Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Scripts in mijn hoofd

Hallo, Ik heb al een tijdje allerlei scripts in mijn hoofd en zou deze nu graag gaan uitwerken. Het programma celtx heb ik al gedownload, maar hoe nu te beginnen? Wie heeft er tips?

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Begin met de schrijfwedstrijd van de VPRO. Gezien jouw naam zal je wellicht een talent hebben voor een broeierig onderwerp als dat. Succes.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Kijk eens op de site van ScriptFrenzy, daar staan allerlei handige artikelen op om mee te beginnen. Als je een beetje weet hoe een script eruit moet zien, kun je zo beginnen met Celtx. Het wijst zich vanzelf voor een groot deel. Ik weet niet wat voor soort scenario's je wilt schrijven, maar er zijn internetsites waarop een heleboel filmscripts te lezen zijn.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wet t-shirt...tja uit mijn kano gevallen! Niet alles hoeft dubbelzinnig te zijn hoor! Maar ik zal eens kijken bij de VPRO...ik wist niet dat die tegenwoordig veel met broeierige onderwerpen deden. Maar ja de gids van de VPRO valt ook al jaren niet meer op mijn matje! ScriptFrenzy zal ik eens bekijken en daarna is het inderdaad waarschijnlijk gewoon beginnen en al schrijvende leren. Bedankt voor jullie tips!

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik bedoel dat er nu een wedstrijd speelt van de VPRO. Je vindt er alles over op dit forum (nou, ja...alles. De website schijnt het niet te doen, maar de info klopt).