt 2009

Begin met de schrijfwedstrijd van de VPRO. Gezien jouw naam zal je wellicht een talent hebben voor een broeierig onderwerp als dat.

Succes.

Kom Schrijven in Toscane! Schrijfcursussen op locatie of locatie om te schrijven.
www.ilbene.nl

AndreaClimbing
Laatst aanwezig: 2 jaren 18 weken geleden
Sinds: 25 Feb 2009

Kijk eens op de site van ScriptFrenzy, daar staan allerlei handige artikelen op om mee te beginnen. Als je een beetje weet hoe een script eruit moet zien, kun je zo beginnen met Celtx. Het wijst zich vanzelf voor een groot deel. Ik weet niet wat voor soort scenario's je wilt schrijven, maar er zijn internetsites waarop een heleboel filmscripts te lezen zijn.

“Fantasy is hardly an escape from reality. It's a way of understanding it.” ― Lloyd Alexander
http://andreavanderwilt.blogspot.com

wet t-shirt

Wet t-shirt...tja uit mijn kano gevallen! Niet alles hoeft dubbelzinnig te zijn hoor!
Maar ik zal eens kijken bij de VPRO...ik wist niet dat die tegenwoordig veel met broeierige onderwerpen deden. Maar ja de gids van de VPRO valt ook al jaren niet meer op mijn matje!

ScriptFrenzy zal ik eens bekijken en daarna is het inderdaad waarschijnlijk gewoon beginnen en al schrijvende leren.

Bedankt voor jullie tips!

Ellabella
Laatst aanwezig: 43 weken 4 dagen geleden
Sinds: 27 Mrt 2009

Ik bedoel dat er nu een wedstrijd speelt van de VPRO. Je vindt er alles over op dit forum (nou, ja...alles. De website schijnt het niet te doen, maar de info klopt).

Kom Schrijven in Toscane! Schrijfcursussen op locatie of locatie om te schrijven.
www.ilbene.nl

wet t-shirt

Nee ik had inderdaad al op google gezocht, maar nog niets gevonden. Waar kan ik dat hier op het forum vinden?

Simon Corson
Laatst aanwezig: 1 jaar 23 weken geleden
Sinds: 13 Feb 2010
Schrijven

Iedere week het beste van Schrijven Online in je inbox? Schrijf je in voor de gratis nieuwsbrief. Boordevol nieuws, tips, aanbiedingen en winacties!

Schrijf je in!
  • THEMA Kan schrijven je leven redden?
  • Hoe beschrijf je emoties?
  • Zo vind je een uitgever die bij je past
  • Zo belangrijk zijn de eerste 10 pagina's
  • Schrijftips van Anne-Gine Goemans
  • Schrijftechniek: vertellen en vertonen
  • Taaltips: taal en logica

Dit nummer verschijnt omstreeks 6 december oktober. Nog geen abonnee? Meld je aan vóór maandag 25 november 16:00 uur, dan krijg je dit nummer thuis!

Introductiekorting!