Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Begeleidende brief bij manuscript

Ik wil deze week het manuscript van mijn verhaal naar een aantal uitgevers versturen. Heb al wat bloed, zweet en tranen gestoken in de begeleidende brief. Daarin heb ik nu de volgende onderdelen opgenomen: - Korte samenvatting / synopsis (welk woord kan het beste gebruikt worden??) - Korte achtergrondinformatie over het ontstaan van het verhaal - Beknopte persoonsomschrijving - Verantwoording waarom ik het manuscript bij hun aanlever. Alles bij elkaar telt het nu iets minder dan anderhalf A4-tje Vergeet ik nog iets?? Is het geheel te lang of misschien juist te kort? Wie tips heeft ben ik ongelooflijk dankbaar. Pim

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Spannend pm! Ik wens je alvast veel succes!

Ik heb nog geen ervaring met het opsturen van een manuscript, dus geen echte tips voor je. Wel weet ik dat er in het Handboek voor Schrijvers e.e.a. staat over wat wel/niet te doen in je begeleidende brief. Misschien kun je dat er nog eens op naslaan?

Welk genre is het en in welke vorm: roman of kort verhaal?

Houd je ons ook op de hoogte van de reacties van uitgeverijen? Ik ben benieuwd.

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

een minitipje:

Kijk nog heel even goed op de site van jouw uitverkoren uitgever.

Ik ben op dit moment ook nogal op hun sites aan het snuffelen en wat mij opvalt is dat ze allemaal hun eigen verlanglijstje hebben op dit gebied.

succes, vanzelf!

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Heel erg spannend!! :D

Toen ik met de begeleidende brief van mijn eerste manuscript bezig was kreeg ik de volgende tips: houd de begeleidingsbrief kort en duidelijk. Hierin kun je vertellen wie je bent (in het kort!), dat je een manuscript hebt geschreven in genre X en waarom je het juist naar deze uitgever stuurt. Heb je boeken gelezen van deze uitgeverij en waarom denk je dat jouw boek in dit fonds past?