Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoe kan je de hoofdpersoon het best een boek/krant laten lezen?

Mijn hoofdpersoon moet in mijn boek zelf boeken/kranten enz lezen. maar ik heb echt geen idee hoe ik dat het best op papier kan zetten. mijn vragen hierover zijn: hoe zet je het op papier hoe geeft je de/het titel/kopje aan (dus hoofdstuk naam of artikel naam) moet er een witregel staan voordat en nadat hij leest (voordat hij gaat lezen en nadat hij heeft gelezen, moet daar een witregel). Ik hoop dat doet voldoende informatie is, ik weet namelijk niet echt hoe ik dit goed kan vragen/uitbreiden.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kunt het cursief zetten met een witregel ervoor en erna. Als het over een krantenartikel gaat, kun je de titel ook nog eens in vet zetten. Voor welke opmaak je ook kiest, hou wel hetzelfde aan in het hele manuscript, anders wordt het rommelig. Als je voor cursief kiest, moet je ook niets anders (ik zeg maar wat bv. anderstalige termen of flashbacks) in cursief zetten.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
kijk eens in de harry potter boeken in de bieb of zo. Daarin wordt ook veel uit de krant gerefereerd. Ik heb het boek geluisterrd, dus ik weet niet hoe het in het boek staat

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
kijk eens in de harry potter boeken in de bieb of zo. Daarin wordt ook veel uit de krant gerefereerd. Ik heb het boek geluisterrd, dus ik weet niet hoe het in het boek staat
maar dan ga je het toch letterlijk op die style doen, of valt dat wel mee

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Youris, ik heb het je al vaker gezegd: je leert zulke dingen alleen door goed in andere boeken te kijken, het vervolgens zelf te proberen en als je dan twijfelt zet je het stukje hier bij proeflezen. Dan geven mensen wel aanwijzingen hoe het beter kan. Probeer het eerst eens zelf voor je wat vraagt. Anders leer je niet schrijven, dan leer je vragen.

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Youris, ik heb het je al vaker gezegd: je leert zulke dingen alleen door goed in andere boeken te kijken, het vervolgens zelf te proberen en als je dan twijfelt zet je het stukje hier bij proeflezen. Dan geven mensen wel aanwijzingen hoe het beter kan. Probeer het eerst eens zelf voor je wat vraagt. Anders leer je niet schrijven, dan leer je vragen.
ik heb het al vaak geprobeerd en nu eindelijk een resultaat, ik zal het bij proeflezen zetten

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Wat Zjors zegt: ik denk dat als je dit soort specifieke vragen hebt je dan gewoon meer moet lezen. Er is niet één juiste manier, maar door veel te lezen zie je verschillende manieren om alle schrijfproblemen op te lossen. Door veel te schrijven kun je daarna het zelfvertrouwen opbouwen om de oplossing te kiezen die jij het beste vindt. Zoal je al vaker is aangeraden: gewoon doen! Wees niet bang of je het fout doet, want er is niet één juiste manier om iets te doen.