Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Goede gratis tekstverwerker?

Beste sollers, Ik heb een tijdje met Linux Ubuntu gewerkt, maar dat is er sinds kort af. Nu heb ik weer het bezit over Microsoft Windows XP, alleen niet over schrijfsoftware. Dit betekend dat ik momenteel dus niet kan schrijven. Mijn vraag is nu of iemand van jullie ergens een gratis download heeft van een bepaalde schrijfsoftware, het liefste Word.(géén illegale want dat hoort/mag volgens mij niet op dit forum... ;)) Bij voorbaad dank. Groeten, Tom.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Oh dankje dat jij dat weet Rutger :P

Ik maak ook gebruik van kladblok, maar dan alleen om websites op te schrijven. Daarvoor is het heel handig, en ik heb er ook enige tijd mijn verhalen op geschreven. Ook voor verhalen schrijven vind ik het wel fijn werken, maar als je iets anders kan krijgen, zou ik toch voor dat andere gaan ;)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

[quote=RutgerW]www.openoffice.org voor een gratis download, in het ergste geval gooi je het weer van je pc af, maar dat geloof ik niet.[/quote]

Oh? Heb ik anders wel gedaan na een jaar ofzo. Word 2000 vind ik een stuk fijner werken.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Maar als je geen zin hebt om geld uit te geven blijft het ideaal ;)
Al vind ik zelf ook dat Word fijner werkt, ik gebruik toch Open Office.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoe denk je dat ik mijn Office Home And Student 2007 (zat standaard op deze laptop, niet geactiveerd, waarom zit het er dan op?) werkend heb gekregen dan? ;) Ook al gebruik ik het niet. Telkens als ik Word 2007 opstart, afsluit, en dan Word 2000 opstart, geeft Word 2000 de eerste paar keer een foutmelding. Maar waar dat aan ligt ... ?

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Voor wat 'illegaal' betreft, wie zonder zonden is...
IK ga in ieder geval niet met stenen gooien. :o

Goed & gratis gaat overigens zelden samen.
Goed, gratis én [b]eerlijk[/b] eigenlijk nooit.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik gooi ook niet met stenen... Mijn versie van Word is ook niet legaal. Maar dat wil niet zeggen dat ik het niet kan benoemen ;) Denk niet dat Dries erop zit te wachten dat hier warez worden uitgewisseld.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Als mensen twee of meer schermen naast of onder elkaar willen gebruiken kun je ook rechtsklikken in de balk onderin beeld en dan krijg je de keus om aan te klikken hoe je het wilt hebben. Naast elkaar of boven elkaar.

Andere programma's wel even afsluiten.

Zelf vind ik de index gewoon super werken in word. Nooit meer zoeken in je document. Ywriter is handig maar als je word beter gaat leren kennen kan je daar toch meer mee.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Vorig jaar hebben we twee laptops aangeschaft voor de kinderen. Het werkt op Windows Vista en er zat een cd-rom bij van Office. Misschien is het dus handig om bij aanschaf van een pc of laptop te vragen of het erbij zit.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik stel mijn PC's zelf samen en de OS regel ik via Brad's werk, dus helaas ;)

DeEllis, je kunt je andere programma's ook minimaliseren, dan pakt ie ze ook niet mee met naast elkaar. Zo deed ik het ook. Het fijne van Word echt is dat je beide vensters tegelijk kunt scrollen.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik heb een broer die les geeft in Word aan secretaressen en meer van dat soort beroepsmensen. Als je dan hoort wat Word kan, dan merk je pas hoe weinig wij weten en gebruiken.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Kan je die broer dan niet eens uitnodigen voor een lesje Word aan geïnteresseerde SOL'ers (misschien tijdens de schrijfdriedaagse in Milonga???)

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wat kun je niet met word wat je wel wilt weten dan Zjaan? Ik gebruik word al sinds het bestaat (daarvoor wordperfect), dus de meeste functies ken ik wel, tenzij het dingen zijn die ik nooit gebruik, maar dan zoek ik het normaal gesproken even op en dan lukt dat ook wel.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Eh, nu spreek ik wellicht voor mijn beurt, maar mijn man is zo'n vaknerd in computers. Tijdens onze Milonga, staat hij ergens dichtbij op een camping. :ninja: Zal ik eens vragen, zo voor een uurtje of drie uitleggen? Ik word altijd kriegel als hij mij iets probeert uit te leggen. Ik hoef niet te weten hoe het werkt, maar dát het werkt en dan zo snel mogelijk: nu!
Ik ben net een :lol: aapje dat een kunstje nodig heeft, meer niet. Snel tevreden dus. :D

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

HOi Noekie en Suma,

Ik gebruik Word ook al jááááren en ben er redelijk in thuis. Maar ik weet ook dat dit soort pakketten vaak heel veel handigheidjes herbergen die je niet even de Help-functie te voorschijn tovert (omdat je simpelweg niet weet dat die optie bestaat). Ook ter voorkoming van RSI, sneltoetsen e.d. Bovendien ben ik nogal visueel ingesteld: als iemand iets voordoet, kan ik het veel sneller onthouden dan wanneer ik tien keer de RTFM doorlees. Vandaar mijn punt. Maar ik heb in het Milonga topic gezien dat het idee wordt opgepakt, dus ik wacht af.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
De gratis wordpad is in ieder geval enkel goed om je .doc even snel te openen als er geen ander programma op de pc staat. Want verder zit er echt werkelijk niets van functies in dat programma. Geen woorden tellen, geen dubbele regelafstand, geen insprong,... Zelfs geen bladzijde nummering! OpenOffice Wiriter is doenbaar... Maar Word 2003 is beter. Zeker de leesindeling vind ik heel aangenaam omdat je zo sneller fouten vindt waar je anders op een a4 overheen zou lezen. OpenOffice doet me vooral om de kleine ongemakken altijd ergeren. Waar zit die functie om de marges in te stellen? Hoe druk in mijn automatische witruimte uit in punten in plaats van centimeter? Het zit er vaak wel in, maar wel op een plaats waar je het niet meteen zou verwachten. En euh... Vergelijking met de eerste OpenOffice is het al veel beter, maar ik vind OpenOffice 3 nog altijd flink vermoeiend om lange teksten op te schrijven. De letters komen er precies gedateerd en hoekiger op dan in Office 2003. De verschillen zijn subtiel, maar na een paar uur werken merk je het wel... Van Ms Office 2007 ben ik evenwel niet te praten. Ik vind er ooit mijn weg in en het programma doet nooit wat ik vraag... :s