Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Manuscript is afgewezen.

Hoi! Ik heb een prentenboekje geschreven voor kinderen. Na een lange tijd heb ik hem eindelijk durven opsturen, alleen hij werd afgewezen. Omdat er in deze tijden niet echt vraag naar was en omdat er geen illustraties bij zaten. Ik weet nu niet of het zin heeft om hem naar andere uitgeverijen op te sturen. Zal dit namelijk vaker voorkomen? dat ze hem echt ''compleet'' willen zeg maar? Groetjes,

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Suzanne, ik heb geen ervaring, maar waarom probeer je het niet bij andere uitgeverijen? Je hebt pas 1 afwijzing. Je kan bijvoorbeeld toch illustraties bijvoegen of iemand vragen die je daar bij helpt.

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Omdat ik zelf geen ster ben in tekenen. En dat er ook tekeningen voor je worden gemaakt bij een aantal uitgeverijen heb ik gelezen. Maar er hoorde natuurlijk nog wel illustraties bij, anders is het niet echt een prentenboek te noemen.

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De kans dat je bij een uitgever binnenkomt met de tekst voor een prentenboek, is niet zo heel groot, en wel om de simpele reden dat kinderboekenuitgevers heel veel manuscripten voor prentenboeken aangeboden krijgen (volgens een uitgever was het 80 procent). De kans is klein, maar het kan dus wel. Als je voor oudere kinderen gaat schrijven, is de kans groter dat je manuscript uit de stapel tevoorschijn komt. Het gaat dus waarschijnlijk eerder om het grote aanbod dan om het ontbreken van de illustraties.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker